2.576 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Mc scooter Mc scooter

Hej

Jeg skal have fundet mig et billigt transportmiddel.

Kan nogen anbefale nogle modeller der er billige men ikke falder fra hinanden inden man ser sig omkring:)

Ved godt det bare er en tunet knallet men den behøver ikke være total død:)

Venlig hilsen René

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mc scooter
  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #1   4. maj 2015 Det er da nemt at svare på: Du skal have en Dax!
    Kompakt, nem at kaste rundt med (du kan bære den op i din lejlighed), nem at reparere selv, cirka 1 million bling -og tuningsdele, kører langt på literen (jeg kører omkring 35 km/l. smiley

• #2   4. maj 2015 Honda ANF 125 skulle være fin.. og den kører langt på literen.. imellem 40-60 km/l siges det..

• #3   4. maj 2015 Kig på SYM (Taiwan) - 125 op til 300 cc.

• #4   4. maj 2015 Honda CBF125 kunne også være en mulighed. Jeg havde en i tre år - kørte 43-48 km/l alt efter kørsel og havde et værditab på ca. 2000kr.

Ganske fin lille maskine.

• #5   4. maj 2015 Kan nogen af dem klare 120kmt
    Og hvad går den så af kml

• #6   4. maj 2015 Kymco Super 8 125 cc. Køre af en mc scooter rigtig godt, er til at betale og god kvalitet til prisen. Er relativt hurtigt oppe på 90 km/t og afhængig af vind er en realistisk topfart mellem 95 og 105 km/t.

• HEG X
    HEG X Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 1 Svar: 4
    #7   4. maj 2015 Sådan en som jeg har . Du kan se den i min profil. Den er super.

• #11   5. maj 2015 Mange tak for de forskellige bud:). Jeg må igang med at kigge på det:).

Det er ok med de 100 km/t hvis det er den billigste løsning:).

• #14   5. maj 2015 Jeg har en Vespa P200 til salg, men det er nok ikke det billigste, hvis du sammenligner med "kinøjsere", til gengæld har den jo sjæl og kultstatus og mister nok ikke værdi, hvis du passer på den!

• #15   5. maj 2015 jeg købte en overgemt Honda ps125 hos Aagesen ( han har flere), ok lidt langt væk fra Aarhus, den går ca. 110 på gps´n. jeg har så også prøvet den 250´r hos thansen
    den går måske lidt mere på toppen, men den er sløvere i optræk pga. den store vægt
    min går 32-34km. på literen

• #16   5. maj 2015 Jeg har pgo gmax 200ccm. Masser af kræfter og overskud. Ikke noget problem at kører på motorvej. Nyprisen var dog 35.000kr og har den stående til 18.500kr

• #17   5. maj 2015 Hvad er dit budget på?

Hvis den ikke skal være helt død, så ville jeg ikke købe en Kymco Super 8 125cc for den syntes jeg er sløv.

Sådan en Aprilia leonardo 150cc som der bliver linket til køre faktisk ganske glimrende. Man skal bare ikke begynde at tune den, det kan motoren ikke holde til. Men som standard køre den fint.

Hvis det skal være en billig maxi scooter med godt optræk så ville jeg vælge en piaggio skipper 150cc, de kan findes ned til 5000kr på dba. Jeg tror ikke du finder et bedre optræk på en anden 150cc maxi scooter end sådan en skipper. Den køre cirka 100-110km/t på toppen.
    Det er en 2-takter så den ryster/vibrere lidt, og så ser den ikke særlig køn ud.

Så er der selvfølgelig Gilera runner vxr 180cc som dem jeg har. Det er også en lækker maskine men dem finder du nok ikke nogle brugte af desværre.

• #19   6. maj 2015 Jeg ved ikke hvilken mc, det skulle være at en Kymco skulle kunne køre fra, men min Gpz 500 kunne i hvert fald, med en chauffør ca. 25 kg tungere end på Kymco'en, kunne i hvert fald lægge ganske pæn afstand til en sådan en Kymco, også selvom Kymco'en fik bundgas og Gpz'eren på ingen måde fik det. Resultatet bliver for i øvrigt ca. det samme med en Gsx 550 i stedet for Gpz'eren.

• #21   6. maj 2015 Min erfaring er baseret på at min onkel ejer en Kymco og nogle køreture hvor vi har byttet mc. Ingen tvivl om at Kymco'en godt kan flytte sig og fint følge med i trafikken op til ca. 70 km/t, men det er godt nok en slatten mc eller bil hvis Kymco'en kan trække fra den.

• #22   6. maj 2015 det store spørgsmål, Rene, er måske hvad er dit transport behov og budget ?

• #23   6. maj 2015 Det er til og fra arbejde (ca 20 km hver vej) det meste af vejen er landevej. Mit budget er nærmest ikke tilstede men umiddelbart er det billigere end tog så det er derfor jeg tænker det ville være smart:). Også er det jo rart med et ekstra køretøj:)

• #25   6. maj 2015 Ved godt T Hansen laver nogle skrammel scooter men ved ikke om deres mc scooter er bedre??

9000kr er godt nok billigt:). Er der nogen der har erfaringer med dem?

Ville selvfølgelig hellere have en i den bedre ende men jeg har bare ganske enkelt ikke pengene:(

• #26   6. maj 2015 ja, til landevej er Kymco´n nok for svag

• Lennart S
    Lennart S Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
    #27   6. maj 2015 Jeg anbefaler også i 150 cc Pgo Skipper
    Min datter er glad for hendes, nem at lave billig i reservedele køre langt på liter.
    Kan parkerer næsten alle steder
    max 100 km alt efter din vægt og der er sgu nok ikke mange der gider stjæle den.

• #28   6. maj 2015 leonardo 150, du blir wild med æn:-)

• #29   8. maj 2015 Ja en Kymco ER sløv! Og nej Jan, du kan ikke køre fra andre "normale" mc'er på din Kymco. Jeg er godt klar over at man som regel er først over lyskrydset på sin maxi scooter hvis man er kvik med gassen, men hvis den pågældende bil/mc som holder ved siden af dig giver lige så hurtig/meget gas som du gør på din maxi scooter når der bliver grønt, så kommer han først over medmindre det er en af de helt sløve biler du møder smiley

Og ja jeg syntes en Kymco 125cc er sløv i forhold til Piaggio skipper 150cc, Aprilia leonardo 150cc, Gilera runner vxr 180cc, Gilera DNA 200cc.

Rene, jeg ville ikke bruge penge på de Thansen maxi scootere.... De ser flotte ud, men tvivler på kvaliteten.
    Hvis dit budget er minimal så ville jeg snuppe en Piaggio skipper 150cc hvis du godt kan lidt et godt optræk. Hvis du finder en som er velkørende så kan den gå på baghjul af sig selv hvis du sætter dig bagerst på sædet smiley

2stk for 6000kr, og så sælger du den ene for 3-4000kr, så har du ikke givet meget for den du beholder.
    http://www.dba.dk/piaggio-skipper-150-ccm/id-1015326132/

Ny udst. eller svejs den. Reg. attest må i få bestilt.
    http://www.dba.dk/vespa-skipper-aarg-1999/id-1009734194/

• #30   8. maj 2015 Mange tak for hjælpen alle sammen:).

Nu har jeg nogle modeller jeg kan kigge på..

Sådan en skipper. Kan man stadig få reservedele til den?

• Lennart S
    Lennart S Tilmeldt:
    okt 2014

#31   8. maj 2015
    Hej Scraller

Ved du hvor meget luft der skal være i hjulene på en piaggio 150 Skipper
    Jeg køre med 2,5 bar
    på forhånd tak

• Lennart S
    Lennart S Tilmeldt:
    okt 2014

#32   8. maj 2015 Hej Rene

Reservedele til piaggio Speedline.dk eller
    ridewill.it

• #33   8. maj 2015 Du kan få dele her til skipper, der går 3-7dage før du har delene. Men det er et fint sted at handle.
    http://www.easyparts.nl/choosedrawings/15/4817/-/0-4019-1-m420-m1957-m6284-s4817/Original-Dele-Piaggio-Skipper-150.html

Lennart S: jeg kan ikke lige huske hvor meget luft der skal i, men mellem 2,2-2,5bar er nok ikke helt galt.

• #34   9. maj 2015 Uanset hvad du køber skulle du købe et ben dækken , det ser dumt ud men det er rigtig dejlig nåd det er koldt eller regner , jeg har brugt en i mange år på min Vespa 30 på arbejde og det er simpel hen den super investering

Kommentér på:
Mc scooter

Annonce