{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.111 visninger | Oprettet:

Til ejere af spritnye motorcykler... {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne have skiftet gedehamsen ud med noget andet til næste års sæson, og jeg går lidt og overvejer, om det skal være brugt eller nyt. Jeg er interesseret i en R1 eller en Fireblade (evt en R6) og kunne i den sammenhæng godt lige tænke mig at høre, hvor meget I ca afdrager om måneden for en cykel i den prisklasse (dvs ca 240-260.000 kr). Lige nu giver jeg selv 2.500 kr/mån. for min brugte, men køber man nyt har den jo også længere levetid, så det er ikke sikkert, at afdraget behøver at være væsentligt større.

K.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til ejere af spritnye motorcykler...
  • #1   12. okt 2007 afdrag ????????

• #2   12. okt 2007 Det er gas........

• #3   12. okt 2007 tror du kan handle dig til gode betingelser hos MC master på en 2007 model Fireblade

• #4   12. okt 2007 Måske du skulle spørge din bank, de ved det helt sikkert bedre end os:)

• #5   12. okt 2007 Rasmus: Ja du må da også hellere få din bamk spurgt så du kan få noget der kan følge med ;o))

• #6   12. okt 2007 Bla bla, kim... Det godt med dig:) Tror bare det er mig der ikke ved hvad det skal være...

• #7   12. okt 2007 Ja det skal da være en Honda !!!!!

• #8   12. okt 2007 YesSir... Honda rocks smiley

• #9   12. okt 2007 Jeg ville til en hvertid bruge banken... de er tit lidt dyrere end div forhandler finanser MEN hvis du pludselig går på røven og bare ingen penge har er banken til at snakke med... og du må sælge mcen til en fornuftig pris inden for rimelig tid..... hvor finans er iskolde... de kommer og henter den efter rimelig få måneder og DU hænger på det der mangler efter de har solgt den til spot pris.... det er værd at overveje... ved ik med mc men med bil skal den være betalt på 8 år hvis den er ny.... husk rente kan ikke forhandles.. DEN SKAL FORHANDLES!!!!

• #10   12. okt 2007 Jeg er sikker på, at der er bankfolk på MCG, som kan vejlede dig lidt om det.

Den afdragsordning, du vil kunne opnå, er afhængig af flere forskellige faktorer som f.eks. MC'ens værdi og forventede levetid, pantesikkerhed i MC eller andet, din generelle økonomi, osv. osv. osv.

Jeg er selv blevet tilbudt at betale min Hyosung over hele NI ÅR uden at stille sikkerhed.

Men husk, at det altid vil være til din egen fordel at få betalt så meget og så hurtigt som muligt!

Håber, du kan bruge det til noget.

Mvh. Allan

• #11   12. okt 2007 www.mcfinans.dk

• #12   12. okt 2007 Hmm, da jeg lånte til min R6 der fik jeg 100.000 af banken uden noget.. Ingen pant i cyklen eller noget.

Og jeg sku kun afdrage med 2000,- om måneden.
    Dog har jeg haft et godt sommerjob. Så har betalt halvdelen af. Og fået lagt mit lån om nu så jeg "kun" sidder for 1000 om måneden. (+ det jeg selv vælger og betale af).

• #13   12. okt 2007 nice job lasse smiley

• #14   12. okt 2007 Pas på med de alternative finanseringer. Nogle af dem kræver, at du tegner Kasko hos dem - og den er dyr.

• #16   12. okt 2007 0 kr. Købte kontant :o)

• #17   12. okt 2007 gå ind på MC finans. De har en beregner hvor du selv kan vælge år og udbetaling

• #18   12. okt 2007 Hejsan, bare en rettesnor (fra MC finans)

FORUDSÆTNINGER:
    Købspris 260.000 kr.
    Lånebehov 208.000 kr.
    Udbetaling (Kr.) 52.000 kr. = 20%
    Årlig nominel rente 6,01 %
    Rente p.a. 5,85 %
    Årlige omkostninger i procent 7,36 %
    Løbetid 96 mdr.

GIVER FØLGENDE YDELSE
    2.857 kr. pr. måned

Og så er der mulighed for billig forsikring :o).

Højere udbetaling = lavere rente, lavere udbetaling = højere rente, helt standard.

JLL

P.S: det er blot et eksempel, og jeg får ikke provision derfra :o).

• #19   12. okt 2007 Finsieringsselskaber har ofte en lavere rentesats som lokker kunderne til.
    Men de årlige omkostninger på ca. 7,5% vil være det som knækker dig.

Tal med din bank.

• #21   12. okt 2007 ta et år med hårdt arbejde og spar op og så køb det knl let blive surt med store afdrag,så er banken også lettere at snakke med.Den du har har jo også verdi om et år og den gør jo også sin pligt det er bedre at skylde 100 end 200

• #22   12. okt 2007 Bankerne er jo heller ikke filantroper :o), men godt råd fra Lars, snak da med din bank og forehold dem gerne hvad du ellers kan få finansieret til, kombiner tingene og få det som du vil have det :o).

Synes i øvrigt ikke MC Finans ÅoP er specielt ublu.

HUSK SÅ - det er faktisk muligt at handle på prisen hos en forhandler, også på nye cykler - han giver lidt køb på sin avance, gerne helt ned til den lovfastsatte minimumsavance - eneste taber er staten der ikke får registreringsafgiften af avancen. HUSK 5.000 kr's afslag på en cykel før registreringsafgift bliver til et prisnedslag på 17.500 på cyklen (i den prisklasse du agter at købe).

Her kan du ofte tjene mere end at jagte den ½% på lånet.

JLL

• #24   12. okt 2007 Hvor god vil du vurdere en hornet er til en nybegynder?

• #26   12. okt 2007 Mikkel: Jeg er rigtig glad for min Hornet. Den er let at betjene for en begynder, men har samtidigt kræfterne fra en lettere neddroslet CBR, så man skal bestemt have lidt gashåndtagsdisciplin. Jeg er selv 184 cm høj og har ingen problemer. Og så er den billig i kaskoforsikring. I mit tilfælde uden anciennitet overhovedet, koster den ca 5400 kr/året hos Tryg for en 30-årig.

Jeg vil dog gerne have mig en kåbecykel, som er lidt nyere og lidt kraftigere. Mere vil have mere, er det ikke sådan de siger smiley

K.

• #27   12. okt 2007 OK - tak for info Don og klaus! Jeg har nu tilføjet en Hornet til ønskelisten smiley Så skal der bare spares lidt penge sammen.

• #28   12. okt 2007 Hvis du har adgang til MS Excel kan du selv regne det ud for et givent lånebeløb vha. funktionen "PMT":
    Skriv i en celle:

=PMT(R/12; H; L; 0; 0)

Hvor:
    R = Rente pr år
    H = Hovedstol (det beløb du ønsker at låne)
    L = Ønsket løbetid i mdr.

De to afsluttende nuller angiver restgæld ved lånets slutning og rest-afdrag, eller sådan noget (frit fra hukommelsen). Lad dem være nul.

Funktionen returnerer da din månedlige ydelse under de givne forudsætninger.

\Michel

• #29   12. okt 2007 Hvis man låner omkring 200000 til en mc så skal man godt nok nyde sine køreture MEGET.

• #30   12. okt 2007 Er det mig der har misforstået noget, men kan man ikke trække renterne fra i skat ?

• #31   12. okt 2007 Fin formel Michel :o), den tager bare ikke højde for de "gebyrer" der udgør forskellen mellem rentesatsen og ÅoP, så der kan være nogen forskel i den ydelse du kommer frem til i regnearket, kontra den ydelse du så rent faktisk skal betale via bank/finansieringsinstitut.

JLL

• #32   12. okt 2007 @JLL:
    Korrekt.
    Men hvis du ved hvad banken tager i stiftelsesprovenu (typisk 2%) er du i mål, med meget lille fejlmargin.
    Div. finansieringsselskaber har en anden taktik, som inkluderer månedlige gebyrer i stedet, hvorved de får renten til at se lav ud - Uanset hvad man vælger, kan man læse sig til disse detaljer hos de enkelte selskaber, og lægge gebyret til de månedlige udgifter.

Hvorom alting er, så giver formelen et stærkt fingerpeg om størrelsen af afdraget ved en given løbetid og lånestørrelse.

• #33   12. okt 2007 Leg her: http://www.mcfinans.dk/

MEN de praler med lav rente og glemmer det høje oprettelses gebyr hvilken t bringer renten op på ca 8%

• R6 R
    R6 R Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #34   12. okt 2007 Cyklen skal købes kontant smiley

• Jan B
    Jan B Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #35   12. okt 2007 Hvis vi nu tænker os, at du låner 200.000 over 6 år.

Så er din gennemsnitsgæld 100.000

Hvis renten er f.eks 8% - så er det gennemsnitligt 8.000,-/årligt i renter

Dvs at du skal tilbagebetale ca. 6x8.000 + 200.000,- =248.000

Delt over 72 mnd. er det 3.444,- pr. mnd

Dertil kommer lidt omkostninger osv. med regn i dette med måske 3.600,- pr. mnd. ved 8%

Det virker sgu smiley

/Jan

• #36   12. okt 2007 hmm.. jeg har åbenbart en god bank ?
    MC- lån kr 100000,- afdrag kr 1000
    Bil- lån kr 170000,- afdrag kr 1700

Måske at det hjælper at have en villa, med en god friværdi ?

• #37   12. okt 2007 Kenn nej det der hjælper er at banken tjener flere penge, hvis dine lån er over 150 måneder så ender du med at have betalt 150000 for bil og 255000 for mc, så længe du betaler mere per månede end renten er, så er banken stort set ligeglad for så kommer der penge i kassen for dem.

• #38   12. okt 2007 claus...det er rigtigt, men der er stor foreskel på, hvor meget de forlanger i afdrag ! Jeg skulle ha betalt 3500 pr md hvis jeg havde købt en brugt bil fra '03 til 170K.... noget af en foreskel..... men pyt..nu er både bil og mc betalt kontant, med mønt fra friværdien, -det er det billigste i sidste ende. I hvertfald for mit vedkommende.. da mit boliglån ligger som en 6% kassekredit, så jeg selv kan bestemme afdraget pr. md.

• #39   12. okt 2007 Jo lavere afdrag, jo længere løbetid og det betyder der betales flere renter. Find ud af hvor meget du kan afdrage om måneden og betal så meget som overhovedet muligt og få lånet betalt i en fart. Det er ingen grund til at betale på noget i 8 år hvis det kan afdrages på 5.

• #40   12. okt 2007 Hmmmmm, jo længere løbetid, jo lavere ÅoP.
    Da der typisk lægges en del omkostninger oven i lånet fra start (pant i cykel, låneoprettelse, m.m.) er det typisk sådan, at årlige omkostninger i procent bliver højere jo kortere løbetid.

bare en tanke :o)

JLL

• #41   12. okt 2007 hold jer fra finaserings selskaber
    bankerne er helt vilde med at laane penge ud..det behøves ikke engang være et lån, men en kassekredit....har selv en til 4,5 %

• #42   13. okt 2007 Heinrich>> Check lige den aktuelle rente på dén kassekredit, for jeg tror altså (uden at vide det), at den nævnte rentesats er af lidt ældre dato.

Nationalbankens diskonto er oppe i 4 % og deres udlånsrente (som bankerne kan finansiere til) er 4,25.

På den baggrund forekommer det vildt, at du kan få en KK til 4,5?

... Men det vil selvfølgelig glæde mig på dine vegne, hvis det er tilfældet smiley

Mvh. Allan

• #43   13. okt 2007 det er konen der ordner det financielle...jeg er bedst til og bruge pengene smiley
    ved bare renten er lav nu og det er sgu dejligt ikke og skal ned og "låne" penge når man f.eks skal bytte mc...men selvfølgelig skal pengene betales tilbage,,,men man bestemmer selv afdragene

Kommentér på:
Til ejere af spritnye motorcykler...

Annonce