1.252 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hjælp til forbremse Honda cb750 Hjælp til forbremse Honda cb750

Hej mcg

Er i gang med at renovere den forreste kaliber på mon Honda. Har dog lige nogle problemer.
1. Udluftningsskruen er knækket. Den stikker ca. 2 mm ud fra kaliberen. Hvordan får jeg den ud. Den sidder helt sikkert meget fast. Kan den evt bores ud og så en ny i med større gevind?.

2. Kaliberholderen går meget stramt i leddet. Jeg kan ikke se, hvordan det er samlet. Er det evt presset sammen. Har prøver at motionere det sammen med noget rustopløser. Det har hjulpet, med det glider ikke friktionsfrit. Er det ok?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe 400 kr.
  • Drill in concrete 300 kr.
  • Ophængning af lampe i loft udtag 500 kr.
  • Reparation af plæneklipper 880 kr.
  • Vakskemaskine tilslut 1.200 kr.
  • Ikea Pax Skab Estimat 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til forbremse Honda cb750
  • #1   19. maj 2012 Du kan vist ikke få nogen udluftningsskrue i større dia. Tvivler på at du kan bore den ud, da den også skal slutte tæt i bunden af udluftningshullet.
    Lig den i blød i en uges tid i diesel eller lignende og tag den så til et værksted, hvor de evt kan svejse en møtrik på, og se om de kan fjerne udluftningsskruen på den måde!

prøv om du kan få kaliberholderen skilt ad med noget varme og få den så renset og poleret op. Der må ikke være friktion!

• #2   19. maj 2012 Hos DavidSilverSpares i UK - kan du få en bremsemaster til næsten ingen penge.

• #3   19. maj 2012 Hvis det ikke lykkes for dig at få den lavet, så har jeg en komplet bremsecaliber med caliberholder og klodser liggende, som du kan få billigt.

• #4   19. maj 2012 Kaliber holderen er en glidepasning, så det er nok groet sammen.

Din kaliber og holder skal skilles ad i løsdele, renses og rengøres, nyt stempel og oring, der er sikkert rust bag oringen.

Der er for ca 500 i løsdele, en ny caliber koster listepris 4600,00
    Det er den samme kaliber på mange Honda er fra den periode f.eks Cb450K

• #5   19. maj 2012 Tak til alle. Løsdele er alle bestilt.

Ang kaliberholderen. Den aksel der holder de 2 dele samlet. Skal den bare bankes ud med varme eller presses ud. Kan ikke se hvad der holder akslen fast?

• #6   19. maj 2012 den vil aldrig blive tæt hvis du borer den ud og smider en i med større gevind.

glidebøsningerne skal smøres op med silikonefedt smiley det gør vi altid på værkstedet smiley

• #7   19. maj 2012 Ja. Men hvordan skiller jeg glidebæsningen ad?

• #8   19. maj 2012 Glidebøsningen : )

• #9   20. maj 2012 Hej jacob din er K7? den har anden bremseklo end de ældre/bedre K6-K0.monteret med 2 stk 10x1,25 mm bolte med 14 mm hoved udefra-hvor de ældre har unbrachobolte indefra. nu kan jeg ikke huske om aksel sidder som K6 og ældre-men akslen som klo svinger i sidder fast med en 8 mm bolt på bagside af gaffelbro.Der kan sidde en split i men ellers er den til at tage ud-der sidder 2 oringe for at holde fugt væk på begge sidder af armen.det kan være den skal have lidt varme for at kunne daskes ud.
    du kan evt kikke på reservedelskatalog ved cmsnl.com
    mvh kk

• #10   20. maj 2012 Tak tak. Har kigget. Det sidder åbenbart så fast at det ikke kan rokkes. Normalt skal det falde fra hinanden når man løsner det. Vidste det dog ikke og tænkte at det måtte sidde sammen på en eller anden måde. ville lige være sikker inden jeg gav den nogle tæsk med en hammer. Jeg prøver mår det har stået i rustopløser i nogle dage.

Kommentér på:
Hjælp til forbremse Honda cb750

Annonce