Olie! Hvor bliver den af? {{forumTopicSubject}}
Jeg vil starte med at sige at jeg har IKKE haft det skilt ad endnu.
Skiftede olie på min Suzuki GS 400 da jeg fik den, og det løb fint ud.
Den bruger lidt olie, dvs, den ryger lidt, og sveder også fra toppakningen.
Glasset til at checke oliestand er meget svært at se noget i, så den anden dag ville jeg lige se hvor meget olie den havde brugt.
Så jeg skrue bundproppen ud, og der løber ca en ½ liter olie ud. Det forstår jeg ikke, og tager løsner så koblingsdækslet, og så pisser det ud med olie. (Motoren er kold forresten)
Min undren går på, hvorfor olien ikke kommer ud, når jeg tager bundproppen, og den bliver i koblingshuset, men det at den sveder olie fra toppakningen betyder vel at olien cirkuler fint i motoren.
er det oliepumpen der er sløv, eller er der et andet sted der ikke er gennemgang?
Ved ikke om dette giver mening eller hvad?
Har ikke haft koblingsdækslet helt af, da platiner/tændning skal afmonteres for at få koblingsdækslet helt af.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 1.557
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 61 MC-er: 12 Emner: 234 Svar: 955
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 48
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Det der komme ud når du tage bundproppen, er det som der er tilbage i bundkarret, resten har den brændt af.
Der vil altid komme noget olie ud, hvis du løsner et sidedæksel, det er noget olie som ikke kan løbe retur til bundkarret på normal vis, men kun kan komme ud ved adskillelse af motoren. Derfor er der også forskel på den oliemængde som bliver opgivet, afhængig af om det er oileskift eller oliepåfyldning efter at motoren har været adskildt.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Taget fra Kroon oil:
Capacity 3,8 liter (Overhaul capacity 5 liter)
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 61 MC-er: 12 Emner: 234 Svar: 955
Påfyldningsskruen har jeg skruet af, netop pga vakum
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
jul 2009
Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 191
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 61 MC-er: 12 Emner: 234 Svar: 955
dec 2004
Følger: 57 Følgere: 57 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 434
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 41 Svar: 677
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.148
Jeg kan ikke lige sige hvorfor olien ligger sig i koblingsdækslet, men det tyder på der er et eller andet der er blokeret... Det er ikke normalt at olien ligger i koblingsdækslet... Der vil selvfølgelig altid ligge lidt i dækslet, men ikke så meget og slet ikke mere end i bundkarret... Det er en god idé at få fundet ud af hvorfor det ligger i dækslet og ikke i bundkarret, det kan jo ende med et motorhavari...
/ Bülow...
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.148
/ Bülow...
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Du skal også forvente at ud over dine sivninger, så har din motor et vist forbrug. Der brændes en smule af ved h ver enest forbrænding - gør der ikke det, brænder maskinen sammen.
Du ved i bund og grund intet om cyklens forbrug. inden du har rengjort/skiftet dit skueglas, hæld den rette mængde på og kørt et stykke, så du reelt kan se, hvor meget der skal efterfyldes.
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
så holder med dem der skriver om en blokkeret kanal..
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
jul 2010
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 96
Olie! Hvor bliver den af?