{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Tændrør og kæde {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Kan det betale sig og skifte alle 4 tændrør, når motorcyklen efter min mening køre okay? Tænker her på om motoren har godt af det og om jeg ville kunne mærke forskel?
Mht ens kæde hvordan kan jeg se om den er ved og trænge til udskiftning?
Og så lige en sidste ting, hvor besværligt er det selv og skifte knastkæde+strammer? Tror snart den trænger til udskiftning cyklen har nemlig kørt 65000

Håber I kan hjælpe mig med lidt svar.
Hilsen Lars


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tændrør og kæde
  • #1   14. sep 2011 hej

    vil svare på det sidste først..
    hvis du stiller de 2 første så lad være med selv at udføre nummer 3..

    du kan nødvendigvis ikke lige her og nu mærke forskel på at du skifter dine rør, men du undgår på sigt
    at din mc får start besvær på et tidspunkt midt på en mc tur , og at den pludselig begynder at går ujævnt ..


    din kæde er slidt hvis den bla hurtig bliver slap igen ,efter den er blevet justeret ... samt kæde og tandhjul kan tjekkes ved at tage hårdt fat på kæden midt på bagerste tandhjul , og træk så alt hvad du kan , ud i kæden, hvis du tydelig kan løfte-trække kæden så langt ud fra tandhjulet at du kan kikke mellem tandhjul og kæde så er den ved at være slidt.

    mvh.


    mvh


  • #2   14. sep 2011 Busa

    Skide godt svaret


  • #3   14. sep 2011 Tak Mr Turbo

  • #4   14. sep 2011 Ved ikke lige hvordan knastkæden sidder på en f2 men, har lavet det på en f4 og det var slet ikke noget problem.

  • #5   15. sep 2011 Erik, der er ikke noget der er et problem så længe man ved hvad man laver. Så hvis du har mod på det er det jo bare at læse hvordan og så gøre det, det er jo trods alt ens egen knallert.

    Går det galt er det jo bare at smide en ny motor i, sådan en gammel F2'er kan det dårligt begynde at lave top på hvis den har bukket ventilerne mod stemplerne.


  • #6   15. sep 2011 tricket er lige at håndtørne motoren et par omgange, så man ved at ingenting går imod :), har man så fucket tiden op på kæden, så ved man det inden man trykker på starteren smiley

  • Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 77
    #7   15. sep 2011 Er det bare mig eller er tændrørene ret svære at komme til på en F2?

  • #8   15. sep 2011 De er bare svære at komme til.. man skal bruge de rigtige tændrørsnøgler..

Kommentér på:
Tændrør og kæde

Annonce