2.863 visninger
|
Oprettet:
Til ejere af Schuberth S1 {{forumTopicSubject}}
På min Schuberth C2 sidder solvisiret rimelig godt fast, der kan man tydelig høre et "klik" når man henholdsvis åbner og lukker visiret, og det kan derfor ikke bevæge sig i den fuldt åbne eller fuldt lukkede position.
På S1'eren er det trinløs regulering, der er ingen klik, og jeg synes visiret har en tendens til at lukke sig automatisk hvis man ryster for meget
med hovedet.
Andre der har problemet, eller har jeg fået en hjelm med fejl (som selvfølgelig er købt i Tyskland, og derfor ret svær at få byttet) ???
MVH
Peter Jakobsen
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
jan 2006
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 634
Jeg har selv lige købt en Schuberth S1 (har kun været ude at køre med den én gang). Jeg har kun læst om gode erfaringer og har selvsagt ikke oplevet samme fejl
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.424
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 29 MC-er: 2 Emner: 77 Svar: 457
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
Så ja min S1'er har samme "problem" - som jeg dog vil undersøge om ikke man kan gøre et eller andet ved..
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
aug 2004
Følgere: 28 MC-er: 5 Annoncer: 4 Emner: 129 Svar: 581
Ja, det kan bevæge sig ved egen kraft, og kan derfor "glide ned".
Hvis der er nogen der finder en genial løsning, så sig endelig til. I øjeblikket prøver jeg med noget der ser ud til at virke, nemlig at løsne visiret i den modsatte side af hvor knappen sidder, ser ud til at virke, men synes ikke det er en super løsning på så dyr en hjelm...
Prøver at skrive til Schuberth...
sep 2004
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 119 Svar: 1.470
Kan self. godt se det kan være irriterende alligevel, men...
aug 2004
Problemet er at SOLVISIRET glider ned, det alm. virker fint...
aug 2004
(link fjernet)
Skal også testes, men fandt et forum hvor de siger at dette virker for dem...
maj 2006
Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 65
--> MikkelGade !
Jeg har ikke kunnet finde nedenstående på deres hjemmesider, men mindes det var sådan jeg fik det forklaret af en forhandler.
Hjelmen er designet til at lukke ved "højere" hastigheder (er vist normalt omkring 100 km/t) m.h.p. sikkerhed. Tilsvarende er indblæsningskanalen ved munden også designet til at åbne ved meget høj hastighed (ca. 300 km/t) og derved skabe bedre ventilation. Der havde vist været tilfælde hvor motorcyklister var besvimet (og derfor kørt galt) fordi de ikke havde fået ilt nok.
Summa summarum: den hjelm er så gennemtænkt som den overhovedet kan være.
Fik vist også at vide at schuberths udviklingsafdelings budget var større end f.eks. Nolan’s hjelme samlede omsætning. Det fortæller vist også lidt om kvaliteten.
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 37 MC-er: 5 Emner: 23 Svar: 1.076
aug 2005
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 287
aug 2004
Hej Peter,
Tak for din mail...
Umiddelbart er det beskrevne problem ikke noget vi er bekendt med ???
Solbrillen på S1'eren, skal køres enten helt op eller helt ned - d.v.s. ingen mellem-positioner ! ! ! Vi har oplevet at nogen S1 - ejere ( gælder iøvrigt også for Schuberths concept og C2'er ) - har enten p.ga. uvidenhed eller mgl. introduktion på produkterne -
" skabt" sig en " dårlig vane " med henholdsvis at skubbeog/eller trække manuelt i solvisiret, d.v.s. uden at aktiverer betjeningsknappen - I disse tilfælde vil det kunne ødelægge selve visir-mekanismen som sidder indvendigt i hjelmen ! ! !
Det kan måske afhjælpes med en udskiftning af solvisiret ??? Solvisiret må i hvertfald under normale omstændigheder
ikke kunne falde ned af sig selv !
Med ovennævnte skal underforståes at jeg hermed ikke har " dømt " hverken dig eller nogen andre som måtte have oplevet
" problemet " ... Det er blot en forklaring på hvad der kunne være sket ? Nu foreligger der også den anden mulighed at du simpelthen bare har været uheldig ! ! ! Jeg må under alle omstændigheder fastslå at det ikke er et problem, det kan heller ikke hægtes sammen med en serie-fejlproduktion, idet hver enkelt hjelm monteres individuelt , der kan derfor højst være tale om en fejlmontering på den enkelte hjelm - hvilket jeg naturligvis ikke kan afvise blankt... Jeg kan til gengæld sikre dig om at visirmekanismen i alle Schuberths hjelme, er gennemtestet og iøvrigt er éen af de punkter som " sælger " Schuberth-hjelme - det er ikke for at være " flinke " at vi hos Schuberth Danmark A/S tilbyder en udviddet 5 års garanti på alle bevægelige/mekaniske dele , det er heller ikke noget som er pålagt os... - det er simpelthen fordi vi kender vore produkter og ved hvad de står for !!!
Med hensyn til garantien...
Garantien er dækkende overalt hvor Schuberths produkter sælges - som udgangspunkt... ...
Eftersom du har købt din hjelm i Tyskland, vil jeg anbefale dig at reklamerer den der - finder du det for besværligt, kan du henvende dig til den nærmeste Schuberth forhandler hvor du bor, MEN... Enhver Dansk Schuberth forhandler vil kræve at se en kvittering på at det er en Dansk-købt hjelm, og herefter " køre " reklamationen for dig, evt. med en lånehjelm til dig i rep. tiden...eftersom du ikke har det - skaber det en anderledes situation : Forhandleren kan ikke nægte at tage sig af reklamationen men eftersom den ikke er købt i Danmark, er de i deres fulde ret til at opkræve et ekspeditionsgebyr for at tage sig af sagen - dette gebyr fastsættes af den enkelte forhandler ! ! ! - Det samme gør sig gældende når sagen lander ved Importøren ! ! !
Afslutningsvis kan jeg henvise til en forhandler-liste samt at se vore øvrige garantibestemmelser på
vores hjemmeside : www.Schuberth.dk
Venligst
Schuberth Danmark A/S
Kim Sørensen
maj 2006
Ja, det har jeg så været klar over hele tiden. Mit svar til Peter J drejer sig også om solvisiret.
Men derfor må man vel godt afhjælpe en anden brugers undren - men den havde du vist ikke helt fanget.
Du ønsker ”genialitet” – jeg kan nøjes med bedre sprogkundskaber fra din side! Citat: ”ja den kan godt tåle et gram genialitet mere” et gram? Hvad snakker du om? mener du et ”gran”? Som i ”et gran salt”
http://da.wikipedia.org/wiki/Et_gran_salt
Kender du i øvrigt ordsproget ”fej for egen dør, før man fejer for andre”? I guess not.
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
kører pt. med en nolan som også lige er det største... det går ikke sagen meget bedre, så næste år må jeg have en ny...
mvh Offslow
maj 2006
Jeg må desværre skuffe dig. Efter 2 år med samme hjelm, har jeg bemærket en enkelt gang eller to, hvilket af visirerne som er trinløst og hvilket som har klik-system.
aug 2005
Til ejere af Schuberth S1