{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.763 visninger | Oprettet:

Kobling Glider {{forumTopicSubject}}

Jeg har søgt og læst her på galleriet, men ikke fundet svaret.

Mn kobling er begynt at glide når jeg drejer gas håndtaget hurtigt ved feks. overhaling eller hurtig igangsætning.

Omdrejninger stiger hurtigt, men hastigheden stiger ikke.

Motorcyklen har gået 44.XXX km og jeg har ikke haft problemet før.

Jeg kører på en Castrol 15W50 olie.

Kunne godt tænke mig at hører fra nogle der har haft en maskine som min og måske komme med nogle løsninger inden jeg selv går igang med at skifte det ene og det andet..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling Glider
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #1   9. maj 2011 Har du lige skiftet olie?

Den virker mig en smule til den tykke side når det er 15w50 - den skal jo køre på 10w40 standard....

Koblingspladerne skal som minimum skiftes - både stål og fiberplader. Så skulle den ged være barberet...

• #2   9. maj 2011 går ud fra du køre på motorcykel motor olie... og ikke bil olie...

samt at din mc har kabel kobling...

prøv evt at justerer koblingen , hvis det ikke hjælper så er den sikkert slidt....

trækker din mc når du holder stille i 1 geer...

mvh

• #3   9. maj 2011 min kobling holder ikke 44000km.. jeg ville bruge de 1000kr det nu koster og så skifte plader og fjedre..

• Sajmon ™

#4   9. maj 2011 Min kobling har kørt 87500km nu og viser ingen tegn på svagheder - og den er ihvertfald ikke blevet sparet i sin levetid...

• #5   9. maj 2011 Sajmon jeg har kørt på 10W40 fra Louis.de og der var der ikke problem, før denne sæson gik igang. Så derfor har jeg prøvet en anden olie for at se om det kunne løse problemet.

Skal man skifte både fiber/stål plader og fjedre?? Hvor skal man købe og hvad skal man købe??

• #6   9. maj 2011 hmmmprf, min kobling har holdt 58.000 km, og intet indikerer der er noget slid af betydning.....

• #7   9. maj 2011 Ja det er relevant at vide om den er begyndt på det ved olieskift, eller lige pludseligt..!?

• #8   9. maj 2011 hmm.. måske jeg bare har været uheldige med at mine koblinger har været slidt når jeg har købt mc/motor.. smiley

Jeg skifter normalt kun stålålader hvis de er skæve (ikke oplevet endnu).. de koster for meget og fejler intet!

• #9   9. maj 2011 Jeg trillede den første tur efter vinter hi for at varme olien op inden den skulle skiftes ingen problemer kørte ud på motorvejen og den trak som et godstog helt op til 240.

Men efter olieskiftet kunne jeg ikke vride øret for voldsomt uden koblingen glider. Kørte knap 1000 km på den nye olie men problemet fortsatte. Derfor skiftede jeg til en lidt tykkere olie i et forsøg??

• #10   9. maj 2011 hvis problemet opstød med den type olie som du hele tiden har køre på er det enten for stramt kabel ellers skal du sikker have nye fiberplader samt fjedre, stål plader er sikkert ikke nødvendigt med mindre den er svær at få i fri gear osv.....

Nikolaj

• #11   9. maj 2011 Den kører godt, ikke nogle problemer i frigear, ikke nogle problemer med gear skifte osv osv,

Men det er når man hiver max gas at den glider...

Hvad kan jeg prøve?? Inden jeg skifter hele lortet..

• #12   9. maj 2011 Skift tilbage til dne gamle type olie.. Måske skal du gøre det 2 gange...

For kan være at den smule der er tilbage fra den nye olie ikke kan "arbejde" med de additiver fra den gamle og den vil glide igen..

• #13   9. maj 2011 Jeg har olie til 2 olie skift så jeg skifter i weekenden, så har den olie jeg har i nu kørt næsten 2000 km :-).

Så skal der lige skaffes et par filtre.

Hvad med fjedre, har læst en masse om folk der skifter fjedre når deres koblinger glider osv..

• Sajmon ™

#14   9. maj 2011 Fjederskift er fint nok - de bliver også slatne med tiden.

Hvis den allerede begyndte at glide med den gamle olie, kunne det tyde på at koblingen ER ved at være død.

I så fald, ville jeg skifte alle plader og fjedre - bare til originale.

• #15   9. maj 2011 Man skifter ikke kun fjedre, når man er derinde i forvejen. Lyder som en slidt kobling - og at du bruger en 15w olie uden longlife additier betyder ingenting...

Kommentér på:
Kobling Glider

Annonce