HJÆLP! {{forumTopicSubject}}
Nu har vi haft flere personer over det,
Min stakkels Gsx 600f fra 93' bliver ved med at drille med tomgangen.
Enten kan den bebeholde tomgangen hvis man sætter den op på 3000 omdrejninger, men prøver man at justere den til de omkring 1000 som den skal stå på, dør den simpelthen ud.
Vi har prøvet montere luftfilterkassen på ny igen i det tilfælde hvis den sad løst. Dog uden nogen form for virkning. Det er værd at nævne at en ny motor er blevet monteret i også, dog stadig den samme gamle kaburator, der skulle passe lige over med den nye motor.
ventilerne er ikke blevet justeret efter køb.
Hvad kan det dog være ????
110w40 olien?
Kaburator indstillerne?
Ja you tell me
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Er luftfilteret ikke rengjort (KN-filter) eller ser det originale ud til at være beskidt, så byt til nyt....
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.073
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 396
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 19
By the way, hvorn synkronosere man sådan nogle?
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 19
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Sprøjt det omkring dinne gummier, stiger omdrejningerne, er der en eller flere, der er utætte!
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 19
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
http://www.crc2onlinecatalog.com/carb_synk.htm
Jeg har valgt en http://www.carbtune.com/
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 19
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 34 Svar: 322
jeg smider lige min egen huskeseddel her til dig
noget af teksten kan virke dobbelt,
det er fordi at det er det jeg doblet tjekker når jeg justerer min Vmax
eller Honda Supermagna
god fornøjelse håber at du kan bruge det til noget
Sådan anvender du en tester til synkronisering af karburator
Kør en tur så motoren er varm. Du kan ikke synkronisere med tilfredsstillende resultat på en kold motor.
Med varm motor stiller du nu på tomgangsskruerne så du har en jævn tomgang, gerne for høj omkring 1800 rpm. Justér nu på luftblandings skruen, så du opnår højst mulige omdrejningstal. Sænk derefter tomgangen på tomgangsskruen til det tomgangs tal / rpm. som anbefales til netop din maskine
Sådan anvender du en tester til synkronisering af karburator
Forbered dig og find værktøj frem inden du går i gang med synkroniseringen.
Rens og efterse evt. dine karburatorer
Tjek at dine gaskabler/spjæld løfter samtidigt. Du kan enten høre om spjældene "falder" ens, eller mærke på kablerne ved gashåndtaget, om de aktiverer spjældene samtidigt. Der skal være 1-3 mm frigang i gaskabler.
Hold om kablerne med venstre hånds pege- og tommelfinger og højre hånd på gashåndtaget, mærk nu om kablerne strammes op mod gashåndtaget samtidigt. Justér om nødvendigt.
Med varm motor stiller du nu på tomgangsskruerne så du har en jævn tomgang, gerne for høj omkring 1800 rpm. Justér nu på luftblandings skruen, så du opnår højst mulige omdrejningstal. Sænk derefter tomgangen på tomgangsskruen til det tomgangs tal / rpm. som anbefales til netop din vmax.
Sluk motoren. Hvis du fjerner skruen i indsugningsmanifolden mens motoren kører, vil den gå ud pga. falsk luft.
Nu kan du tilslutte synkroniseringe testeren i indsugningsmanifolden mellem karburatoren og cylinderen. Sæt niplen i slangen og monter derefter en slange på hver indsugningsmanifold. Husk den hvide tape markering skal vende mod karburatoren.. Hæng synkroniseringe testeren i den røde strip fra venstre håndtag. Sørg for at instrumentet hænger lodret. Sæt slangerne på 4 tilfældige anslutninger på synkroniseringe instrumentet. Start motoren. Montér om nødvendigt benzinflasken hvis du skal have benzintanken af for at udføre synkroniseringen.
Du har nu startet motoren og lader den køre i tomgang. Synkronisér nu karburatorerne ved at hæve eller sænke spjældet med tomgangsskruen på den ene af de 4 karburatorer.
Følg søjlernes bevægelser.. (ved at hæve et spjæld falder trykket.. hastigheden af luften passage gennem venturien/indsugningen. Læs på DKD’s hjemmeside om Venturi effekten under teknik). Når begge søjler står ens på skalaen kan du evt. bytte om på de 4 gummislanger på instrumentet og tjekke målingen. Værdien på skalaen er ligegyldig, det vigtige er at søjlerne står tilnærmelsesvis ens.
Du skal også tjekke synkroniséringen med højere omdrejninger. Ved 4500 rpm tjekkes synkroniséringen. Denne justeres ved at hæve eller sænke spjældet på gaskablets stilleskrue ved tilslutning på karburatoren.
Tips og tricks... Efter at have prøvet synkroniseringe testere på min Yamaha Vmax.eller Honda Supermagna
Montér slange med niplen på den højre/vandret/destro cylindermanifold inde du kører motoren varm. På min Vmax er der ikke meget plads mellem manifolden, så jeg brændte mig fælt første gang jeg skulle montere slangen. Den lille skrue jeg fjernede fra manifolden passer lige i slangen, så der ikke kom falsk luft gennem slangen mens jeg kørte motoren varm. Tjek derfor at skruerne kan skrues ud, inden du kører motoren varm.
Jeg blev positivt overrasket over hvor nemt synkroniseringe testere er at bruge. Resultatet var i øvrigt en blødere motorgang, jævn tomgang og færre vibrationer i styret/håndtagene
og meget hurtigere gas respons .
på min Yamaha Vmax.eller Honda Supermagna.
Sluk motoren. Hvis du fjerner skruen i indsugningsmanifolden mens motoren kører, vil den gå ud pga. falsk luft.
Nu kan du tilslutte synkroniseringe testeren i indsugningsmanifolden mellem karburatoren og cylinderen. Sæt niplen i slangen og monter derefter en slange på hver indsugningsmanifold. Husk den hvide tape markering skal vende mod karburatoren.. Hæng synkroniseringe testeren i den røde strip fra venstre håndtag. Sørg for at instrumentet hænger lodret. Sæt slangerne på 4 tilfældige anslutninger på synkroniseringe instrumentet. Start motoren. Montér om nødvendigt benzinflasken hvis du skal have benzintanken af for at udføre synkroniseringen.
Du har nu startet motoren og lader den køre i tomgang. Synkronisér nu karburatorerne ved at hæve eller sænke spjældet med tomgangsskruen på den ene af de 4 karburatorer. Følg søjlernes bevægelser.. (ved at hæve et spjæld falder trykket.. hastigheden af luften passage gennem venturien/indsugningen. Læs på DKD’s hjemmeside om Venturi effekten under teknik). Når begge søjler står ens på skalaen kan du evt. bytte om på de 4 gummislanger på instrumentet og tjekke målingen. Værdien på skalaen er ligegyldig, det vigtige er at søjlerne står tilnærmelsesvis ens.
Du skal også tjekke synkroniséringen med højere omdrejninger. Ved 4500 rpm tjekkes synkroniséringen. Denne justeres ved at hæve eller sænke spjældet på gaskablets stilleskrue ved tilslutning på karburatoren.
Tips og tricks... Efter at have prøvet synkroniseringe testere på min Vmax.
Montér slange med niplen på den højre/vandret/destro cylindermanifold inde du kører motoren varm. På min Vmax er der ikke meget plads mellem manifolden, så jeg brændte mig fælt første gang jeg skulle montere slangen. Den lille skrue jeg fjernede fra manifolden passer lige i slangen, så der ikke kom falsk luft gennem slangen mens jeg kørte motoren varm. Tjek derfor at skruerne kan skrues ud, inden du kører motoren varm.
Jeg blev positivt overrasket over hvor nemt synkroniseringe testere er at bruge.
Resultatet var i øvrigt en blødere motorgang, jævn tomgang og færre vibrationer i styret/håndtagene
og meget hurtigere gas respons .
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 19
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 34 Svar: 322
http://www.krogmc.dk/index.php?inc=carbtune.htm
men det kan nok gøres billiger i ulandet
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 19
HJÆLP!