1.976 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
35 Svar
Suzuki GS550: Wiring diagram? Suzuki GS550: Wiring diagram?
Hey,
Mangler et diagram til en GS550 '81.
Nogen der kan hjælpe?
0 synes godt om
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 183
Prøv at se om du kan bruge det der ligger her :
http://www.motoinfo.yoyo.pl/
Ellers må du lige give lyd fra dig. Jeg har en del pdf-filer liggende der omhandler GS550E/ES/EF.
mvh Thomas
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Jeg har fundet et diagram, så nu er det bare igang med fejlsøgningen!
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Cyklen lader tilsyneladende overhovedet ikke, og tapper dermed batteriet.
Første værksted skiftede statoren til en ny, men det løste ikke problemet.
Andet værksted skiftede regulatoren med en brugt, da de kunne måle, at der kom fine spændinger fra statorspolerne. Men det hjalp tilsyneladende heller ikke!!
Jeg skulle lige bruge diagrammet til at sikre tilslutningen af regulatoren, men det ser fint ud. Jeg har målt på statorspolerne, men det multimeter jeg brugte i dag er ikke præcist nok, så jeg skal lige have fundet et andet frem til i morgen, og så sikre at spolerne ikke er kortsluttede. Dog kunne jeg måle, at de ikke er abrudte og ingen af dem har gennemgang til stel.
Min fornemmelse er, at den ene spole er kortsluttet, da jeg ikke kunne måle ens spændinger over alle 3 spoler. Den ene var væsentlig lavere end de andre 2. Men det får jeg bekræftet med et andet multimeter i morgen.
Det er ikke nogen garanti, men som regel vil en defekt regulator resultere i overladning af batteriet istedet, så derfor tror jeg mere på, at det er omkring statoren problemet er, selvom de har skiftet den.
Har i nogle gode bud?
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
2. Skidt med nøjagtigheden af multimeteret i voltområdet - sammenlign med et batteri og se om det er ca 12V. Hvis ja - fortsæt fejlsøgningen.
når den lader skal den vise ca. 2V mere +/-
3. Jeg finder lige min manual.
4. Jeg har vist et indlæg om det på MCG fra 2006
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
Der findes 5-6 forskellige diagrammer.
Jeg vil gerne hjælpe, hvis det driller. Den slags El er mit levebrød
Og så har jeg selv en GS 550 fra 81.
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Tak for de mange gode input.
Fint at du kunne bekræfte, at de ene af spolerne bruges som lysspole og dermed leverer lavere spænding. Dette var jeg ikke sikker på, da det jo er forskelligt fra model til model.
Det var nu heller ikke nøjagtigheden i Volt-området jeg tænkte på, men mere til modstandsmåling, da instrumentet ikke kan måle mindre end kohm!
Den nye stator som er monteret, er udstyret med 3 gule ledningerne, og det er som regel et udtryk for, at det er 3 ens spoler. Iflg. diagrammet leverer den originale stator GUL, HVID/GRØN, HVID/BLÅ, hvilket også ville svare fint til grænsefladen i ledningsnettet.
Kan de mon have monteret en forkert stator??....
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
ligemeget med statoren da den kan lave op til 30-40V (ialtfald på min)
Der er 3 ens spoler på på statoren - og jeg tror at du skal checke din ensretter.
Hvor mange volt kan du måle på batteri under drift >2000rpm??
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
ved montage rens klemmerne først!!
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Hvis de 3 spoler er ens, burde de så ikke inducere den samme spænding??
På diagrammet, går den ene spole direkte til lyset, og mit bud er da, den burde levere lavere spænding end den der bruges til den regulerede 12V, er det ikke rigtigt?
Batterispændingen falder gradvis under brug, og er slet ikke påvirket af omdrejningerne.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
Det kan du kun teste ved at starte cyklen med statorledningerne frakoblet og så måle mens motoren køre. RPM ikke så vigtig her.
Prøv at følge ensretteren pk18 ledning R - går til en sikring - hvis den er defekt/dårlig forbindelse, så lader den slet ikke, da AL ladestrøm går igennem den til batteriet. Det er Øverste sikring, hvis det er de originale i den.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
- Afmonterede ensretteren og målte fint ~20V AC på alle 3 spoler ved ~2000RPM, så det tyder på at statoren er OK.
- Monterede ensretteren igen, og fjernede belastningen på udgangen (R og W/R). Her kan jeg måle ~6V DC ved ~3000RPM !!! - Så noget tyder på at diodebroen er defekt i ensretteren.
- Sikringer og forbindelser til dem er målt igennem og OK.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
Eller et diodesymbol på dit multimeter!!
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Ja, der er diodetester i mit multimeter.
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
Never mind - stil dit multimeter på diodetegn - afmontér ledninger til ensretteren - På indgang FRA stator sætter du den røde pind og på + sætter du den sorte. Du skal nu kunne aflæse ca 0,5-0,7 på multimeteret.
Dette gøres fra Hver fase på ensretteren.
Dernæst rød på - og til hver fase med den sorte.
Ca samme tal i alle målinger!!
Hvis du har det, så bør ensretteren være OK!!
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Diodespænding ca.5V
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Måler jeg fra stel til plus, måler jeg også 2 diodestrækninger (ca.1V)!!!
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
Dette lyder ikke rigtig, medmindre jeg misforstår dig.
Der SKAL være spærret den ene vej.
Rød pind på stel - sort på fase = ca 0.5v
Sort pind på stel - rød på fase = afbrudt = ingen gennemgang.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
Statoren bliver kortsluttet til stel.
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Måling:
Rød pind på stel - sort på fase = ca 0.5V
Sort pind på stel - rød på fase = ca 0.5V
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Med motoren igang er der ca.80ohm til stel!!
Tak for tilbudet, men jeg mener jeg har en ensretter liggende i gemmerne et sted, så jeg må lige på jagt! - ellers giver jeg lige lyd!
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
Jeg har hugget 2 cykler op, så jeg har rigeligt med dele.
Suzuki GS550: Wiring diagram?