Honda cb400F hakker og oser? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Jeg har en ellers flot Honda CB400F, som jeg siden vinters har renoveret. Nu er jeg klar til at køre fordi vejret tillader det, men den vil ikke som jeg vil. Når jeg starter den kan den godt gå men en smule underligt - Den er selvfølgelig også fra 76, så jeg forventer ikke en lydløs tomgang.
Når jeg starter den og giver den gas oser den en del, samtidig kan jeg ikke få den op på mere end 5000 omdr. Jeg har ikke kørt på den endnu, da jeg ikke synes det er noget vejr med de omdrejninger.
Men hvad er der galt? Der er nye tændrør i, tændkabler er tjekket, jeg har PRØVET at indstille tænding, men kun resulteret i den kan komme på 4000 eller 3000 omdr. Jeg skulle mene at alle cyller kører, da der er gnist på alle, og alle forrør bliver varme. Dog har jeg ingen bagpotte på, men med den på er det samme show - bare hvis i mener det kunne gøre den helt store forskel..
Hvad har i af gode råd til en desperat fyr som mig, som bare vil ud og nyde den ellers gode danske sommer?
Mvh Mikkel.
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 474
MVH
maj 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
Dyserørene bør du pille ud og rense de vandrette huller, det hjælper ikke med trykluft, du skal rent mekanisk have noget igennem hullerne.
Et par tråde fra et stykke ledning som du snoer er fine til at rense hullerne op med.
Falsk luft skal du også kigge efter, du kan prøve at sprøjte dieselstart omkring indsugningsgummierne, hvis den ændrer omdrejninger er de utætte og skal udskiftes.
Ventilindstillingen står selvfølgelig rigtigt?
aug 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 16
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.366
aug 2007
maj 2008
Prøv at mærke efter om den slipper ved at presse den tilbage pr. håndkraft.
maj 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
http://repvideo.lars-mc.dk/repvideo/view.repair_video.php?id=13
aug 2007
Rasmus - Total brugbart link! Tak for det!
aug 2007
maj 2008
Start den, hold liv i den med så meget gas du kan, slå din choker fra manuelt, så du er sikker på at den har sluppet 100%. Hold den der indtil den er varm. Så afmonterer du tændrørne. Er de meget sorte, mærmest fugtig så får den alt for meget. De skal se ens ud alle sammen, ellers er der en cylinder med problemer.
Når du har prøvet det så ved du hvor fejlen skal findes.
aug 2007
Mine tændrør er meget tilsodede (Sorte).. Hvordan nedregulere jeg min benzin? Jeg kom til at tænke på, det har ikke noget at sige hvis jeg ændre på mine luftskruer? De står alle 1 ½ omgang ude.
maj 2008
Du har selvfølgelig har et rent luftfilter, og du ikke har ændret på noget der har med udstødnings eller indsugnings forhold at gøre......vel ?
Men hvis du ikke har noget grej til at justerer kaburatorer med, så smut forbi det lokale mc værksted og betal ham en time for en justering.
Honda cb400F hakker og oser?