{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC scooter
  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 232
    #1   3. okt 2016 Ved Yamaha laver en 125 og 150cc kan ikke lige huske model navn men mener det stater med x og kender en der har 150cc modellen og er godt tilfreds med den og koster vist nok i omengen af 22.000kr og skulle være noget bedre ind det fra t-hansen..

  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 232
    #2   3. okt 2016 https://www.yamaha-motor.eu/dk/produkter/scootere/urban-mobility/xenter-150.aspx

    Her er den kan så se den koster godt 36.000kr


  • #3   3. okt 2016 suzuki brugmann 400

  • #4   3. okt 2016 Hvis jeg stod og manglede en Mc Scooter uden prisloft, så havde jeg taget en BMW C650GT

  • #5   3. okt 2016 Hvilke muligheder du har?
    Mange.


  • #6   3. okt 2016 Altså hvis det bare er til små ture i vinter perioden , så ville jeg fa gå efter en t hansen kineser, ja kvaliteten er ikke yamaha, men der er 2 års garanti og du kan få 4 stykker for yamahaens pris , og de køre hastighedsmessigr som alle de andre 125 scooter 75-100 alt afhængig af vind og vejr, og når du bliver træt af den har den kostet 7000 når de er på tilbud så bliver man ikke så ked af det. Kontra var det 20-30 kilo kvalitets scooteren kostet

  • #7   3. okt 2016 Lige en tilføjelse,, jeg har i tidernes morgen haft en pgo t-rex 150 , til dato denbmest praktiske støvsuger jeg har haft kørte 105 km/t og startede altid i sol,regn, frost og sne , den kunne køre solen sort ,

  • #8   3. okt 2016 Har ikke noget budget som sådan, men har bare tit tænkt de var grimme men vågnede i morges med hovedpine og har tænkt på dem lige siden, så måtte jeg bare lige igang med at søge smiley

  • #10   3. okt 2016 Du har sgu da hovedpine fordi du har slået hovedet, Michael smiley

    Kom nu ud på en ordentlig MC igen istedet for alt dit vrøvl!


  • #11   3. okt 2016 Aprilia har lavet en scooter med 850 ccm V-twin motor. SRV 850 hedder den.

  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 11 Svar: 278
    #13   4. okt 2016 Det store problem er at de MC scooters som er til at betale ikke kan følge godt nok med trafikken. Jeg har haft nogle stykker af 125cc modellerne fra perioden 2005-2011 og bilerne gider ikke blive bagved dig selvom du kører de 80-90 km/t sådan en kan klare. Hvis jeg skulle have en igen skal det være minimum 250 cc
    Jeg overvejer p.t. om det evt. skulle være en skrutzuki GW 250.


  • #14   4. okt 2016 jeg har en Honda ps125 med 14 hk. den kan jeg lige liste lidt på motorvejen,
    så hvis dit behov også er det, så glem alt der har mindre antal hk.
    ellers er pgoérne et godt bud. sand jensen har nogle hondaér på 250cc (så hut jeg visker) eller kymco 300 eller 400.
    både pgo og kymco er ok kvalitet
    mvh


  • #15   4. okt 2016 Jeg har kørt meget storkøbenhavn, og her er en hurtig 125cc scooter konge.

    Da jeg fik den var det som at køre tuner 45.

    Men så tunede jeg 125eren en smule med variokit, og så blev det sjovt!!!

    Haha, sådan folk glor når der kommer en scooter bragende indenom og krænger sig op forrest ved næste kryds

    En taxa eller lign nævenyttig gammelnok danskerere der vil markere, "at de gider sku ikke ligge bagved en knallert når der bliver grønt."
    Det er sku sjovt når de træder mere og mere på pedalen så deres bil må alvorligt tæskes for overhovedet at bevare håbet om passering inden de 60-70kmt.

    Når de så går af gassen ved 70kmt. og man kan demonstrere overskud ved SÅ at give fuld gas, så scooteren ligesom laver kickdown og den lille 4taktmotor småbrøler mens man lægger afstand til den store ministerbox der ruller bag en.

    Jeg kan varmt anbefale en yamaha cygnus x, elller nyere.
    Giv den et variokit så den smider alle 10hk at any given speed bare du vrider øret. En cygnus er den bedste doitall konstruktion jeg har prøvet.
    Sædet, fodpladsen, aerodynamikken, spejlene, egenskaberne i sving osv. Det er en klasse for sig selv.
    Apropos klasse vil jeg lige gøre opmærksom på at der genrelt er klasser inden for mc scootere også.
    Touring(burgman fx) sport (vga formula fx), sportstouring (yamaha cygnus fx) budget scooter, by scooter, offroadscooter, cargoscooter, cruiserscooter osv.

    Det eneste du ikke kan finde et et bredt udvalg på det danske brugtmarked.

    Reservedele er heller ikke til at få herhjemme.

    Men tyskland er din ven, og afgiften starter først fra værdier over ca 10000.
    Så de er ikke så dyre at importete har jeg ladet mig forstå.


    Sachs eagle er en tyskbranded yamaha cygnus. Lidt lavere pris pga der mangler yamahamærke.

    Kig på gilera dna 180 og prøv en gilera runner vxr.

    Lad være med at fokusere for meget på hvor økonomisk det er at have scooter. Hvis der går ren økonomi og pragmatik i scooteren, så holder man enten op med at bruge den, eller også bliver man sinpelthen for kedelig at være sammen med. Så med mindre du vil være single forever, så husk at nyde livet lidt også smiley


  • #16   4. okt 2016 Hvis du er over 169cm høj, så vil jeg fraråde kymco super8

    Vil i det hele taget fraråde kymco. Især super8.

    Men hvis du er alm europæer størrelse. så er den scooter ikke ergonomisk! Mildest talt.
    Italienske scootere er tit fine i ergonomien. Men enten meget dyre fra ny, eller skamslidte hvis de er på brugtmarkedet


  • #18   4. okt 2016 Skal den være billig, og må være ældre så er en Piaggio skipper 150cc et godt valg. Den er ret tjep (Finder du en der køre godt så kan den gå på baghjul af sig selv hvis du sætter dig tilbage på sædet). Desværre er det en totakter, og den vibrerer en del. Så den er bedst til små sjove ture. Den kan også holde til at blive tunet hvis man skulle have lyst til det. De kan fås til 3000-7000kr.

    Gilera runner vxr 180cc er en rigtig godt scooter. Den slår alle de andre scootere med samme kubik i optrækket. Man sidder godt på den, og kan sagtens bruges til længere ture. Og motoren kan også holde til tun hvis man vil det.

    Jeg gad ikke eje en thansen scooter da de har alt for langsomt optræk.


  • #19   5. okt 2016 En scooter er ikke bare en scooter.
    På cirka samme måde som samleje heller ikke bare er samleje.
    Der er knastør "bukdig, fister ny i cellen" samleje, og så er der den anden grøft med måneskin palmer og privatfly..

    Af de to grøfter går jeg aldrig i thansen grøften igen.

    Sidst jeg købte noget derinde var fordi jeg var nødt til det, og det var alligevel et fejlkøb! Haha

    ...-for det var ikke pæren der var gået... desværre.

    Man bør virkelig kun købe scooter i thansen hvis man
    1: er lige glad med tit og længe at undvære scooteren
    2: ikke håber at kunne få gode tips af sælgeren
    3: er ligeglad med stort og straks fald i værdi.
    4: er ligeglad med at scooteren hurtigere bliver en belastning for klimaet (skrot)
    5: er ligeglad med at næste ejer får sig et hyr med at holde møget i live.
    6: ikke skal køre i glatføre, eller alligevel får skiftet dæk fra start af.
    7: ikke vil køre ret langt og i ikke lang tid fremover.


    Jeg siger ikke at thansen maskinerne ikke magter det.


    Det jeg siger er at der altid er et bedre alternativ, hvis man kan erklære sig uenig i bare et af ovenstående punkter smiley

    Thansenscootere = engangslighterfilosofi smiley


  • #20   5. okt 2016 #19 , jeg syntes du gør thansen være end de er og deres scootere med ,, du har selvfølgelig dine fordomme ud fra erfaringer. Men objektivt set , ja så er kvaliteten ikke den bedste på kina scootere, men prisen er også lav , altså hvis det var sådan en bunke lort som du giver udtryk for , var der jo ingen der handlede der. Og de har solgt ualmindelig mange 125 scootere de sidste par år, og sælger flere hver eneste dag og der er ikke mange til salg , så man må antage at folk er glade for dem og eller acceptere at " nå ja den er ikke for god , men klare det den skal" ellers ville der flyde med vga 125'scootere der var smidt på alle gadehjørner , eller også gemmer folk sig derhjemme i skam over at have købt noget lort ,jeg tror på det første, det kommer an på forventningerne,

  • #21   5. okt 2016 Ja Thansen forhandler idag VGA som jo er en betragtelig opgradering ift CPI dagene.

    Det er absolut funktionelle maskiner.
    valide konstruktioner.
    Og materialerne er ikke længere helt utilstedelige i dansk kontekst.
    Deres designere er blevet næsten gode og koncernen har fået tilegnet sig mange nyttige patenter.

    Så alt i alt er handlen fin til prisen.


    Mener bare kun jeg kan huske 3 gange at have set en 125'er fra thansen blive kørt i trafikken.
    Den ene gang var det vist en potentiel kunde på prøvetur.


    Mit indtryk af de thansen scootere de har haft og nu har, er som mit indtryk af de billigste action kameraer der forhandles herhjemme.
    Folk køber det fordi de så kan lade det ligge i skuffen uden dårlig samvittighed.
    Og der forbliver det så.


    Det samme med VGA' erne.

    Den der vga "Mover" er anbefalelsesværdig som billigt alternativ til en honda zoomer!
    Bortset fra den er malplaceret i danmark. 8/12 mdr.

    De fleste vga 125ere står nok i skuret fordi det sim pelt hen er for surt allerede at sælge den med så stort tab.
    Honestly.

    Har hørt om en rigtig knallert gut der havde en giantco sprint mange år og kørte længe.
    Han servicerede den selv og han siger god for at de kan holde fint og længe.. hvis man passer på dem og selv servicerer dem.
    Og er ligeglad med små hjul dårligt lys lille sæde minus vindafskærmning skifte til et godt batteri give kontakterne silikonr osv osv osv.

    Så kan de sagtens køre længe i saltsjap og blæst.


  • #24   6. okt 2016 "spar35.000" er det bare mig der skal have skole pengene tilbage?
    jeg har erfaring med tante svansens VGA
    SIKKE NOGET LORT !!!!!!!!
    og det var ikke kun scooteren men også deres mekanikere
    PS. når man tænker at deres 125´r har været noget af det mest solgte, hvorfor
    ser man dem så aldrig i gade billedet, bare en tanke
    mvh


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #25   6. okt 2016 Burgman 650. Intet kan slå den elektronisk styrede CVT, der ikke er 10 sekunder om at geare op igen som en Honda Integra er.

  • #26   14. dec 2016 Undgå kymco super8. Den er virkelig ikke prisen værd hvis du spørger mig.

    Jeg har gode erfaringer med PGO t-Rex 150 4T til 19.999 helt ny.
    Du kan også overveje den nye G-Max 150EFI som har hele 16hk, hvorimod t-rex kun har 11. Dog koster g-max så også 26.500 med levering, synes dog det er det værd. Meget mere moderne osv. T-tex er baseret på design for 15 år siden.. Altså en 15 år gammel en ligner en ny på en prik udover farver... Gmax har elektronisk speedometer osv. Center affjedring, stort baggagerum. Og ligger bedre på vejen. + PGO er let at få dele til og kan holde til det danske klima.

    Alternativt laver Yamaha en der hedder N-Max 125 til ca. 28-30.000 som også er vildt flot, med digital speedometer osv. Bestemt et kig værd.

    Aprillia laver også en der hedder sportcity 125 som er sådan meget alm scooter agtigt, men de har også lavet en der hedder Atlantis 125 som er mere touring præget. Prismæssigt ligger de på omtrent det samme som Yamaha N-max. Har ingen erfaring med dem, men kan da forestille mig at at aprillia selvfølgelig er et godt mærke, omend lidt dyr at holde pga. Reservedele.

    Jeg synes man får mest for pengene ved en t-ret 150 4T til 20k, men kan man strække sig til 26.5k så er gmax'en (står ofte til 35k rundt omkring) uden tvivl den bedste MC-scooter du kan købe lige nu.
    Og det er nemt at få reservedele til PGO da der kører 30-45 versioner rundt af samme maskine, så nemt hvis et skjold knækker osv. Overvej dog at lave service selv, ellers skal du af med 1000 kr. For hver 3k km.

    https://lykke-shop.dk/shop/pgo-g-max-150-6274p.html

    Ligger på Sjælland, men til den pris der er det værd at køre efter da den er meget billigere end alle andre steder.
    Håber det kunne bruges.


  • #27   14. dec 2016 Glemte at nævne brændstof kongen.
    Hvis du vil have en helt billig maskine som nok ikke magter meget mere end 80-85 ægte km/t så er en Honda wave 110 virkelig værd at kigge efter. Utrolig simpel motor du selv kan servicere og så er den med 4gear slyngkobling, kan være rart nogen gange. Koster 20k helt ny og så har den alu fælg nu hvorimod den gamle innova havde egerfælg..

    https://m.youtube.com/watch?v=Csk2EZ7GMpQ

    Lige en topboks på så du har lidt plads (det under sædet rækker sig ikke til mere end et sæt regntøj højest) og evt. morfar glas foran til at tage regn og vind.. Så har du sku en fed og billig pendler maskine. De er meget populære ovre i England hvor de bliver kaldt Honda cub og der er vidst også er helt forum kun til dem.. Men ok, når man sammenligner wave 110 med gmax 150efi så det næsten nobrainer at man skal vælge gmax hvis man har råd.. Men kommer også an på hvad du vægter mest?
    Baggage plads?
    Benzin økonomi?
    Vario eller gear?
    Budget?
    Kan du lave service selv?
    Hvor længe skal du have den (gensalgsværdi)

    Jeg står selv og måske vil have en MC-scooter til at køre på arbejde på så du fik lige hvad jeg selv har kunnet finde information om..


  • #29   14. dec 2016 Til sjov og ballade så er 2T modellen nok sjov. Men skal den også bruges til at pendle med så ville jeg klart vælge 4T modellen

  • #31   15. dec 2016 Du kan sagtens pendle på en 2T, men det giver ingen mening når en 4T er bedre til det da den oftest kører længere på literen og er mere rolig i motorgang.. Så personligt vil jeg sige at 2T er nogo til pendling. Også derfor jeg ikke nævnte den i min post lidt længere oppe med kvalificerede bud på en god pendler maskine..
    Gad dog godt vide hvor langt på literen gmax 150efi går på literen... Tror ikke den er meget over 25-30 stykker idet den har 16hk...


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #32   15. dec 2016 Jeg har en Innova til hyggeture på de helt små veje.

    Hvis man kun kører på de store veje når alle andre skal til og fra arbejde, så er der alligevel altid en i en Up! eller lignende der holder alle de bagved kørendes fart nede på 72, så det ikke er Innovisten der er skyld i den langsomme fremfærd.

    "Morfar glasset" hjælper på topfarten, hvis man tager et der kun går til skuldrene.

    45 på literen gør det lettere at acceptere at man skal tanke ca. hver 100 kilometer.


Kommentér på:
MC scooter

Annonce