1.702 visninger
|
Oprettet:
MC scooter - DØD {{forumTopicSubject}}
jeg er ny ejer af en PGO T-REX 110
OG den gik død på vej på job midt på motorvejen
jeg fik den hjem men den gnister og der er vakum. men den vil ikke starte, har ladet hele natten, starter stadig ikke, har renset karburatoren og hældt atter nyt benz på ??? skifte tændrør igen ???
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 350
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 319
jeg køber nyt tændrør og så hvis det ikke virker tager jeg cylle af og tjekker pakning, og katelysatoren
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 110
Det kan mærkes ved at der ingen kompression er.
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 296
Tjek kompressionen evt. udskift stempelringe.
Prøv at start den (el start) og se om tændrøret er vådt. Så kan du be- eller afkræfte om den får benzin.
Se om den får gnist og om det er på det rigtigt tidspunkt!
Så brude den starte Den skal selvfølgelig også have noget luft !
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Hvis det er der der er kortest, hvorfor så ikke.
Men ja. Den skal nok have en honing og en ny prop.
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 296
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.907
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 296
Men en 2T kan SAGTENS holde til det!
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 61 Emner: 214 Svar: 1.681
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
kunne ikke sige det bedre selv....
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.591
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 296
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Det var med 19 heste ca. Begge år. (3. plads og 1. plads )
Hvis der har været en scooter der har fået kniv så er det den.
feb 2008
Følger: 49 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 131 Svar: 649
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 61 Emner: 214 Svar: 1.681
Kigger du ikke snart ned og leger med drengene og øser ud af din viden?
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
Jamen vi ved jo slet ikke hvad vi skal sige.. Når du har været på banen..
få et skrav fisse og tag en mund -fuld frisk luft.......
så går det dig sikkert bedre....
mvh
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 296
Men pointen er at jeg kørte 16.000 km med min Polini Corsa BWS men en go' omgang sports tun! Hvis du vil diskutere mere, siger du bare til! Jeg er fame klar! ;D
Og det er ikke engang det vi snakker om, men om en 125ccm 2T kan holde til over 100 km/t - og jo, den kan den!
11 hk sccotere, 24 timer:
http://www.youtube.com/watch?v=Dlh0_hnDewE
feb 2008
Følger: 49 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 131 Svar: 649
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.591
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 61 Emner: 214 Svar: 1.681
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
Du men ud fra den ene øjeblik til det andet eller ??
Kan du beskrive "oplevelsen".. i øvrigt når det er en 2 tagger.. hvis gnisten er fin (klar blå og kraftig) så er det noget med karb og/eller brændstoftilførslen..
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
Det eneste man kan sige positivt om dit indlæg er, at det da er god underholdning... især den passage med selvblanderen er megagriner
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 296
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
Bare det at din mellemgas ikke er helt godt indstillet, og den får lidt for lidt benzin i 3 sekunder kan forkorte levetiden drastisk efter min erfaring.
ok.......
og
noget.....
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
jeg er jo flink.....
: )
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
En 2 taktsmotor er noget mere enkel end en 4 taktsmotor... derfor er den også meget enklere at fejlsøge på.. og 2 taktsmotor der får benzin og luft og med en rimelig gnist kan næsten altid starte - men kører måske ikke godt, men startes kan den ...
Og så tror jeg at du i den grad skal læse på autolupe-systemer, samt olie og benzins egenskaber i en homogen blanding..
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Ja man kan altid komme og sige det. Men det er faktisk en løgn.
Det var ikke en 11 hestes racer. Det var en fuld Kittet Evolution motor.
Der sprang et nåleleje om morgenen med 10 timer igen. Og her var vi heldigvis ca. 60 (+/-) omgange foran, så vi nåede at komme ud på første pladsen igen.
På dette billede står jeg med vandre pokalen i hånden:
(link fjernet)
Det svarer til næsten 1400 km med tæv.
Det rigtige mix og justering gør altså at en motor barer kører og kører og kører.
Jeg har også kørt scootere på gaden med 70 ccm EVO motorere med fuld gas mellem Aarhus og Horsens og mellem Horsens og Grindsted (Hvad man ikke gør for lidt god kvindekrop) Og det har det fint kunne holde til.
Igen. Det rette mix og den rette justering. Så spiller det.
Mht. scootere det har gået 50.000 og derover.
Typisk ruster de væk eller bliver skruet i smadder af en knægt før de når derop. Men nu du spørger så har jeg set 4, her har den ene så rundet 100.000, omend den har fået skiftet stempel og cylinder indimellem. Det er trods alt en lille motor vi snakker om.
Men som enkeltstående tilfælde. Så har jeg set en gammel model Gilera Runner køre 62.000 på samme Polini Sport cylinderkit. Det er sku iorden!
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Tror det er noget med pædagogisk rækkevide.. MEN vil da prøve lidt alligevel..
Min fars mc scooter på 100cc havde kørt 63000 da jeg solgte den! OG den havde fået ny cylinder og stempel lige omkring 50.000 (yamaha) ikke pga. slid, MEN udstødnings bolte m.m. rustede væk, så der var fri udblæsning!!
Jeg har set mange offroadere, på 100-250cc der har kørt op mod 100.000 (man skal bare færdes de rigtige steder!!
Din hypotese om golfen, der hold 350.000 er ikke så dum, da den (som du ved) har 4 cyllindrer, så vi må lige dividerer antalet af cylindrer med antallet af km= CA 87000 pr cylinder, OG det er ikke så langt fra..
MEN ja, det slider at ligge ved konstant bundgas, men det gør man jo heller ikke, man gasser ned ved lastvogne man indhenter m.m. SÅ det er ok, men ikke så sjovt, at køre motorvej med en sådan!
NATNAT.
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.907
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Det eneste der kan sammenlignes på den måde, i min hverden, er en 125cc 2takt, og en 4takt!
Jeg har så ikke noget belæg for dette, men jeg TROR en 4takt vil holde længst, allene pga. sit smøresystem!
mar 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 26 Svar: 224
Tjek din tændspole for fugt, PGO Dr big / t rex har det problem at der kommer vand/fugt op på tændspolen og tændrørs ledningen her i det dejlige "sommervejr", af med den tør den af også pak den ind i krymper.
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 319
Af alle jeres råd fandt jeg problemet det skyldes to faktisk..
- problem 1# tændrør var sodet helt til = nul og elendig gnist > fikset
- problem 2# løs menbran den var gået løs pga. forrige ejer evt havde ikke efter spændt > fikset
den kører som den skulle være tunet nu..
JEG TAKKER JER BERYGTEDE BIKER'S
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Det er rigtigt, MIN pointe var at fremdriften var fordelt på 4 cylindre i stedet for på 1 (= 1/4 "stess" pr. cyllinder) og nej så firkantet kan det ikke opsættes, også en del af min pointe.. at sammenligne pærer og vindruer
Kunne være forklaret bedre, men var træt!
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
JA men det er jo ikke omdrejningerne allene der bestemmer, men tilbagelagt distance kontra antal omdrejninger på den distance
OG der kommer jeg til kort, for det er jo noget med gearing... MEN går ikke ud fra at det er 1 til 1. MEN kender ikke tallet (OG det har betydning for hvor mange omgange motoren har snuret )
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.907
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.907
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
aug 2005
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 784
mig bekendt sidder de da på den samme krumtap, eller er det fordi du har opfundet en helt ny type motor i en af dine nattevædende drømme ?
ud over det med en 2T hvis de holder så dårligt så er jeg da meget imponeret over at man bruger dem til at køre ræs på..
men det er sikkert bare mig
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 280
Der er forbrænding hver gang stemplet er i top det er der ikke på en 4 taksmaskine ;o)
Dvs flere heste og højere litereffekt.
Til ræs betyder holdbarheden ikke så meget bare den holder de km den skal, der skal jo også skiftes stempel osv ret til på en crosser..
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.907
Du vil jo aldrig kunne presse lige så meget juce ud af en 100cc 4 takter som ud af en 2 takter, men det kræver høje omdrejninger derfor den store slid. Men tog man en 100cc 2- og 4 takter.... drroslede 4 takteren til de 8 - 10 hk som en 4 takter har.... så vil jeg æde min gamle hat på at de vil holde lige så langt tid
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 296
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 296
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 296
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 280
MC scooter - DØD