1.164 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

mangler gnist på min fireblade/blackbird mangler gnist på min fireblade/blackbird

halløj.nogen omkring midtsjælland,eller sjælland som er gode til el problemer.problemet er manglende gnist på tændrørene på min fireblade sc 33,der er lagt en blackbird motor i den.ledningsnettet fra blackbirden er monteret med over sammen med motoren,jeg har ik selv lavet ombygningen,og når man ikke er ret meget inde i det med diagrammer og ledningsnet,så blir det sgu nok en længerevarende opgave at kaste sig ud i,så måske at her var en fiks på fingrene til el,som mangler lidt hjemme arbejde,så har jeg et lille job til vedkommende.mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mangler gnist på min fireblade/blackbird
  • #1   20. dec 2011 hvis ledningsnettet passer til motoren og boks så burde der ikke være mange ben i det !

batteriet forbindes rød til plus "+" og sort til minus "-" smiley

• #2   21. dec 2011 Kontrollere er der er ordenligt stel. Dette er som regel en hyppig ting og glemme

• #3   21. dec 2011 Kører starteren rundt?.

• #4   21. dec 2011 Nu ved vi ikke hvilken årgang der er tale om, men er du 100 % på at et evtl vælterelæ vender rigtigt, har selv sloges med et sådan der vendte på hovedet ved en ombygning af en BB
    Vælte relæet ligner lidt et ohm tegn og det er buen der skal vende nedaf

Jeg kan ikke svarer mere i denne tråd det da jeg er på vejs udlands, men andre med BB kan sikkert tage over

• #5   21. dec 2011 Et opklarende spørgsmål... har den kørt med den motor og det ledningsnet.... eller snakker vi om at den ikke virker efter ombygning?

• #6   21. dec 2011 motoren gik fint i den blackbird den sad i,efter den og ledningsnettet fra samme blackbird er monteret i firebladen er der nul gnist på tændrørene.alt andet virker,og starteren kører,desværre har jeg ikke selv bygget motor og ledningsnet over i firebladen,så havde jeg måske nok haft en chance for at overskue det hele,men ombyggeren har muffet nogle ganske få ledninger sammen,under karburartoerne,tror at det måske ku være en form for en "lus",til at omgås sikringen fra støttebenet,men selv om det ikke er meget han har fusket,så er det alligevel nok,når man ikke er ret meget inde i ledningsdiagrammer,og måder at måle sig frem til en fejl på ledningsnettet,det er ik noget man kan reaparere over snak på nettet,det kræver at man står med sine måleapperart og ved hvad man laver,har såmænd fundet enkelte fejl på ledningsnet gennem tiderne,men når det er noget man ikke selv har lavet fra start af,så vil jeg mene at man skal ha fat i en som ved hvad det er han roder med

• #7   21. dec 2011 tag hele nettet ud og start forfra

• #8   21. dec 2011 ja...he he,hvorfor ik,men som sagt,når manden har klippet lidt i det,så er man ude og skide,når man ikke er godt inde i el,skal lige sige at ham som har lavet det,har arbejdet som mc mekaniker en del år,og kørt roadracing i 20 års tid,og når han ik har kunnet finde fejlen,og har ladet cyklen stå hengemt i 3 års tid,ja så har jeg ik lyst at begynde på noget,så som sagt,så hellere betale en som ved hvad han laver,og kan lave det på måske en time eller mere,frem for at jeg ligger og roder med det hele vinetern,og måske ikke får løst problemet alligevel

• #9   25. dec 2011 Er det 3 år siden motoren blev lagt i, og den har ikke været startet siden?
    Når det nu er en mc mekanikker der har lavet ombygningen og han ikke lige kan finde fejlen, skal du nok ikke regne med der kommer en fremmet ind fra sidelinjen og klare det på en 1 time.
    Vil gerne hjælpe med at få den startet, har haft Blackbird siden 97.
    Nu bor jeg i Odense, så det er lidt langt væk, og jeg vil kun hjælpe hvis den kommer over til mig.

• #10   25. dec 2011 hej poul.tak for tilbuddet,det er nok lettere at smide cyklen på det lokale auto elektrocenter,de får cyklen og el diagrammet over den,så finder de hurtigt fejlen,nogle af dem har over 30 års erfaring,det er en let og hurtig opgave mente de

• #11   26. dec 2011 Det lyder rigtig fornuftig. Held og lykke med den og godt nytår.

Kommentér på:
mangler gnist på min fireblade/blackbird

Annonce