6.128 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Knækket udluftningsskrue. Knækket udluftningsskrue.
Hej alle. For er par uger siden var der er indlæg ang en fyr der søgte råd for at få en knækket udluftningsskrue ud af hans bremsekaliber. Nu står jeg med det samme problem. Nu kan jeg ikke finde indlægget og ville egentlig lige gerne høre, om det lykkedes for ham og hvordan han egentligt gjorde det. Der var mange forskellige bud fra jer alle.
Er det lykkedes for nogen af jer med samme problem og hvad gjorde i.
0 synes godt om
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.027
Jeg har selv planer om at se om men kan svejse en skrue på stumpen. Lade den ligge i rustipløser i et par dage, varme den op og så skruen den ud. Virker det ikke så orde dims. Virker det ikke så bore den ud.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
mar 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 8 Svar: 16
kan fåes her til 80 kr
http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=12751
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 271
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 912
Bor den ud og hvis du rammer gevindet så skære du bare et nyt og køber en udluftnings skrue med et større gevind, det burde jo være let at styrre boret da hullet er i midten af nipplen, så lidt af gangen og så er det klaret.
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 85 Svar: 362
Men tag den ned på et værksted og få dem til at bore den ud med en ornepik. Så slipper du for selv at ødelægge den yderligere. Med et stykke værktøj du sikkert ikke får brug for mere en 1-3 gange igen;)
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 816
Hvis du vil have den ødelagt 2 gang, så prøv at bore den ud, gevind skal du nok kunne redde, ved at bore, men det vinklede sæde i bunden ødelægger du med garanti. Sikreste metode er som Morten P siger, varm skruen og svejs en møttrik på, og slå let på den påsvejsede møttrik, samtidig med at du løsner HEEELT stille, evt frem og tilbage nogle gange.
Cowboy trick som sidste udvej er at varme luftskruen, og derefter banke en torx bit fast i hullet af luftskruen, og vente til den er håndlun, og så forsøge at skrue den ud.
Lidt langt fra Odense, ellers ville jeg da godt give en hånd.
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
det lykkedes mig st tigsvejse en lille møtrik på og fik den op på denne måde,selvom min var brekket 1-2 mm nede i huldet.
fin en der kan tig svejse det er mit beste bud
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
men fyns kardan og bremsecenter kan lave det.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.027
Knækket udluftningsskrue.