{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.150 visninger | Oprettet:

Gælder det om at have stor hoveddyse? {{forumTopicSubject}}

Jeg går og roder med en 2-takter, nærmere betegnet en Suzuki RMX, og jeg ved godt at man nok burde spørge på scootergalleri, men man får desværre sjældent et brugbart svar derinde.

Jeg syntes ikke rigtig at jeg kan få nok riv i den, ved ikke om det er pga. jeg kører med std. luftfilter?
Min kammerat kører med samme setup ca. bortset fra cylinderen på hans er en 47 sport og han kører med powerluftfilter, hans RMX'er er der meget mere riv i end der er i min, det syntes jeg er lidt underligt.

Hvordan fungerer det egentligt helt præcist!? Gælder det om at få så meget luft & benzin ind i motoren som muligt hvis man vil fremad!? De fleste der voldtuner bruger 24-28mm karburator med så lidt modstand som muligt i filteret har jeg lagt mærke til.

Vil det sige at jo større hoveddyse man kan få den op i jo vildere bliver den!? Så skulle jo jo måske nok overveje det powerluftfilter selvom jeg nu helst ville køre med originalt.

Har en video hvor i kan se den køre her:

http://www.scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=84514

Setup er følgende:

Original RMX Morini motor med 6 gear
Cylinder: Hebo Manston Replica 70ccm
Stempel: Hebo Manston Replica 70ccm 47,6mm
Topstykke: Charmo
Tændrør: B9ES
Membran: Kulfiber
Karburator: Dellorto 21mm ”Black Edition” dyse #81 nål 1 hak fra top
Luftfilter: Originalt med original indmad
Udstødning: LeoVince V6
Kobling: Std.
Tænding: Std.
Gearing: 12/50


Gode råd modtages med kyshånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gælder det om at have stor hoveddyse?
  • #1   7. nov 2010 Jeg synes også nogen gange at min dyse er for lille, hi hi hi
    Sorry, kunne ikke lade være...


  • #2   7. nov 2010 Med den opsætning bør du ikke køre med originalt filter.

    På med et åbent, og så skal den dyses rigtig ind bagefter.
    Vil du gå rigtigt op i det skal du også have indstillet squiz.


  • #3   7. nov 2010 nej self gælder det ikke om at have så stor dyse som muligt, indstil den efter så du får flest heste og topfart af god arbejdslyst

    ville så sige at det nok måske var en ide at smide det powerluftfilter på så den har nemmere ved at få vejret



  • #5   7. nov 2010 For at finde den rigtige dyse skal du få den til at køre rent også ved indstilling af nål og luft skrue og så når den køre nogenlunde rent skal du køre lidt på den og så kigge på dit tændrør det skal være sådan en brun cocio farve. Hvis det er hvidt for den for lidt benzin hvis det er sort for den for fed blandning = for meget benzin. Du bliver nød til at køre en god tur for at se en forandring på tændrøret 10km eller sådan noget. Og Hellere for fed en blandning end for mager hvis den bliver for mager = for lidt benzin vil den med tiden sætte sig. Men få tændrøret til at blive cocio farvet og få den til at køre rent så er du godt kørende smiley Er selv gamle scooter og knallert tuner hehe har faktisk også haft en rmx engang med nogenlunde den samme opsætning dog mange år siden hehe du kan se min gamle rmx her hvis det var noget smiley http://scootergalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=12015

  • #6   7. nov 2010 Hej Thomas.

    Der er mange meninger om hvad man skal gøre, men det kan være dyrt at gøre tingene forkert.

    På en totakter af denne størrelse, er der forskel på sommer og vinter, du kan ved højere temperaturer kører med mindre dyse, men husk at dyse op ved koldere vejr ( som nu og koldere ), samt ved høj luftfugtighed.

    Hvis du kører med hanen i bund, er hoveddysen vigtig, fungere på de øverste 25%. I midterområdet er det indstilling af nål ( clips ), og slutteligt er det tomgangsdysen der fungerer i tomgang, samt accelererer på. Her er indstilling af luftdyse også vigtig.

    Som Anders skriver, er dit tændrør et godt billede af hvordan inddysningen er.

    Held og lykke.


  • #7   7. nov 2010 Hvad dælen er en "squiz" ?

  • #8   8. nov 2010 Kompressionen skal ligge på det fabrikanten anbefaler til race! Det er lidt af en kunst at indstille sådan en korrekt, derfor kan nogen tjene penge på at gøre det rigtigt, og det koster kassen for knejterne!!!

  • #9   8. nov 2010 Jon ude i Holsted har rullefelt und das ganze molevitten!

  • #10   8. nov 2010 Okay, så lærte jeg også lidt idag =)
    jeg smed sq bare en ny kobber pakning på min knallert, så kørte den fint smiley


  • #11   8. nov 2010 Hvis man fucker fabrikanten er man også selv ude om det hvis der sker fejl!

  • #13   11. nov 2010 Det var powerluftfilter den manglede!
    Den trækker pænt fra land med et Malossi E13 filter og #90'er dyse. smiley

    Tak for hjælpen gutter!

    M.v.h. Thomas


Kommentér på:
Gælder det om at have stor hoveddyse?

Annonce