4.607 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Drypper benzin igen, igen :( Drypper benzin igen, igen :(

Nu er jeg sgu forvirret? Har en '78 Yamaha XS1100 med vakuumstyrede karburatorer. Jeg lagde fornylig mærke til at der dryppede benzin fra luftfiltrerne på nr. 3 og 4 efter jeg havde været ude at køre. Konklusionen var utæt benzinhane og svømmerventil. Nu er benzinhanen skiftet, og svømmerne efterset og indstillet, men det pisser stadig ud karburator 3 og 4 efter kørsel. Det er dog som om at hvis jeg lige tilter motorcyklen en gang op i lodret og sætter den igen, så stopper det helt. Hvad fanden sker der?? Jeg er helt lost.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drypper benzin igen, igen :(
  • #1   5. maj 2014 Skiftede du svømmerventilerne? Hvis ikke, så sæt i værk smiley

• #2   5. maj 2014 Det gjorde jeg ikke, men jeg prøvede at puste gennem benzin slangen mens jeg lukkede for svømmerne, og det var helt tæt. Desuden burde hanen ikke lukke benzin ud når jeg slukker motoren, men det gør den af en eller anden årsag alligevel. Og det er kun højre side.

• #3   5. maj 2014 Hvis du har messing svømmere i, så tjek om de er fyldt med benzin - de kan godt blive utætte og så flyder de ikke nok til at lukke for bemzintilførsel ..
    sikker på at der ikke kommer benzin ud når du kører også ?

• #4   5. maj 2014 Ikke så vidt jeg kan se, men måske når den at bruge benzinen når jeg kører. Det der undrer mig er måden det bare løber på når motoren slukkes, for så burde den jo ikke "suge" mere benzin fra hanen. Måske forstår jeg ikke helt systemet med vakuum styringen. Jeg må jo kigge på svømmerventilerne igen. Lige nu står den ved sadelmageren, så alle gode råd bliver afprøvet når den kommer tilbage.

• #5   5. maj 2014 Det er som om der lige går et øjeblik når jeg stiller den, og så begynder det at rende ud af de to højre filtre, ikke bare dryppe, men decideret løbe ud. Det lader til at stoppe hvis jeg rejser cyklen op i lodret.

• #6   5. maj 2014 Har du øjet det lille stykke blik/messing, der får svømmerne til at lukke dine ventiler?

Det at dy kan rejse dyret til lodret så showet så stopper frikender i mine øjne dine svømmerventiler.

Tilbage er, spørgsmålet om dine svømmere bevæger sig frit - pil dem ud og poler dem- eller om de simpelthen ikke lukker ventilen ordentligt med mindre cyklen er lodret.

• #7   5. maj 2014 De fungerer når jeg har karburatorerne afmonteret. Men jeg forstår heller ikke hvorfor der bliver ved med at strømme benzin til karburatorerne overhovedet. Det burde jo standse samtidig med motoren ikke sandt?

• #8   5. maj 2014 når du har afmonteret karburatorerne, så bliver dine svømmerhuse også tømt - dit problem lyder nøjagtigt som et jeg havde på min, der var det utætte flydere.

der kom også mest ud når maskine hældte lidt

• #9   5. maj 2014 husk at tjek, at der ikke er løbet benzin ned i din motor olie .

mvh

• #10   5. maj 2014 Altså selve flyderne der er punkterede og derfor ikke flød ovenpå?

• #11   5. maj 2014 Ja, det er bestemt en mulighed

• #12   5. maj 2014 Det må jeg teste smiley

• #13   5. maj 2014 Nu må i lige rette mig hvis jeg tager helt fejl. Er det ikke sådan at der skal kunne komme luft til og fra svømmehuset således der ikke opstår vacum eller overtryk, hvilket gør at flyderen ikke vil bevæge sig frit.

Har du fjernet nogen slanger fra karburatoren og eventuelt lukket dem som så gør at der opstår vacum eller tryk i svømmehuset.

Hade problemet på min VN800 da jeg fjernede original filteret og EPA systemet. Lige så snart jeg parkerede geden, begyndte der at rende ud af luftfilter.

Ved godt det ikke er samme system, men bare et foreslag.

• #14   5. maj 2014 Jeg har været ude for at bag svømmerventilen ligger der sig snavs, så kan ventilen ikke lukke helt tæt og derfor vil den blive ved med at sende benzin igennem.. for svømmeren bevægede sig helt fint, men der lå et lille stykke gummi fra benzin slangen oppe bag ventilen til svømmeren..

• #15   5. maj 2014 Er meget nysgerrig på dit svar Thomas P. Har læst noget lignende på et amerikansk xs forum, hvor benzin og udluftningsslanger var blevet ombyttet på karburatoren, men tilstoppede slanger ville gøre det samme. Desværre får jeg først cyklen tilbage om et par dage.

• #16   5. maj 2014 Ja, jeg håber da det kun er det.

Her er et billed af den studs jeg lukkede af. Det kostede lige en my omgamg mortor olie og et par liter benzin.

Du kan se den gule gummi dup jeg satte på studsen til venstre på øverste halvdel af karburatoren.

profilbillede
  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #17   5. maj 2014 Jeg lavede engang den fejl, at stramme de fire svømmerhus skruer en af gangen. På den måde kom svømmerhuset en smule skævt på selve kaburatoren og så kunne der løbe benzin ud. Jeg så det dog kun ved kørsel eftersom det er det eneste tidspunkt med flow nok til at det kan løbe.
    Løsningen var naturligvis bare at skrue svømmerhusene af igen og så skrue dem på igen sådan på kryds lidt af gangen.

• #18   5. maj 2014 Det løber ikke ud ved pakningen, så tror ikke det er løsningen.

• #19   5. maj 2014 Er du ved at få lavet nye sæde ? Siden du har sendt den til sadelmager ?
    smiley

• #20   5. maj 2014 Jaja da smiley Jeg skal nok lægge billeder op senere på ugen smiley Lidt ærgeligt hvis jeg ikke finder fejlen dog smiley

• #21   5. maj 2014 Hvis du har en ny hane på og det stadig løber. Så må det da være vacuum slangerne den er gal med et sted

• #22   5. maj 2014 Glæder jeg mig til at se... smiley
    Er ret sikker på at den fejl er dine svømmere som har suget benzin ind - hvis det er den originale motor og karburatorer der er på, så er de af messing og de kan irre så der kommer huller...

• #23   5. maj 2014 De er ihvertfald af messing. Må hellere tjekke dem for utætheder.

• #24   5. maj 2014 Satte du ikke en ny benzin hane på dyret ?, drypper det stadig ud af slangen hvis du afmontere den ?

• #25   5. maj 2014 Jo, ny benzinhane som er tæt. Alligevel kommer der benzin igennem karburatoren med motoren slukket.

• #26   5. maj 2014 "men jeg prøvede at puste gennem benzin slangen mens jeg lukkede for svømmerne, og det var helt tæt." Undskyld med den test kan du da ikke bruge til en disse smiley Har du lukket for svømmerne med præcis den kraft som svømmerne gør det med? Svaret er nej, for hvordan skulle du kunne gøre det? Dvs når du manuelt lukker for svømmeren, så bruger du flere kræfter, og så skal de nok holde tæt, det er jo gummi spidser! Men når de er slidt, og der kommer små slid ringe i, og svømmeren kun presser med en lille smule kræft, så kan de ikke lukke tæt.. Mit bud er stadig svømmerventilerne!

• #27   27. maj 2014 Udengaard.. Mangler vi ikke en afslutning her ? Eller er den stadig utæt ?

• #28   27. maj 2014 Forbløffende nok, så er problemet gået i sig selv igen, så nu vil jeg ikke pille mere ved det før jeg alligevel skal have skidtet af smiley

• #29   28. maj 2014 ok smiley ..... men det kommer nok desværre igen, når du begynder at køre på den

• #30   28. maj 2014 Nej nej, har kørt på den i et par uger nu, og ingen problemer smiley

• #31   28. maj 2014 Den skulle nok bare lige have rystet studsen lidt, ligesom vi også kan dryppe lidt hvis vi ikke får slynget dyret tørt smiley

• #32   29. maj 2014 Morten:

Husk det nu- hvis du ryster den mere end tre gange, så leger du med den!!!!!

Kommentér på:
Drypper benzin igen, igen :(

Annonce