723 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

spg. vedr. bremsekaliber spg. vedr. bremsekaliber

Hej.

Jeg tror jeg har et problem med mine bremsekaliber foran.

er det meningen at alle 4 stempler i kaliberen skal trygge sig ud, ved aktivering af bremsen?

For dette er ikke tilfældet. kun én preser sig ud. Og dette er i hvér af kaliberne foran.

Hvad kan problemt være?? Er super irriterende da jeg har købt nye klodser til mc'en, men disse slæber vildt meget da der ligesom mangler en halv millimeter for at de kan få frigang.

Håber virkelig en eller anden har svar på mit spørgsmål.

Med venlig hilsen Jimmy

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spg. vedr. bremsekaliber
  • #1   22. maj 2008 formoder det er ligesom på personbiler, hvis manchetterne er beskadigt eller der har været vand i bremsevæsken ( kommer der med tiden da bremaevæske duger fugt, så sørg for at få skiftet det minimum hvert andet år) kan der komme rust på stemplet i caliperen ( i 99 ud ad 100 tilfælde er det pga manchetten er def), og hvis der gør det kan det ikke arbejde ordentligt og kan ikke bevæge sig tilbage til "udgangspositon" og dermed hænge i bremsen... ved ikke om det er det samme på mc´er.... men vil tro det

• #2   22. maj 2008 he he.. byt selv rundt på lidt d´er og s´er....

• #3   22. maj 2008 Alle stempler skal trykkes ud når du trykker på bremsen, så der er noget galt.

Problembet kan være meget, men har du prøvet at tage kaliberen af og trykke alle stempler helt ind og så udufte bremser?

• #4   22. maj 2008 Plambech>< Mener du tgar kaliberen HELT af...........altså afmontere bremseslangen??

• #5   22. maj 2008 jimmy.. no offence, men find en der har forstand på det og få vedkomnde til at de på det.. eller betal dig fra det.. det er bremser= super super vigtigt..., men han mener at du skal skrue caliperen af og lade den hænge i bremseslangen, og prøve at trykke stemplerne ind et ad gangen evt med en papegøjetang, og så suge bre,sevæske ud gennem den lille usluftningsskrue der er på caliperen... husk at fylde nyt bremsevæske på samtidig

• #6   22. maj 2008 Rune M>< Ender det med sikkerhed også med. Jeg skal dæleme ikke nyde at lave noget forkert med bremserne :o)
    Men ellers tak for rådet :o)

Kommentér på:
spg. vedr. bremsekaliber

Annonce