{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
565 visninger | Oprettet:

Batteri uden liv kold morgen {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens.

Jeg ville i morges køre på arbejde på min suzuki, men da jeg så skulle starte den var der stort set ingen liv i batteriet smiley
Startermotoren blev trukket langsomt rundt og jeg skyndte mig at tage bilen.

Kan jeg forhindre dette problem ved at have en intelligent lader kørende natten over inden jeg skal starte den en kold morgen?

Det skal lige siges jeg kørte på den så sent som i går, så den har ikke stået ubrugt i lang tid.
Maskinen står udenfor under et overtræk.

Vh Steffen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri uden liv kold morgen
  • #1   22. sep 2010 Har du tjekket væske niveauet?

    I så fald kan dit batteri være træt, men når det er en kold morgen er batteriet's indre modstand stor. Det kan afhjælpe dit problem at lade positionslyset stå tændt lidt før du starter. Men oftest er batterierne så små på MC, at der ikke er nok kapacitet tilbage til den effektsugende startmotor.

    Hvis den står en uges tid uden at køre, så har du med stor sikkerhed et flat batteri. En lader/ transformator 12v/xAmp kunne du få glæde af.


  • #2   22. sep 2010 Hvis du har kørt problemfrit på den i går, så er der to muligheder. Enten er der opstået en kortslutning, så batteriet bliver tappet, eller også er det batteri blevet træt!

    Gør følgende: Uden at sætte nøglen i, måler du strømmen mellem batteriets pluspol og stel. Der må ikke være mere end nogle få uA. Er der det har du en kortslutning.

    Går der ingen nævneværdig strøm, så er dit batteri kaput - de lever altså ikke evigt. De kan sagtens levere spænding, men de kan ikke trække strøm, efterhånden som pladerne bliver inaktive i overfladen (tab af kapacitet)


  • #3   22. sep 2010 Nej det har jeg ikke tjekket.

    Nej batteriet er knap et år gammelt, og jeg har i løbet af de sidste måneder kørte en gang i ugen uden problemer, og her over middag var der fint gang i den.

    Jeg har nu sat en ctek lader til, og prøver igen i morgen tidlig, denne gang med lyset tændt lidt tid inden..


  • #4   22. sep 2010 Foresten - et ladeapparat er godt at have, men løser du dette problem med det, er det bare et spørgsmål om tid, inden du skal efterlade cyklen hos Tante Oda eller et andet sted i byen.

    Find fejlen og ret den:-)


  • #5   22. sep 2010 Så problemer er der kun når det er koldt.

  • #6   22. sep 2010 Steffen:

    Det er helt normalt, at det starter ved lave temperaturer. Et hvilket som helts batteri afgiver sin energi langsommere ved lavere temperaturer, og hurtigere ved højere. Afgivelseshastigheden afhænger også af udgangskapaciteten. Det er derfor Falck starter mange flere biler om vinteren end om sommeren.

    Du kan snildt prøve at lade den, men dukker problemet op de nærmeste dage, så husk, at fra nu af, bliver det kun koldere:-)


Kommentér på:
Batteri uden liv kold morgen

Annonce