{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.701 visninger | Oprettet:

MC scooter - DØD {{forumTopicSubject}}

jeg er ny ejer af en PGO T-REX 110

OG den gik død på vej på job midt på motorvejen smiley

jeg fik den hjem men den gnister og der er vakum. men den vil ikke starte, har ladet hele natten, starter stadig ikke, har renset karburatoren og hældt atter nyt benz på ??? skifte tændrør igen ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC scooter - DØD
  • #1   28. apr 2010 Er der kompression? Hvornår har den senest fået stillet ventiler? Måske har den brændt en ventil = nul kompression.

  • #2   28. apr 2010 den er 2 - takt - membran fin - karbu ren - filter ren - udstødning hel og tæt... ???

    jeg køber nyt tændrør og så hvis det ikke virker tager jeg cylle af og tjekker pakning, og katelysatoren


  • #3   28. apr 2010 På sådan en maskine plejer det at være stemplet der ryger.

    Det kan mærkes ved at der ingen kompression er.


  • #4   28. apr 2010 Kompression, benzin og gnist!
    Tjek kompressionen evt. udskift stempelringe.
    Prøv at start den (el start) og se om tændrøret er vådt. Så kan du be- eller afkræfte om den får benzin.
    Se om den får gnist og om det er på det rigtigt tidspunkt!

    Så brude den starte smiley Den skal selvfølgelig også have noget luft !


  • #5   28. apr 2010 Simon R
    Hvis det er der der er kortest, hvorfor så ikke.
    Men ja. Den skal nok have en honing og en ny prop.


  • #6   28. apr 2010 Simon - det passer virkelig ikke!

  • #7   28. apr 2010 Hehe at der stadig er nogen der gider at kommentere på simons indlæg.... det fatter jeg virkelig ikke

  • #8   28. apr 2010 MCL - Nu er jeg ikke så kendt her inde, måske derfor ?
    Men en 2T kan SAGTENS holde til det!


  • #9   28. apr 2010 Simon; Kommer du ikke snart ud og leger med Århusdrengene? Tror der er en masse vi kan lære af dig! smiley

  • #10   28. apr 2010 Utæt ringe eller pakdåser

  • #11   28. apr 2010 - J1 - MCL

    kunne ikke sige det bedre selv....



  • #12   28. apr 2010 Simon du sgu nærmest have en lille hat af papir så klog som du er.

  • #14   28. apr 2010 Kæft du snakker simon!

  • #15   28. apr 2010 Energy
    Det var med 19 heste ca. Begge år. (3. plads og 1. plads smiley )
    Hvis der har været en scooter der har fået kniv så er det den.


  • #17   28. apr 2010 pas nu på det kan være simon bliver ked af det

  • #18   28. apr 2010 Simon: Du er den mest påstålige Kloge-Åge jeg er stødt på, på min vej!
    Kigger du ikke snart ned og leger med drengene og øser ud af din viden?


  • #19   28. apr 2010 Simon R / tdneVmo ( Århus )(spørger jørgen )

    Jamen vi ved jo slet ikke hvad vi skal sige.. Når du har været på banen..

    få et skrav fisse og tag en mund -fuld frisk luft.......

    så går det dig sikkert bedre....


    mvh


  • #20   28. apr 2010 Simon - jeg har haft mere med scootere at gøre end du kommer til (tror jeg :b)
    Men pointen er at jeg kørte 16.000 km med min Polini Corsa BWS men en go' omgang sports tun! Hvis du vil diskutere mere, siger du bare til! Jeg er fame klar! ;D

    Og det er ikke engang det vi snakker om, men om en 125ccm 2T kan holde til over 100 km/t - og jo, den kan den!


    11 hk sccotere, 24 timer:
    http://www.youtube.com/watch?v=Dlh0_hnDewE



  • #21   28. apr 2010 og om lidt kommer simon med at hallo det klip vare kun 10 min og ikke 24 timer så er det jo klart de kan heheheheheh simon jeg giver en øl hvis du kommer ned i garagen til en øl så lover jeg der er fisse til dig så kan du også hjælpe yankie med at skifte kæde

  • #22   28. apr 2010 Uha Uha, giver lille fisse øl i garagen idag?

  • #23   28. apr 2010 Kan du ikke sætte justerbar kopholder på Adventuren så Simon?

  • #24   28. apr 2010 Et askebære må der vel også være plads til... især i disse tider

  • #25   28. apr 2010 Kan du ikke uddybe lidt.. når du skriver gik død?
    Du men ud fra den ene øjeblik til det andet eller ??

    Kan du beskrive "oplevelsen".. i øvrigt når det er en 2 tagger.. hvis gnisten er fin (klar blå og kraftig) så er det noget med karb og/eller brændstoftilførslen..


  • #26   28. apr 2010 Simon lille ven... stakkels dig... Du forstår det bare ikke hvad..

    Det eneste man kan sige positivt om dit indlæg er, at det da er god underholdning... især den passage med selvblanderen er megagriner smiley


  • #27   28. apr 2010 HAH! Man blander sq da ikke i tanken! smiley :D Du har vidst aldrig kørt maxi puch!

  • #28   28. apr 2010 Citat


    Bare det at din mellemgas ikke er helt godt indstillet, og den får lidt for lidt benzin i 3 sekunder kan forkorte levetiden drastisk efter min erfaring.



    ok.......
    og
    noget.....


  • #29   28. apr 2010 nej du har ret... det kunne jeg godt, men ville ikke gøre dig ked af det...

    jeg er jo flink.....

    : )




  • #31   28. apr 2010 haha... SÅ tager vi den da lige for dig Simon...

    En 2 taktsmotor er noget mere enkel end en 4 taktsmotor... derfor er den også meget enklere at fejlsøge på.. og 2 taktsmotor der får benzin og luft og med en rimelig gnist kan næsten altid starte - men kører måske ikke godt, men startes kan den ...

    Og så tror jeg at du i den grad skal læse på autolupe-systemer, samt olie og benzins egenskaber i en homogen blanding..


  • #32   28. apr 2010 Simon R
    Ja man kan altid komme og sige det. Men det er faktisk en løgn.
    Det var ikke en 11 hestes racer. Det var en fuld Kittet Evolution motor.
    Der sprang et nåleleje om morgenen med 10 timer igen. Og her var vi heldigvis ca. 60 (+/-) omgange foran, så vi nåede at komme ud på første pladsen igen.
    På dette billede står jeg med vandre pokalen i hånden:
    (link fjernet)

    Det svarer til næsten 1400 km med tæv.
    Det rigtige mix og justering gør altså at en motor barer kører og kører og kører.

    Jeg har også kørt scootere på gaden med 70 ccm EVO motorere med fuld gas mellem Aarhus og Horsens og mellem Horsens og Grindsted (Hvad man ikke gør for lidt god kvindekrop) Og det har det fint kunne holde til.
    Igen. Det rette mix og den rette justering. Så spiller det.

    Mht. scootere det har gået 50.000 og derover.
    Typisk ruster de væk eller bliver skruet i smadder af en knægt før de når derop. Men nu du spørger så har jeg set 4, her har den ene så rundet 100.000, omend den har fået skiftet stempel og cylinder indimellem. Det er trods alt en lille motor vi snakker om.
    Men som enkeltstående tilfælde. Så har jeg set en gammel model Gilera Runner køre 62.000 på samme Polini Sport cylinderkit. Det er sku iorden!


  • #33   28. apr 2010 Simon, det skal du ikke tænke så meget over, det kan give hovedpine smiley

    Tror det er noget med pædagogisk rækkevide.. MEN vil da prøve lidt alligevel..

    Min fars mc scooter på 100cc havde kørt 63000 da jeg solgte den! OG den havde fået ny cylinder og stempel lige omkring 50.000 (yamaha) ikke pga. slid, MEN udstødnings bolte m.m. rustede væk, så der var fri udblæsning!!

    Jeg har set mange offroadere, på 100-250cc der har kørt op mod 100.000 (man skal bare færdes de rigtige steder!!

    Din hypotese om golfen, der hold 350.000 er ikke så dum, da den (som du ved) har 4 cyllindrer, så vi må lige dividerer antalet af cylindrer med antallet af km= CA 87000 pr cylinder, OG det er ikke så langt fra..
    MEN ja, det slider at ligge ved konstant bundgas, men det gør man jo heller ikke, man gasser ned ved lastvogne man indhenter m.m. SÅ det er ok, men ikke så sjovt, at køre motorvej med en sådan!

    NATNAT.


  • #34   29. apr 2010 Hehe Jesper.... jeg tror vi skal kikke på hvor få omdrejninger golfen banker afsted med og ikke antallet af stempler, omdrejning på krumtappen er vel stadig en omdrejning og det er uanset om hvor mange stempler der nu måtte sidde på den smiley

  • #35   29. apr 2010 ja og nej, den laver feks. kun kompresion hver 2 gang (nu var jeg lige så meget ude i den forklaring, for at sige, at tingene IKKE kan sammenlignes direkte!!!!!

    Det eneste der kan sammenlignes på den måde, i min hverden, er en 125cc 2takt, og en 4takt!

    Jeg har så ikke noget belæg for dette, men jeg TROR en 4takt vil holde længst, allene pga. sit smøresystem!


  • #36   29. apr 2010 BASBALLE.

    Tjek din tændspole for fugt, PGO Dr big / t rex har det problem at der kommer vand/fugt op på tændspolen og tændrørs ledningen her i det dejlige "sommervejr", af med den tør den af også pak den ind i krymper.



  • #37   29. apr 2010 HEI HEI - Hvis i vil slås tag det ud på pivat besked gider i !!!

    Af alle jeres råd fandt jeg problemet det skyldes to faktisk..

    - problem 1# tændrør var sodet helt til = nul og elendig gnist > fikset
    - problem 2# løs menbran den var gået løs pga. forrige ejer evt havde ikke efter spændt > fikset

    den kører som den skulle være tunet nu.. smiley

    JEG TAKKER JER BERYGTEDE BIKER'S


  • #38   29. apr 2010 Jesper: Øh. Hvis stempel 1. har tager 5000 omdrejninger har stempel 2 og 3 og 4 jo også +-1 smiley

    Det er rigtigt, MIN pointe var at fremdriften var fordelt på 4 cylindre i stedet for på 1 (= 1/4 "stess" pr. cyllinder) og nej så firkantet kan det ikke opsættes, også en del af min pointe.. at sammenligne pærer og vindruer smiley
    Kunne være forklaret bedre, men var træt!


  • #39   29. apr 2010 OG glemte at skrive, at du skriver Hvis stempel 1. har tager 5000 omdrejninger har stempel 2 og 3 og 4 jo også

    JA men det er jo ikke omdrejningerne allene der bestemmer, men tilbagelagt distance kontra antal omdrejninger på den distance smiley

    OG der kommer jeg til kort, for det er jo noget med gearing... MEN går ikke ud fra at det er 1 til 1. MEN kender ikke tallet (OG det har betydning for hvor mange omgange motoren har snuret )


  • #40   29. apr 2010 Jesper... ok tænkte ikke lige på at du sammenlignede en golfmotor med en 2 takter motor, derimod en 4 takter 1 stamper smiley Men jo sammenlignelig med en der tænder hver 2. gang, så vil en totakter naturligvis blive slidt hurtigere. Og så er det som du siger smøring i form af det store modtryk under stemplet på en 4 takter, det må siges at virke rimelig optimalt

  • #41   29. apr 2010 Jesper... er vi så ude i at en 1000cc V2 holder kortere tid end en R4? Efterhånden tager de jo lige så mange omdrejninger... fx en R1 fra før 04 og en TL1000, mener de begge er begrænset til 11000.omd?

  • #42   29. apr 2010 DET vil jeg undgå at gøre mig klog på, prøver at holde mig til teorien, om de små maskiner smiley



  • #44   29. apr 2010 Simon jeg vil gerne vide hvordan et stempel på en R4 motor kan være +- en omgang foran eller bagefter ???

    mig bekendt sidder de da på den samme krumtap, eller er det fordi du har opfundet en helt ny type motor i en af dine nattevædende drømme ?

    ud over det med en 2T hvis de holder så dårligt så er jeg da meget imponeret over at man bruger dem til at køre ræs på..

    men det er sikkert bare mig


  • #45   29. apr 2010 Grunden til at man brugte dem til at køre ræs på er simpel.
    Der er forbrænding hver gang stemplet er i top det er der ikke på en 4 taksmaskine ;o)
    Dvs flere heste og højere litereffekt.

    Til ræs betyder holdbarheden ikke så meget bare den holder de km den skal, der skal jo også skiftes stempel osv ret til på en crosser..


  • #46   4. maj 2010 Altså en på en 250 cc 2T crosser skifter du stempler ca. dobbel så mange gange som på en 450 cc 4T, så... så langt har du jo for så vidt ret i... men det er jo kun det halve sandhed, for på en 2 takter kører man jo med mange flere omdrejninger og næsten altid med topgas. ca 12000 omd i forhold til 8000 på en 4 takter. Så alene ud fra den betragtning vil 4 takts stempel holde betydlig længere.
    Du vil jo aldrig kunne presse lige så meget juce ud af en 100cc 4 takter som ud af en 2 takter, men det kræver høje omdrejninger derfor den store slid. Men tog man en 100cc 2- og 4 takter.... drroslede 4 takteren til de 8 - 10 hk som en 4 takter har.... så vil jeg æde min gamle hat på at de vil holde lige så langt tid


  • #47   4. maj 2010 Hey hey, jeg er stadig med i kampen! Enig med MCL!... Peace out

  • #48   4. maj 2010 Ville mene at have olie i selve cylinderen er bedre end ved 4T, da det så smører selve den del hvor gnidningen er smiley

  • #49   5. maj 2010 Der er da ikke olie i cylinderen ved 4T, kun under smiley

  • #50   5. maj 2010 Der er bestemt olie i cylinderen smiley

Kommentér på:
MC scooter - DØD

Annonce