Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problem med bremsekaliber
  • #1   9. jul 2012 Saml det igen og sæt tryk på, fiksér det stempel som popper ud først. Du kan også prøve at koge det i vand, lad vandet koge først og smid den så i, chokket kan få stemplet til at løsne sig da alu udvider sig hurtigere end stemplet der er af enten jern der er forkromet eller støbejern der er slebet.

• #2   9. jul 2012 Pas på med trykluft! Når / hvis det popper er der pludseligt en masse energi der bliver frigivet og ting kan flyve ukontrolleret rundt smiley

Hvis det ene stempel sidder uhjælpeligt fast, så sammel kaliberen, fikser det løse stempel INDEN det popper ud.
    Monter en smørenippel hvor banjoen normalt sidder (mener gevindet er M10x1, men er ikke 100% sikker)
    Så kan du forsigt presse det fastsiddende stempel ud med en fedtsprøjte under kontrollerede forhold. Men vær fornuftig / forsigtig, en almindelig fedtsprøjte kan ide forkerte hænder levere 400 bar :o)

Det kan være en fordel at lade dem søbe i rustløsner en dag eller to inden.

Tricket med det varme vand burde også gøre en forskel, har dog aldrig selv prøvet det på kalibre.

• #3   9. jul 2012 jeg plejer at pumpe stemplerne ud med bremsen inden jeg adskiller kaliberne, men går ud fra at du ikke har noget at sætte den på ?
    så er fedtsprøjten en god ide

• #4   9. jul 2012 Det er ikke mange der kigger inde med både feddsprøjte og smørenippel i den dimension.
    Mht voldsomheden hvormed et stempel kam komme farende, jeg lægger alid noget imellem så stemplet ikke kan komme helt ud, for jeg trykker det lidt tilbage flere gange og sprøjter med WD40 osv, når det så endelig må ud lægger jeg klude rundt om så der ikke kan sprøjte noget bremsevæske ud, og den dampsky der kommer svæver ikke rundt i lokalet.

• #5   10. jul 2012 Fedt sprøjte virker men brug udlufte skrue som nippel til fedt sprøjten og sæt en Bolt løseligt i caliber der hvor banjo Bolt skal sidde det virker

• #6   10. jul 2012 Køb evt en ny nippel hvis den gamle er stoppet, de koster kr 10 på autoreservedels grossisten.

Kommentér på:
Problem med bremsekaliber

Annonce