1.512 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

jeó mere man roder jo mere "smuds" finder man... jeó mere man roder jo mere "smuds" finder man...

jeg er i gang med at gøre min kære ny-indkøbte suzuki vx800 forårsklar, men er åbenbart noget af en udfordring. finder konstant nye ting der skal laves...

jeg har lige hjælp til at bedømme denne situation.

pakning ved generatordækslet begyndte at lække idag, da jeg vil tage det af fosser det ud med olie.
jeg håber lidt på, det er meningen af generatoren er i oliebad da knastkæden kører frit bag svinghjulet til den foreste cylinder.

Det er ikke en oring der er gået kaput?

se dette link:

http://img25.imageshack.us/img25/7650/dsci0032cm.jpg

jeg går ud fra det er en del af smørringen af knastkæden eller er jeg på skideren og skal til at skille det meste ad?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jeó mere man roder jo mere "smuds" finder man...
  • #1   14. jan 2012 Skrab pakningen af, rens fladen, flydende pakning på, på med dækslet igen smiley

• #3   14. jan 2012 Hvorfor tap resten af olien af? Det er da spild af olie, medmindre det skal skiftes selvfølgelig smiley

• #4   14. jan 2012 super.... jeg er jo nok vant til de gamle knas tørre generatorer,, så blev da lidt overrasket. jeg må ud med et barberblad og pakning.

tak for hjælpen...

• #6   14. jan 2012 Peter<< man bruger ellers flydende pakning på mange bundkar i disse dage.

• #7   14. jan 2012 Peter. Så bruger man det forkerte pakning tror jeg smiley

• #8   14. jan 2012 Hele motorblokken kan være samlet med flydende pakning.

• #10   14. jan 2012 Ja det er jo let at sige, når man måske ingen argumenter har. Men nej, fagteori er sjældent religion.

• #12   15. jan 2012 Så må man slet ikke, så der er heller ingen religion.

• #13   15. jan 2012 Hej Morten,

Jeg har en bucheli værkstedsbog( på tysk) til en VXer..........den er din hvis du vil have den, skal bare finde ud af hvordan vi fragter den over til dig.

vh Martin

• #14   15. jan 2012 Jeg undgår også helst flydene pakning. Af samme årsag som Perer.
    Men ingen regl uden undtagelse, man skal være omhyggelig når man bruger det.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #15   15. jan 2012 Jeg ville aldrig erstatte en papirspakning med flydende, så det er kun i yderste nødstilfælde jeg bruger det, eller hvis det er meningen.

Står man i en købs situation, styrer jeg også udenom folk der "bare lige" har fikset noget med flydende.

Det har intet med religion at gøre - men at der findes MANGE folk derude som ikke har en kæft begreb om hvad "med måde" eller "tilstrækkeligt" betyder.

Det kan potentielt betyde at en motor giver op fordi der er fnuller i oliekanalerne...

• #16   15. jan 2012 Hmmm. Jeg går i gang med pakningspapiret...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #17   15. jan 2012 God ide. smiley

• #18   15. jan 2012 Sajmon, det er noget mærkeligt pakning du bruger, tror jeg? Hvad er det for noget?

• #19   15. jan 2012 LIKE a Boss:

Lyt da for helvede lige til, hvad de her mennesker skriver!!!!

Der EKSISTERER finde standardpakninger til denne motor, og i servicemanualerne til dem anbefaler man udelukkende fl. pakning som supplement enkelte steder, samt under ventildækslerne.

Lad dog være med at fortælle en begynder at det er lettere at arbejde med flydende pakning end faste standardpakninger - DET ER DET IKKE.

Og så vil jeg nok lige fortælle dig, at jeg er dundrende ligeglad med hvad du sige om fagteori - jeg er formentlig den person her i landet der har adskildt og samlet mest VS/VX motor.

Trådstarter - glem alt det her med pakpapir og få tag i de rigtige pakninger. Disse har forskellig tykkelse forskellige steder og har kollapszoner. De er 78 gange nemmere at få tætte end noget som helst andet:

Til koblingssiden ligger dette i netshop: (link fjernet)

Ring i morgen og spørg om ikke de har en til den anden side. Jeg vil sgu blive noget overrasket, hvis ikke de har eller skaffer en til meget små penge.

• #20   15. jan 2012 Knud: Det er dig der ikke har læst hvad jeg har skrevet.. Mit svar til det her ---->>>>> "Jamen det da muligt, at der bliver brugt flydende pakning i MC motorer! Jeg vil bare ikke gøre det...! Og slet ikke, hvis det bliver lagt i mellem 2 halvdele, hvor der før har været en papirspakning af en vis tykkelse. Så passer afstanden ved shimsne ved lejerne i gearkassen ikke længere!" <<<<---- kommer her: "Så må man slet ikke, så der er heller ingen religion." Så kom nu lige ind i kampen smiley

• #21   15. jan 2012 Like a Boss:

Trådstarter laver en observation og spørger om den er normal, samt om, hvad han skal gøre. Du forslår man omgående, at han skal gå i gang med en gang manicure og derefter begynde at fedte sig frem med flydende pakning.

Herefter får han det helt korrekte råd, som du også omgående begynder at skyde ned.

Læs dog, gvad det er for et spørgsmål og vurder lige hvem der spørger. Trådstarter her skal da helt bestemt ikke til at fedte med suboptimale løsninger i en motor, der sypper i en eller anden sjat gammel olie -

Igen til dig - Kom nu lige ind i kampen:-)

• #22   15. jan 2012 Jeg er ikke helt med. Jeg skyder ingenting ned. Jeg spurgte kun om, hvorfor han skulle tappe olien af, medmindre den skulle skiftes.
    Jeg har ikke skrevet noget om, at flydende er bedre end original pakning. Det kan godt være at det er det, men det ved jeg ikke noget om.

Jeg er inde i kampen, det er i mine øjne dig, der er way off, fordi du ikke har fået det hele med. Sviner folk til, selvom det måske egentlig er dig der er galt på den.

Dejlig verden..

Jeg mener stadig, at til et generatordæksel, kan man sagtens bruge flydende pakning, uden problem. Hvis du kan komme med et godt modargument, UDEN hæmningsløst at sidde og svine folk til, så kom endeligt med det.

• #23   15. jan 2012 Hvis du ikke allerede har set modargumenterne i de sidste to indlæg, så er det helt nyttelyst at skrive mere - jeg overlader scenen til forum, og håber ikke trådstarter ryger ned ad et vildspor.

• #24   15. jan 2012 www.atmcteknik.dk har en generatordækselpakning til 88 kr.

• #25   15. jan 2012 Knud: der er ingen modargumenter. Kun en sur mand.

• #26   15. jan 2012 okay..

jeg konkluderer at at det skal være en papirspakning.

jeg har pakningspapir på 0.40mm og 0.50mm...

skal jeg virkelig ud at ofre 170kr på en pakning hos atmcteknik?

• #27   15. jan 2012 det er jo nemt nok at lave skabelonen ud fra dækslet....?

• #28   15. jan 2012 Hvis du har noget pakning der kan tåle varm olie, så kan jeg ikke se noget i vejen for at skære det ud smiley Lædestift på pakfladen, sæt pakningen på, og så har du noget at skære efter.

• #29   15. jan 2012 Læbestift*

Kommentér på:
jeó mere man roder jo mere "smuds" finder man...

Annonce