{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

bagdæk rykket løs / rundt på min dnepr {{forumTopicSubject}}

hejsa lige et spørgsmål - Jeg har en Gammel Dnepr MT11 - og kører med 4.00x19 heidenau enduro dæk ..

I går var den pludselig flad på baghjulet, jeg mærkede ikke andet end at den sank ned... jeg kunne se at ventilen var flået ud af slangen - regner med at det er dækket der har rykket sig...

Nå men skiftede til reserve hjulet ...og kørte ca 3km hvorefter der kom en grum lyd fra baghjulet som om fælgen blev rykket rundt i dækket - og ja den var helt flad ventilen var igen rykket af slangen ...

Så jeg har ikke lige nogen som helst i'de om hvordan i alverden dette kan sek - og nu er jeg lidt skeptisk med at montere nye slanger ...

Men jeg har jo før blokeret baghjulet når jeg har bremset uden det har løsnet sig - og accellereret kraftigt i skov mudder og grus ..uden problem - Det her skete ved helt alm kørsel på asfalt ....

Håber nogen kan have en ide

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bagdæk rykket løs / rundt på min dnepr
  • #1   2. aug 2010 Der sidder ikke fedt rundt i kanten på fælgen, hvor dækket hviler? Det nedsætter friktionen mellem dæk og fælg, og kan i værste fald godt lyde som om at det er det?

• #2   2. aug 2010 har du luft nok i dine dæk?

• #3   2. aug 2010 det kan næsten kun ske ved at trykket i hjulet er for lavt ... at det sker for dig på 2 komplette hjul lige efter hinanden understøtter tesen, der er næsten altid for lavt tryk i reservehjul fordi man glemmer at kontrollere og efterfylde.

• #4   2. aug 2010 Har tænkt på det med trykket - kunne jo ske at jeg punkterede rigtigt første gang - og derved langsomt mistede tryk for til sidst at rykke dækket rundt -

Og ja tjekkede ikke tryk på reserve hjul ...

Men nu ryger der 2 nye slanger i og godt med tryk på - og så renser jeg fælg kanten ....

• #5   2. aug 2010 på de der gamle sataner skal du også skele lidt til om dækket er ved at være gammelt og tørt, for så er der særligt stor risiko for at det glider i fælgen (særligt hvis fælgen er for fin og ren indeni).

og så husk at kontrollere dit reservehjul af og til smiley

Kommentér på:
bagdæk rykket løs / rundt på min dnepr

Annonce