2.549 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

"Nitter" til flydende bremseskive "Nitter" til flydende bremseskive

Har købt 2 Galfer bremseskiver til foran på min BMW.
Men der mangler de "nitter" der gør skiven flydende, se billede :

http://images.motorcykelgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/271252_l.jpg

Galfer skriver selv at man skal få en professionel til at installere disse "nitter" da de mangler på visse modeller, en af dem er selvfølgelig min smiley

Hvem gør noget sådan i Århus-området ?

MVH Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Nitter" til flydende bremseskive
  • #1   6. maj 2011 De er da ikke flydende orig er de?? skal de ikke bare skrues på

• #2   6. maj 2011 Jo de er flydende fra fabrik.

Og nej de skal ikke bare skrues på, der mangler 100% sikkert de nitter som galfer selv skriver.

• #3   6. maj 2011 Peter:

Hvor er det lige du ser de nitter på dine original skiver?

• #4   6. maj 2011 De er da her indrammet i sort. Der sidder en forsænket m8 bolt og holder skiven fast via disse "nitter" / buttons som er sat fast på skiven :

(link fjernet)

• #5   6. maj 2011 Dem du har indrammet er da bare torx???

• #6   6. maj 2011 Disse skiver på billedet kan aldrig blive flydende, de kan og skal boltes på navet.

• #8   6. maj 2011 Ja, boltene er torx m8 bolte, MEN UNDER dem sidder en slags "nitte", button, floater eller hvad i vil kalde det fast på selve skiven, og gør at skiven kan bevæge sig.

Hvis de ikke er flydende, er de vel det man kalder semi-flydende, jeg kan i hvert fald bevæge skiven fra side til side.

• #9   6. maj 2011 har du spurgt din lokale BMW-forhandler om hjælp?

• #10   6. maj 2011 Det kan godt være at jeg tager fejl. Jeg kunne dog ikke finde de konkrete oplysninger fra Galfer, men muligvis sidder der enslags gummi/stål foringer i navet og boltene kan bevæge sig ud og ind i disse foringer, det samme system bliver/blev brugt på på Honda bagtandhjul.

• #12   6. maj 2011 Steinmar : Det er netop hvad de er, en slags foring/ nitte der kan bevæges rundt. Men det ser sgu ikke ud til at det er noget BMW sælger seperat, mon det er en standard-del ?

Til Dannie : også min tanke, men umiddelbart er jeg bange for at rive for meget i dem, hvis jeg nu ødelægger dem, kan jeg jo ikke bruge min mc smiley

• #13   6. maj 2011 Nu er jeg kommet til det punkt hvor min viden hører op vedrørende disse bremseskiver, desværre. Dog vil jeg sige: hvis noget bliver på et tidspunkt, kan det i fleste tilfælde pilles fra hinanden igen uden at blive ødelagt.

• #14   8. maj 2011 Hej Peter, du kan roligt genbruge dine flydeskiver til din bimmer, du kan ikke ødelægge dem når du genmonterer da bøsningen der sidder i dem holder afstand... men sørg for at der ikke er skidt/rust når du monterer de nye skiver, så blir´ de skæve ! - Og husk, smør dine bolte med silikone fedt inden du genmonterer, og moment spænder på kryds !
    Du kan også sagtens købe nye i "løs vægt", bare gi´ et kald mener faktisk det er lager-varer der hvor du fik kigget på din bike i sidste uge smiley

Kommentér på:
"Nitter" til flydende bremseskive

Annonce