Gælder det om at have stor hoveddyse? {{forumTopicSubject}}
Jeg går og roder med en 2-takter, nærmere betegnet en Suzuki RMX, og jeg ved godt at man nok burde spørge på scootergalleri, men man får desværre sjældent et brugbart svar derinde.
Jeg syntes ikke rigtig at jeg kan få nok riv i den, ved ikke om det er pga. jeg kører med std. luftfilter?
Min kammerat kører med samme setup ca. bortset fra cylinderen på hans er en 47 sport og han kører med powerluftfilter, hans RMX'er er der meget mere riv i end der er i min, det syntes jeg er lidt underligt.
Hvordan fungerer det egentligt helt præcist!? Gælder det om at få så meget luft & benzin ind i motoren som muligt hvis man vil fremad!? De fleste der voldtuner bruger 24-28mm karburator med så lidt modstand som muligt i filteret har jeg lagt mærke til.
Vil det sige at jo større hoveddyse man kan få den op i jo vildere bliver den!? Så skulle jo jo måske nok overveje det powerluftfilter selvom jeg nu helst ville køre med originalt.
Har en video hvor i kan se den køre her:
http://www.scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=84514
Setup er følgende:
Original RMX Morini motor med 6 gear
Cylinder: Hebo Manston Replica 70ccm
Stempel: Hebo Manston Replica 70ccm 47,6mm
Topstykke: Charmo
Tændrør: B9ES
Membran: Kulfiber
Karburator: Dellorto 21mm ”Black Edition” dyse #81 nål 1 hak fra top
Luftfilter: Originalt med original indmad
Udstødning: LeoVince V6
Kobling: Std.
Tænding: Std.
Gearing: 12/50
Gode råd modtages med kyshånd!
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
Sorry, kunne ikke lade være...
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
På med et åbent, og så skal den dyses rigtig ind bagefter.
Vil du gå rigtigt op i det skal du også have indstillet squiz.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.342
ville så sige at det nok måske var en ide at smide det powerluftfilter på så den har nemmere ved at få vejret
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 116 Svar: 437
aug 2008
Følger: 53 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 57
Der er mange meninger om hvad man skal gøre, men det kan være dyrt at gøre tingene forkert.
På en totakter af denne størrelse, er der forskel på sommer og vinter, du kan ved højere temperaturer kører med mindre dyse, men husk at dyse op ved koldere vejr ( som nu og koldere ), samt ved høj luftfugtighed.
Hvis du kører med hanen i bund, er hoveddysen vigtig, fungere på de øverste 25%. I midterområdet er det indstilling af nål ( clips ), og slutteligt er det tomgangsdysen der fungerer i tomgang, samt accelererer på. Her er indstilling af luftdyse også vigtig.
Som Anders skriver, er dit tændrør et godt billede af hvordan inddysningen er.
Held og lykke.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
jeg smed sq bare en ny kobber pakning på min knallert, så kørte den fint
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 20
Den trækker pænt fra land med et Malossi E13 filter og #90'er dyse.
Tak for hjælpen gutter!
M.v.h. Thomas
Gælder det om at have stor hoveddyse?