{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.039 visninger | Oprettet:

Yamaha R1 hakker ved fuld gas {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige købt en Yamaha r1 fra 2001. Den kører rigtig godt, men hvis man i 6 gear f.eks ved 130 km/t, vridder håndtaget i bund, går der lige et par sekunder før den yder fuld. Nogen gode ideer? Skal siges at den har stået stille ved en forhandler i godt et år.

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha R1 hakker ved fuld gas
  • #1   22. jul 2012 Enten får den for lidt benzin eller for meget . Er den meget sort af sod i udstødningen er det fordi den får for meget benzin . Tjek evt. luftfilter om den trænger til udskiftning,hvis den er meget beskidt kan det give en for fed benzin og luft blanding. Men hvis du har købt den ved en forhandler må der jo være garanti på den , så kør ned og fortæl om dit problem og han burde tage en kigger på det.

• #2   22. jul 2012 Det er vel fordi du er i 6 gear ved 130 i timen?
    Hvorfor er du også det?
    Hvis du vil ha den i 6 ved
    130 må jeg anbefale en diesel bil hvis du er økonomisk tænkende:)
    Eller så kom da ned i gear hvis du gerne vil gi den fuld gas og ha respons som du skriver..
    jeg er i 3 gear ved 130 ved fuld gas eller 2..

• #3   22. jul 2012 Ja, 130, plejer da at være 2. gear smiley
    Ej, hvor mange tankfulde har du nået at køre?

• #4   22. jul 2012 Haha. Ja den er købt hos en forhandler, så må han kigge på det. Men Morten uanset hvordan, skal den da tage gas med det samme

• #6   22. jul 2012 Jeg har kørt 1,5 tankfulde nu. Tak for alle jeres svar smiley

• #7   22. jul 2012 ^^^ forhandler kan

• #8   22. jul 2012 130 er da stadig i 1 gear smiley

Min rn19 gik 170 i første smiley

• #9   22. jul 2012 Tager ved?
    øhh
    så har vi 2 en HELT anden ide om hvad det vil sige og "tage ved"
    jeg går da ikke udfra din motorcykel SLET ikke begynder at accelere, at den så gør det som en langsom skode i 6 gear er jo pga du er for højt i gear.
    men har du måske prøvet at ha den i 2 gear og så give gas?
    men det er sjovt du lige nævner 6 gear. ergo "gætter" jeg da på problemet ikke eksisterer i de lavere gear, hvorfor jeg ikke rigtig kan se relevansen, men altså, hvis der SLET ingenting sker så er der et problem ja.
    men er det som på en diesel bil hvis du hukker speederen i bund pludselig og så sker der først noget bagefter, eller trækker den bare utroligt langsomt i starten=?

side spørgsmål: HVORFOR har du overhovedet haft den i 6 gear ved 130 km i timen? hvis det fordi du vil ha den højt op ved lav motorvej's fart for at spare på benzin tror jeg ikke du skal regne med det helt vilde økonomi overskud:)

• #10   22. jul 2012 "frosset kolding"
    ja det gør de, men du finder ingen der ligger i 1 gear på de alm danske veje og kører 130-170 går jeg da ikke udfra, hvilken glæde sku man dog have i det smiley
    den trækker sku næsten lige så godt i 2, deroppe.. og så skal man ik skifte gear kort tid efter man vrider den i øret

• #11   22. jul 2012 Når man ligger og tøffer på motorvejen klapper man den da i højeste gear. Vil man overhale så drejer man gassen. Der er ingen der kræver at man sætter den 4 gear ned og hjerner forbi forankørende med 200 i timen. Man kan også køre normalt på en racermotorcykel.
    Jeg ville nok bare tage den ned til forhandleren og spørge ham. Den skal ikke hakke i 6. ved motorvejsbastighed.

• #12   4. aug 2012 Så har den været på værksted.

Den var ude af synkronisering, og der var hul på en vacumslange, og så fik den for fed blanding, det ændre sig jo nok, når jeg får en anden potte på:-)

Men tak for svarene

Kommentér på:
Yamaha R1 hakker ved fuld gas

Annonce