{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.920 visninger | Oprettet:

Honda cb400F hakker og oser? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg har en ellers flot Honda CB400F, som jeg siden vinters har renoveret. Nu er jeg klar til at køre fordi vejret tillader det, men den vil ikke som jeg vil. Når jeg starter den kan den godt gå men en smule underligt - Den er selvfølgelig også fra 76, så jeg forventer ikke en lydløs tomgang.

Når jeg starter den og giver den gas oser den en del, samtidig kan jeg ikke få den op på mere end 5000 omdr. Jeg har ikke kørt på den endnu, da jeg ikke synes det er noget vejr med de omdrejninger.
Men hvad er der galt? Der er nye tændrør i, tændkabler er tjekket, jeg har PRØVET at indstille tænding, men kun resulteret i den kan komme på 4000 eller 3000 omdr. Jeg skulle mene at alle cyller kører, da der er gnist på alle, og alle forrør bliver varme. Dog har jeg ingen bagpotte på, men med den på er det samme show - bare hvis i mener det kunne gøre den helt store forskel..
Hvad har i af gode råd til en desperat fyr som mig, som bare vil ud og nyde den ellers gode danske sommer?

Mvh Mikkel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda cb400F hakker og oser?
  • #1   27. maj 2012 Har du tjekket komparation? og om den skulle være utæt ved indsugnings gummiet? Hvad farve har røgen?

    MVH


  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #3   27. maj 2012 Hvis du er sikker på tændingen er iorden er det sikkert karburatoren den er gal med.
    Dyserørene bør du pille ud og rense de vandrette huller, det hjælper ikke med trykluft, du skal rent mekanisk have noget igennem hullerne.
    Et par tråde fra et stykke ledning som du snoer er fine til at rense hullerne op med.
    Falsk luft skal du også kigge efter, du kan prøve at sprøjte dieselstart omkring indsugningsgummierne, hvis den ændrer omdrejninger er de utætte og skal udskiftes.
    Ventilindstillingen står selvfølgelig rigtigt?


  • #4   27. maj 2012 Jeg er ikke sikker på Tændingen for lige meget hvordan jeg sætter den kan jeg starte jo.. Røgen er sort.

  • #5   27. maj 2012 troels B er inde med et godt bud. Når den oser med sort røg så får den ganske enkelt for meget benzin. Så kik til din choker.

  • #6   27. maj 2012 Hvad mener i med chokeren? At den ikke slår fra? Min choker går MEGET stramt vil jeg tilføje. Og når jeg skal starte den skal jeg ikke sætte ret meget choker på, men alligevel hvis jeg slår den helt fra kan jeg ikke starte..

  • #7   27. maj 2012 Det kan være problemet at den ikke slår fra, eller den hænger.
    Prøv at mærke efter om den slipper ved at presse den tilbage pr. håndkraft.


  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
    #8   27. maj 2012 Her kan du se, indstilling af tænding.
    http://repvideo.lars-mc.dk/repvideo/view.repair_video.php?id=13


  • #9   27. maj 2012 Ang. choker vil jeg have undersøgt.
    Rasmus - Total brugbart link! Tak for det! smiley


  • #10   4. jun 2012 Tænding samt karburator er nu indstillet korrekt. Den går på alle fire.. Samme problem, den vil ikke tage ondt og går ujævnt og oser stadig meget sort røg ud. Jeg er klar til at smide den i havnen og har næsten givet op. Nogle gode bud? smiley

  • #11   4. jun 2012 Fik du kontrolleret om din choker slipper helt ?
    Start den, hold liv i den med så meget gas du kan, slå din choker fra manuelt, så du er sikker på at den har sluppet 100%. Hold den der indtil den er varm. Så afmonterer du tændrørne. Er de meget sorte, mærmest fugtig så får den alt for meget. De skal se ens ud alle sammen, ellers er der en cylinder med problemer.
    Når du har prøvet det så ved du hvor fejlen skal findes.


  • #12   4. jun 2012 Ja har fuldstændig styr på chokeren.
    Mine tændrør er meget tilsodede (Sorte).. Hvordan nedregulere jeg min benzin? Jeg kom til at tænke på, det har ikke noget at sige hvis jeg ændre på mine luftskruer? De står alle 1 ½ omgang ude.


  • #13   5. jun 2012 Det har i højeste grad noget at sige. Hvis du giver mindre luft giver du også mere benzin. Så prøv at justerer på luftmængden (giv den mere luft).
    Du har selvfølgelig har et rent luftfilter, og du ikke har ændret på noget der har med udstødnings eller indsugnings forhold at gøre......vel ?
    Men hvis du ikke har noget grej til at justerer kaburatorer med, så smut forbi det lokale mc værksted og betal ham en time for en justering.


Kommentér på:
Honda cb400F hakker og oser?

Annonce