1.149 visninger
|
Oprettet:
Vibrationer i motor {{forumTopicSubject}}
Hej folkens...
Har virkelig brug for hjælp...:
Jeg har min RF900r fra '97
Og den udstødning jeg har på har jeg haft i 1 1/2 år nu, så det er ikke den der er skyld i det.
Men der er vibrationer i HELE cyklen og de følger omdrejningerne i motoren, det startede for ca 1 måned siden
Er der nogen der har nogen som helst idé om hvad det kan være...???
En mekanikker sagde det muligvis kunne være krumtappen.
Men jeg har ingen forstand på det derfor spørger jeg nu Jer.
Mvh Mads
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 8
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 271
Start med at få synkroniseret dine karburatorer.
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
jan 2004
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 13 Svar: 238
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Synkroniser af karburatorer, er sku spind af tid. Det har kun indvirkning ved, meget lidt gasgivning og lave Rpm. Og hvis i eller læser hvad trådstarter, skriver så følger det omdregninger.
jan 2004
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 13 Svar: 238
Att. Racing4fun - Jeg har før læst om dine erfaringer med karb. sync. Jeg deler ikke din mening derom.
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 8
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Det er du jo i din fulde ret, til at have din mening om.
Men du kunne prøve at, montere et sæt ure og kør en tur. Så skal du nok ændre mening.
For at opnå en RIGTIG eller korekt synkroniser. Er der RIGTIG mange ting der skal falde sammen. Vi kan nok rimlig hurtig blive enig, om at det kræver et ens flow på alle cylindere.
Bare du har en enkelt ventil, der står en 1/10 del mm. Ved siden af så endre det flowet.
her over i skal du så også lige tænke på flowet i selve topstykket. Som med garanti heller ikke er 100% ens.
Der var et film klip her inde for en 2-3 mdr siden. Hvor en havde forsøgt at synkroniser ved 1500 Rpm og kunne ikke forstå det ændrede sig i tomgang.
Det klip underbygger i den grad, det jeg siger... Om typisk nok ka jeg så ikke finde det.
jan 2004
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 13 Svar: 238
maj 2006
Følger: 11 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 602
Hvis det er ved jævn gas du har vibrationer kan det godt skyldes meget dårlig synkronisering, har selv lige haft problemet med et sæt fladspjældskarburatorer hvor et spjæld var rystet løs. Der var ikke noget at mærke når man lagde gas på..
Er det kun ved kørsel der er vibrationer for så kan det være kæden der er skyld i det f.eks. eller er det der også når du holder stille og giver gas? Hvis det er utæt udstødningspakning vil der også være noget støj med vibrationerne, de første par gange jeg oplevede det troede jeg det var ventilerne den var helt gal med.
Mvh. Mathias
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 8
Er der evt. nogen af jer der bor på sydsjælland eller øerne....? Og som har sådan et sync værktøj til karburatoren...??? Og som i øvrigt har lyst til at hjælpe mig....????
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 8
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 8
Så stadig vil jeg gerne have hjælp fra dem der har nogle idéer...
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Kender en der har værksted, han har aldrig kommenteret på "Spanioleren":) men ofte på andre.
jan 2004
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 13 Svar: 238
Vibrationer i motor