Kobling glider. {{forumTopicSubject}}
Hej ville høre om der er andre der har oplevet at deres mc glider i kobling, med castrole semi syntetisk mc olie på?
Min glider ind imellem, men Max 1 gang pr. Køretur. Og det er kun hvis den får lidt at leve af (ca. halv gas) inden olien er helt varm.
Den har ny ebc kobling, med nye fjedre, og der er 1-2 cm frigang ved håndtaget.
Synes også den er lidt svær at sætte igang med, lige som om at koblingpunktet kommer det hele over en meget lille bevægelses område.
Har prøvet min kammerats som er samme model, og på den har man en hel anden føling med hvor og hvornår koblingspunktet kommer.
Andre der har erfaringer med noget lignede ?
Det drejer sig om en yzf600r Thundercat.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.125
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 542
Ja det er en kork kobling.
jul 2013
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 945
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 4 Svar: 210
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Emner: 6 Svar: 170
jul 2013
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 144 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
og du er sikker på koblingen er samlet korrekt?
Har du en servicemanual?
Koblingen kan ikke tåle vildt meget fedteri før pladerne bliver blå og dermed har slået sig..
(en trøst.. du er ikke den første med dette problem..)
maj 2008
jul 2013
Det er målt fra yderstilling af koblingsgreb (altså ude for enden af grebet) til grebet faktisk begynder at trække i kablet, er meget sikker på at det forskrives at der skal være ca. 1 cm frigang når det er kabeltræk
Det er helt anderledes hvis man har hydraulisk system, der skal den "tage ved" noget før.
jul 2013
Efter der var en der sagde justering igen, kom jeg til at spørge Google, bare for at se om der måske var noget jeg havde overset.
Og tænk sig, i første søgeresultat. Var der simpelthen en meget udførlig beskrivelse af justering af kobling. Og det viste sig at der mod min forventning faktisk ER et andet sted at justere kobling end ved håndtaget, så der er en lillesmule frigang i den del som koblingskablet trækker i det tog ca. 5 min at justere, og den stod noget for stram og uden frigang. Har ikke fået testet det endnu, men regner bestemt med at den ikke glider mere ved dog ikke om jeg tror det har hjulpet på at få en mere "glidende" koblingspunkt, så den er blevet nemmere at sætte i gang på. Men det vil tiden vise
maj 2008
Kobling glider.