6.128 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Knækket udluftningsskrue. Knækket udluftningsskrue.

Hej alle. For er par uger siden var der er indlæg ang en fyr der søgte råd for at få en knækket udluftningsskrue ud af hans bremsekaliber. Nu står jeg med det samme problem. Nu kan jeg ikke finde indlægget og ville egentlig lige gerne høre, om det lykkedes for ham og hvordan han egentligt gjorde det. Der var mange forskellige bud fra jer alle.
Er det lykkedes for nogen af jer med samme problem og hvad gjorde i.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knækket udluftningsskrue.
  • #1   22. maj 2012 Skruen stikker vel 1-2 mm ud fra kaliberen.
    Jeg har selv planer om at se om men kan svejse en skrue på stumpen. Lade den ligge i rustipløser i et par dage, varme den op og så skruen den ud. Virker det ikke så orde dims. Virker det ikke så bore den ud.

• #2   22. maj 2012 start med at varm bolt stumpen helt rød, også svejs en møtrik på enden, så kommer den garanteret ud så let som ingenting.

• #3   22. maj 2012 Du skal da bare ha fat i en "ornepik" smiley

kan fåes her til 80 kr
    http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=12751

• #5   22. maj 2012 En så billig ornepik laver mere skade end gavn. Når den knækker i hullet har du valget mellem at bruge 500 kr på at få den gnistet ud eller smide kalibren i skraldespanden.

• #6   22. maj 2012 Nu ved jeg ikke om din bremse kaliber er af alu, hvis den er vil jeg nok ikke begynde at varme så stumpen er helt rød.
    Bor den ud og hvis du rammer gevindet så skære du bare et nyt og køber en udluftnings skrue med et større gevind, det burde jo være let at styrre boret da hullet er i midten af nipplen, så lidt af gangen og så er det klaret.

• #7   22. maj 2012 Kan godt være det er mig du hentyder til. Men jeg endte bare med at købe en ny (brugt) kaliber;)
    Men tag den ned på et værksted og få dem til at bore den ud med en ornepik. Så slipper du for selv at ødelægge den yderligere. Med et stykke værktøj du sikkert ikke får brug for mere en 1-3 gange igen;)

• #8   22. maj 2012 Hvis du vil have den ødelagt, så prøv endelig med ornepik....
    Hvis du vil have den ødelagt 2 gang, så prøv at bore den ud, gevind skal du nok kunne redde, ved at bore, men det vinklede sæde i bunden ødelægger du med garanti. Sikreste metode er som Morten P siger, varm skruen og svejs en møttrik på, og slå let på den påsvejsede møttrik, samtidig med at du løsner HEEELT stille, evt frem og tilbage nogle gange.
    Cowboy trick som sidste udvej er at varme luftskruen, og derefter banke en torx bit fast i hullet af luftskruen, og vente til den er håndlun, og så forsøge at skrue den ud.
    Lidt langt fra Odense, ellers ville jeg da godt give en hånd.

• #10   22. maj 2012 det var mig der havde problemet her inde, som du hentyder til. årnepiller var noget af det jeg pr'vede men som ikke virker, problemet er at den presser mere ud af en den skruer.
    det lykkedes mig st tigsvejse en lille møtrik på og fik den op på denne måde,selvom min var brekket 1-2 mm nede i huldet.
    fin en der kan tig svejse det er mit beste bud

• #11   29. maj 2012 nu ved jeg godt indlægget er gammelt.
    men fyns kardan og bremsecenter kan lave det.

• #12   29. maj 2012 tja det kan enhver mekaniker shop også smiley

• #13   29. maj 2012 Har en dygtig smed i vissenbjerg. Han fiksede det for mig. Svejset en møtrik på stumpen og vupti. Tak til alle for tips og gode råd

Kommentér på:
Knækket udluftningsskrue.

Annonce