{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

Yamaha R1 hakker under gas {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, jeg har desværre efter en tur ind til midtbyen bag på hvor min kammerat kørte, måtte indse på vejen hjem at Speedometer nålen PLUDSELIG i tomgang går fra 0 og springer op til 7, og blir der i et par sekunder og derefter gå tilbage til 0 0g gentage ovenstående,
DERUDOVER når jeg så giver den gas så det som om at når jeg vrider håndtaget om at den er ved at "drukne" når det er,
kan huske som barn hvis scooteren fik for meget luft hoppede den i det og ku ikke rigtig komme frem af ved fuld gas, det er præcis det samme jeg oplevet, jeg ANER dog ikke hvad fanden der er galt, så håber sku i kloge hoveder herude aner hva de 2 problemer er forårsagt af smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha R1 hakker under gas
  • #1   3. apr 2011 Så vidt jeg ved er det fejlkoden til exup ventilen, og kan den ikke åbne passer det meget godt med at den hakker ved fuld gas.
    Prøv at skille ventilen ad, rens, smør med kobberfedt, smør kablerne, sammel og juster kablerne.
    Det kan også være den elektriske forbindelse til servomotoren der hiver i kablerne

• #2   3. apr 2011 årh ha Robert, alt det der lyder også meget meget fint.. smiley
    men jeg har bare ingen forstand på alt det der whatsoever smiley

hvad vil det koste at få en mekaniker til at ordne alle disse ting ca?
    tænker på arbejdstime?

• #3   3. apr 2011 Uhh, det skal jeg ikke kunne sige.. Bundkåbe og lidt andre ting skal af.. Det tager vel en time til halvanden vil jeg tro..
    Det er ellers ikke så svært at lave selv, selvfølgelig afhænger det af skrue-evnerne smiley

• #4   3. apr 2011 Yepper har siddet og læst mig frem, og er udover det kommet frem til at den EXUP ventil evt rammer "bunden" eller hvad man siger og derved kommer man klik lyde når den står i tomgang...

så det lader til jeg vidst skal have en mekaniker på den:(

så må jeg forbi Yamaha og deres hjernedøde priser

• #5   3. apr 2011 det tar max en time at lave.. så 500 kr i timen, så er du kørende igen..

• #6   4. apr 2011 Blir den så LAVET eller bare sat på plads.. smiley

• #7   4. apr 2011 Har været ude og køre i dag så var der ingen problemer med at RPM nålen viste fejlen hvor den går fra 0-7000 i et hop. tjekkede manualen og den sir at det er en EXUP fejl melding...
    så noget må være galt, for jeg kan mærke at den ikke gir alt den kan når jeg gir den gas højere oppe i omdrejningerne....
    og tidligere i dag da jeg fyrede den af i 2 gear, ku jeg mærke den gav et helt ryk i sig lige pludselig, og der viste den ingen fejl i RPM nemlig, men så halv time senere slår den til igen,
    er det noget nogle af jer herinde har oplevet?

Kommentér på:
Yamaha R1 hakker under gas

Annonce