{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.882 visninger | Oprettet:

Benzin drypper fra én karburator {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Netop kommet hjem fra arbejde og har til min skræk lige opdaget (og lugtet), at der drypper benzin fra bunden af den ene karburator nu på min GSXR 400. 3-4 dryp pr. sekund cirka. De tre andre er OK.

Der sidder en lille "studs" på undersiden af karburatoren, hvor jeg kan se det kommer fra. Jeg ved ikke præcist hvad man skal kalde det.

What to do?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin drypper fra én karburator
  • #1   29. mar 2012 Der er vel (muligvis) en orverløbsventil - en svømmer, der hænger i bremsen? Den er lige begyndt på det idag.

  • #2   29. mar 2012 Den lille studs er som reglj beregnet til overløb, hvis den lille ventil der skal lukke for benzin er utæt. derfor sider der normalt også en slange der skal gå ned under motorcyklen. En fra hver kaborator.
    Årsagen til dit problem vil jeg gætte på er, at den ikke lukker for benzinen, og at det er ventilen som ikke lukker tæt.


  • #3   29. mar 2012 Men jeg kan se du allerede selv har givet svaret på for hånd smiley

  • #4   29. mar 2012 Det lyder som en plausibel forklaring. Et par små dask til karburatoren fik det til at dryppe lidt mindre.

    Er det den store operation med adskillelse i atomer?


  • #5   29. mar 2012 Der ser iøvrigt ikke ud til at være nogen forskel på, om jeg drejer benzinhanen til 'Pri', 'On' eller 'Res'.

    Hvilken position vil være at anbefale i forhold til, at lave mindst mulig skade? Det er vel ikke vildt godt, at der mere eller mindre konstant drøner benzin rundt.


  • #6   29. mar 2012 næh se at få det lavet, er du uheldig så løber der benzin ind i din cylinder og videre ned i olien, og olie+benzin er ikke en specielt god smøre løsning, så jeg ville skynde mig at fikse det.
    Desuden tager det ikke meget over 1 time at ordne, op med tanken, af med karburatorene, skil den dårlige af, pust det hele godt ud, også tilbage med skidtet, ingen grund til at tage nålene osv ud af den.


  • #7   29. mar 2012 Tjek. Desværre mangler jeg både trykluft og lidt praktisk erfaring - havde det været en 4-gearet Yamaha, så kunne jeg måske have kastet mig i det selv smiley

    Jeg ved ikke helt om jeg tør kaste mig ud i det.

    Nå, så er der vist ingen anden udvej end at jeg må til en professionel så smiley


  • #8   29. mar 2012 Er det ikke lige før du ka' pille det ene bundkar af med en "kort" stjerneskruetrækker og ordne det nedefra...? Der sidder garanteret bare lidt skidt i svømmerventilen...
    Et andet trick er at sætte hanen på "on", pille vacumslangen af hanen, starte svinet og lade den køre tør... Når så den er kørt tør slukker du på nøglen og sætter hanen på "pri"... Så kan du være heldig at den lille "urenhed" i svømmerventilen bliver skyllet ud...


  • #9   29. mar 2012 Tak for forslagene.

    Jeg har lige akkurat ikke en stjerneskruetrækker, der er kort nok til at kunne nå. Dog drypper den meget, meget lidt nu i forhold til før og det er ikke fordi tanken er tom.

    Det lykkedes mig tilmed, at få "raspet" den ene finger til blods i døren på vej derud. Tjah, én ulykke kommer sjældent alene.

    Sker der noget ved, at starte den nu her? Jeg tænker i forhold til dig forslag om at pille vakuumslangen af og lade den køre tør.


  • #10   29. mar 2012 Nææææ... ?

  • #11   29. mar 2012 Jeg tror ikke det gav den store effekt at prøve at pille vakuumslangen af.

    Men nu er det da forsøgt smiley


  • #12   29. mar 2012 Så har du da er problem med din benzinhane... Hvis den lukker som den skal, vil den jo også holde op med at dryppe fra karbu'en....
    Det er måske mere benzinhanen du skal koncentrere dig om i første omgang...


  • #13   29. mar 2012 Uanset om jeg stiller hanen på Pri, On eller Res, så løber det fra denne ene karburator. Jeg kan heller ikke rigtig få det til at passe.

    Burde det ikke komme fra alle karburatorer, hvis hanen er i stykker?


  • #14   29. mar 2012 prøv at pille alle/begge slanger af på benzinhanen....
    Når mc'en er slukket skal der kun komme benzin ud når den står på "pri"...
    På "on" og "res" skal der først komme noget når der suges i vacumslangen...
    Hvis den lukker som den skal, vil drypperiet jo stoppe på et tidspunkt...


  • #15   29. mar 2012 Tak for forklaringen.

    Det må være dét, der skal til for at udelukke det ene fremfor det andet.


  • #16   30. mar 2012 Jeg har fået kærkommen hjælp af en kammerat i den kommende weekend, så det forhåbentligt kan blive løst.

    Jeg skal nok melde tilbage med hvad fejlen var/er smiley


  • #17   30. mar 2012 ARGH!!!

    Jeg har lige prøvet at starte den op nu, men den vil slet ikke starte længere. Det lyder - uden jeg på nogen måde er sikker - som om, at starteren tager fat, men motoren ikke drejer rundt.

    Worst case: hele l*rtet er fyldt op med benzin nu? Og så skal der vist ikke blot renses karburator smiley


  • #18   30. mar 2012 Ud med tændrør og bundprop...

  • #19   30. mar 2012 Carsten, du er sgu ved at være min redningsmand smiley

    Jeg skal gerne have den på "værksted" i løbet af weekenden og så skal dette absolut gøres. Burde det så afhjælpe den mest kedelige del af det, nemlig at motoren slet ikke vil igang?


  • #20   30. mar 2012 Du skal ha' den benzin ud af motoren med det samme inden du ødelægger mere...
    Pil slangerne af benzinhanen, så der ikke løber mere benzin derned og pil tændrørene ud. Så kører du lige lidt på starteren så du får benzinen ud af cylinderen...
    Du må ssgu bare vente lidt med at suse ud i byen og drikke dig i hegnet smiley
    Gixxeren kommer i første række...


  • #21   31. mar 2012 kig lige til din olie, er der kommet for "meget" i nu, så er det fordi benzinen er løbet derned, så skal du ikke starte den før der er ny olie i.
    Men vil tro at dit start problem, er fordi tændrørene er blevet oversvømmet med benzin, så ud med dem og lad dem tører, så kør motoren rundt et par gange med starteren (uden tændrør), så får den spyttet benzinen ud igen, så burde den gå igang igen.

    Men igen, check lige olien inden du begynder, vil være trælst at rive et krumtapleje eller sådan noget, fordi den ikke får ordentlig smørrelse.


  • #22   31. mar 2012 Nu håber jeg, at jeg har gjort det rigtigt indtil videre med at få tændrørene ud og slangerne af hanen smiley

    Olien får også et nærmere tjek, når årsagen til det dryppende benzin er fundet. Det skal vel skiftes for en sikkerheds skyld også?

    Og mange tak for alle de gode råd!


  • #23   31. mar 2012 jeg ville i hvert fald tappe det af også lugte til det, men er der ikke så forfærdelig langtid til det skal skiftes aligevælge, så havde jeg gjort det nu

  • #24   3. apr 2012 Det er skiftet for cirka 1000 km. Men hellere gå med livrem og seler end at risikere noget.

    I bedste fald slipper jeg med olieskift, oliefilter og nye tændrør. HVIS jeg skal have nye tændrør, er det så et af dem her: http://www.thansen.dk/products.asp?c=6750991238&n=-1329774640 (ikke fordi jeg ynder, at handle i T. Hansen, men det ligger lige på vejen hjem)?


  • #25   3. apr 2012 Jeg tror/håber fejlkilden er lokaliseret: benzinhanen.Men lige for at være helt sikker vil det være fantastisk, hvis nogen kunne bekræfte det.

    Når benzinhanen er på On og Res, så løber der ikke benzin ud af den. Men når den sættes på Pri, så løber benzin OGSÅ ud af vakuumhullerne og inde ved selve "drejeren" (ligner en lille utæthed). Indikerer dette ikke, at benzinhanen er under styrket mistanke?


  • #26   3. apr 2012 Takker!

    Så det er en ny benzinhave eller et rep-sæt, der skal til under alle omstændigheder?


  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
    #27   3. apr 2012 Der er rigtig nok med on - res - pri.
    Men der må absolut ikke komme bensin ud af vacumhullet.


  • #28   4. apr 2012 Nogen der tilfældigvis aner, om GSXR 400 (GK76A) deler benzinhane med andre modeller? Suzuki vil have knapt 1500,- for en ny smiley

    Eller skulle der være en herinde, der har en i overskud? Alternativt må jeg have bestilt et reperationssæt og vente til efter påske.

    Så kunne jeg nu finde en brugt og fungerende idag i det østjyske, så kunne operationen fortsættes i påsken smiley


  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
    #29   4. apr 2012 Kom til at se at du skriver vacumhullerne, der er vel kun en, de andre skal der komme bensin ud af ved pri.
    http://gavsta.wordpress.com/tag/gsxr400/



  • #30   4. apr 2012 Det er muligvis mig, der enten formulerer mig lidt skidt eller ikke er vildt teknisk.

    Nu har jeg selvfølgelig ikke lige et billede af min benzinhane, men det kan jeg tage, hvis det hjælper.

    Men alene det (jfr. billede 6 på dit link), at benzinen kommer ud også inde ve drejeren/omskifteren, når den står på Pri tyder vel ikke godt?


  • #31   4. apr 2012 er der ikke en skrue på bagsiden af din Benzin hane der kan spændes?


  • #32   4. apr 2012 Der er 4 skruer på bagsiden og det ser ud til, at disse holder membranen fast.

    Jeg har taget et par billeder og lagt dem under min profil, hvis nogen vil kigge med. På billede 1 er de to studser i hver sin side, som benzin render fra, når den er på Pri.

    Jeg har bestilt et reperationssæt idag i håb om, at dette kan løse problemet.


  • #33   13. apr 2012 Jeg er en lykkelig mand igen! smiley

    I med nyt re-sæt til benzinhane og så løber der ikke længere benzin ud af hanen. Der drypper ej heller længere benzin fra den ene karburator.

    OG - den kære gamle Suzuki spinder igen som en mis og er kørende. Jeg fik så også lært, at man skal lade være med at kigge ned i hullet til tændrøret, når man starter motoren og skal have det sidste overskydende benzin ud af cylinderen smiley


  • #34   13. apr 2012 Og tusind tak for alle jeres gode råd og hjælp smiley

  • #35   21. jun 2014 Hej!
    Godt nok er tråden her 2 år gammel, men jeg har et lignende problem med min gamle Honda CB 350 Four. Min hane drypper også. Det er ganske vist meget lidt, men selvom at jeg har skiftet pakningen til hanen, kan jeg ikke få den til at holde op helt. Derudover drypper min ene karburator også fra overløbsslangen, og når jeg drejer hanen hen på "On" fosser det ud med benzin fra den ene karburator. Jeg mistænker selv, at det er skidt i svømmeren, men i trådstarters tilfælde kunne problemet jo løses, ved at lave benzinhanen. Men burde svømmerventilen ikke stoppe for benzinen, så den ikke løb over?


  • #36   21. jun 2014 Jo, det burde den. Jeg ville nok tage at par timer i skuret og få skilt og renset - det kan sagtens bare være skidt der får svømmeren til at hænge.

    Men, benzinhanen bør du nok også have kigget på.


Kommentér på:
Benzin drypper fra én karburator

Annonce