Vigepligt gælder også kvinder.. {{forumTopicSubject}}
I går nede ved centeret svingede en modkørende kvinde i bil lige ind foran mig for at dreje til venstre ind på et P-område. Hun fulgte blot ukritisk med strømmen efter en forankørende bilist, som godt kunne nå over foran mig, uden at ænse at en mc kommer lige imod hende, og hun altså skal overholde sin vigepligt for modkørende..
Efterfølgende fortalte hun mig, at hun ikke havde set mig, og at jeg "pludselig kom farende". Jeg kom ellers trillende stille og roligt efter at have tjekket dæktryk nede på tanken, og overvejede godt nok et split sekund om nr. 2 bil nu også holdt tilbage, men man kan næsten ikke gøre andet end at holde på, og denne tøven eller et øjebliks defensive kørsel reddede mig nok fra at blive torpederet af en uopmærksom bilist. Det blev samtidig afslutningen for mig på en ellers vellykket sæson. Heldigvis ikke pga. bilisten, men pga. vinterens snarlige kommen
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 1.407
Jeg var også oppe at stå på bremsen, lettere akrobatisk, på min sidste tur i forgårs. En billist fra en sidevej kører stille frem mod vigepligt, og giver pludselig gas ud foran mig. Jeg bremser hårdt og kører bagom.. Han tænkte han nok liiige kunne nåde det. Der var ingen bag mig, så hellere lige vente 1.5 sek til jeg er forbi.
Jeg går ud fra han har set mig, siden han mener han skal give den så meget gas.. Det er hovedrystende dumt. Det er den eneste gang i år nogen er kørt ud foran mig.
aug 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119
Kvinder kan være ok til at køre bil, men du finder aldrig en der virkelig er god.. Det er virkelig forfærdeligt :S Bevares, også mange mænd kører elendigt, men personligt oplever jeg mest at kvinder kører råddent..
Og alle de cyklister, der bliver kørt ned af lastbiler for tiden, er sjovt nok også kvinder :S
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 85 MC-er: 2 Emner: 359 Svar: 1.307
Som min kollega siger, hun kører i midten for det bringer hende frem og så må folk overhale, da hun kører langsomt, for hun skal sgu ikke holde sig til højre. Og mobilen skal jo også passes..
aug 2013
Og kan komme med så mange andre historier om kvinder der kører super råddent..
Værste ved det hele er så at jeg er en af de unge bilister, på blot 25 år, og jeg kører langt bedre end dem som har haft kørekort i meget længere tid.. PINLIGT..
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 85 MC-er: 2 Emner: 359 Svar: 1.307
Spøg til side, så er det sgu skræmmende, hvor ringe mange kører.
1/3 af alle billister taler i telefon om morgen...
aug 2013
Men ja, det er virkelig vildt.. Forstår det ikke..
Hvad jeg til gengæld har lagt mærke til er, at det faktisk er erfarne billister der er nogen af de værste.. Fordi når man har kørt så mange år, så kører man efter vane.. Dvs. man nøjes bar med at kigge i spejle, og ikke også over skulderen.. Og man kigger slet ikke i spejle når man kører i venstre side af motorvejen.. Det er virkelig vildt
Og sidevejene på min vilavej, der holder folk heller ikke tilbage hver gang De når halvt ud i krydset, før de opdager at de er ved at brage ind i en.. Netop fordi de kører efter vane og tænker "jamen der plejer jo ikke at komme nogen"..
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.077
Jeg syntes ikke folk skal løbe rundt og være amatør politibetjente, men man burde nok vende om og påpeje over for folk at de køre som en sæk kartofler, tror ikke de selv tænker over det i de fleste tilfælde...
aug 2013
Ja, men så vil jeg til gengæld også vende den om og sige, at det første mange lærer til bil kørekort er at du ikke må være til gene over for andre bilister.. Om de så kører for hurtigt eller ej.. I det de bliver nød til at bremse ned på grund af dig, så er du til gene i trafikken.. Bevares ved godt det ikke er i orden at køre mere end det tilladte, men jeg oplever det også mange steder hvor folk laver tricket og kører langsommere end det tilladte..
Især i tyskland skal man passe lidt på med den finte.. For der kan folk altså komme med 250 bagfra, så der gælder det om at rykke ind igen..
feb 2008
Det er jo ikke sådan at jeg bare kan trække ind når der køre en lastbil lige ved sidan af, eller der køre en bil foran. Det heder trafik, og der må man squ føje sig, det burde du have lært da du tog kørekort...
Noget andet er at køre 110 i en 130 zone, så kan vi snakke om det....
Det er lige præcis dig jeg nok skal få til at holde afstand hvis du har den holdning at det er i orden at udsætte mig for fare, for at komme 10sek hurtigere frem.
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 655
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Man skal jo igennem færdselsloven til sådan noget teoriundervisning og en aften kom vi til vigepligter, hertil self. også højrevigepligt, hvortil en af damerne vælger at sige: s
- ''hvad er højrevigepligt? Det har jeg aldrig hørt om før...''
Og her snakker vi altså en kvinde som har haft kørekort til bil i omkring 20år!
aug 2013
Nej nej, tror du misforstår mit budskab.. Støtter skam ikke dem der kører helt op i røven på folk.. synes det er et svineri.. Til gengæld synes jeg at man lige burde kigge sig over skulderen og se om der rent faktisk kommer nogen der kører hurtigt bagfra, inden man laver sin overhaling.. I danmark kan det jo lige gå an at lave det nummer, når man kører 120 og skal overhale en der kører 110, og ham der kommer bagfra så skal bremse ned fra 140.. Men hvis du laver det nummer i tyskland, og der kommer en med 240, så kan du altså godt vinke farvel til livet..
Det er derfor jeg synes det nummer er plat..
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 430
Den ene dag skulle jeg kører over sådan et bump på vejen ved indsnævring, og modkørende skulle holde tilbage. Jeg kørte midt på vejen og signaleredes på ingen måde at stoppe (fordi jeg havde første ret) men alligevel kørte han fandme igennem. Vi kørte stort set over på samme tid! Kæmpe nar..
Dagen efter svinger en bil foran mig ind til højre på en P-plads hvilket er helt fint. Men der er så samtidigt en bil der drejer ud der fra, og lige ud foran mig, i stedet for at vente 1 sekund på at den anden bil er drejet ind så ka kunne se noget!!
Og en varevogn er kørt helt op ad siden på mig, ind over spærreflade på landevej. Den kører 90, så kører det man må og accelerer hurtigere end de fleste biler.. Han var bare ikke tilfreds.
I alle 3 tilfælde var bilerne 20 cm fra mig.. Ubehageligt!!
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 655
Godt der ikke skete noget
Det lyder som om du nok har valgt den forkerte mc til vinterkørsel, da den nok let forveksles med en knallert, hvis du i det hele taget bliver set på sådan en bette en..
Selvom det er træls kan det ikke altid betale sig at holde på sin ret i trafikken.. Især ikke når alle andre trafikanter som udgangspunkt er ude på at slå en ihjel
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 430
Forkerte og forkerte.. hm.. Ved godt jeg løber en risiko, og har heldigvis mulighed for at køre af en mindre trafikeret vej til og fra skole. Det er bare ikke altid jeg lige gider at køre bagom, selvom farten er den samme
feb 2005
Følger: 29 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 112 Svar: 970
feb 2008
Hvis jeg ikke har mulighed for at komme væk så er det lidt svært jo....
Det er på ingen måde lovligt eller i orden at køre "præs kørsel" som jeg mener det heder, det giver også et klip i kortet!
Det er squ jer der har et lidt fordrejet forhold til hvordan man opføre sig i trafikken...
Og bare for at få det på plads, så er jeg ikke en af de der tumper som koncekvent trækker ud foran andre og ikke holder til højre, og der er ikke tit det sker jeg ender med en punto helt oppe i røven, men hvis jeg gør, så er jeg fanme kold - hold afstand, så skal jeg nok hjælpe med at få trafikken til at glide, for giver den squ gladeligt lidt øre for at komme forbi og ind til højre, hvis jeg ser en i spejlene, men nogle gange har man ikke mulighed for det.
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 16
aug 2013
Synes du ikke det er lidt egocentrisk at du står og siger at andre skal tilpasse sig, fordi DU vælger at køre sådan. At de ikke overholder reglerne er jo en ting, men du er jo til fare, hvis du trækker ud foran en hurtigkørende bil.
Desværre alt for mange bilister der tænker sådan. Alt for mange der går og tror det kun er dem der findes på vejene, og de andre de må bare tilpasse sig efter deres kørsel. Synes ærlig talt det er et svineri.
Og må indrømme at jeg gerne bruger "tysker blink" hvis jeg køre i venstre side og kan se at den langsomt kørende foran har rig mulighed for at trække ind.
Var på et tidspunkt "tvunget" til at overhale højreom fordi der kørte en bil i venstre side, med omkring 100, hvor der sad en gut og snakkede i mobil. Skal lige sige at både midter og højre spor var helt frit. Og gav ham flere gange tysker blink. Der var jeg godt nok tosset..
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 16
aug 2013
Nåh ok Så er det selvfølgelig fair nok.. Og nej, det er ikke i orden at de så presser.. Kommer jeg ud for en lignende situation, og er den der kommer bagfra, så holder jeg afstand og venter til vedkommende har mulighed for at trække ind.. Men hvis de så ikke trækker ind, på trods af de har rig mulighed for det, så får de altså også blinket..
Vigepligt gælder også kvinder..