{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.765 visninger | Oprettet:

Til ejere af Yamaha XJ900 {{forumTopicSubject}}

Har lige købt mig en Yamaha XJ 900 fra 1984 og alt var god, indtil jeg opdagede at olielampen ikke lyste...

Efter at have prøvet forskellige ting kan jeg se at den kun tænder når jeg trykker på starter knappen og ikke på nogen andre måder, hvilket i mine øjne ligner fusk fra en tidligere ejer smiley

Jeg er blevet tilbud at handlen kan gå tilbage, men selve motorcyklen er fin nok så ville helst beholde den hvis nu der intet problem faktisk er...

Spørgsmålet er nu, skal oilelampen opføre sig sådan eller hvordan gør jeres XJ900?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til ejere af Yamaha XJ900
  • #1   24. jun 2012 Hej Mark
    Mit kendskab til lige XJ900 begrænser sig til at et familiemedlem har en, men jeg har selv en XJ600 årgang 87. Her skal olielampen opføre sig netop som du beskriver, så jeg tror den er god nok. Det er ikke en olieTRYK lampe som på en bil, men en olieSTAND lampe, så den lyser først når der mangler olie. For at du skal kunne verificere virkningen lyder den netop mens du trykker på startknappen, og elllers ikke, med mindre du altså mangler olie.
    Håber det er til hjælp, iøvrigt er sådan en XJ900 rimelig skudsikker, så hvis dene ellers lyder OK tror jeg ikke du får problemer.

• #2   24. jun 2012 Må lige kigge på min når jeg kommer hjem, den er fra 2000.

• #3   24. jun 2012 Vestjyden --> Tak det lyder jo beroligende, er faktisk det samme ham jeg købte den af lige har ringet og sagt, efter han fandt sin manual frem smiley

Alle andre motorcykler jeg har haft har nemlig haft olietryk lampe, så den skal lyse når tændingen sættes på og slukke med det samme efter motoren er startet...

Men ok, har heller aldrig haft med Yamaha at gøre, synes bare man fik utrolig meget MC for pengene smiley

• #4   24. jun 2012 Men hvis det er en olie stand lampe, hvordan tjekker man så om der er olietryk på systemet?

• #5   24. jun 2012 Har selv haft en XJ900. Fantastisk god touring mc. Kan dog ikke huske det med olielampen. Men det er jo også løst!

• #7   24. jun 2012 jeg har xj650 fra 84 og den gør også som du beskriver så tror ikke du skal være nervøs for noget

• #8   24. jun 2012 Jeg har lige fået det gennemgået på et skema over el-systemet og tjekket diverse Youtube video'er, så handlen blev fast smiley

Takker for de svar jeg fik.

Lægger den herind når vejret er til billeder smiley

Kommentér på:
Til ejere af Yamaha XJ900

Annonce