651 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

knastaksel placering? knastaksel placering?

Jeg er igang med at renovere en Honda Amigo, og den skal stå køreklar til fredag kl 1, hvor jeg skal til veteranåbningstræf.

Ved godt det burde være på scootergalleri, men eftersom de fleste motorcykler er 4 takt, er det nok her at der er mest viden at hente.

Sådan en amigo er jo med stødstænger, så knastakslen sidder inde i motoren. Men hvordan skal den sidde i forhold til krumtappen? Er der en af 'æggene' som skal vende en bestemt vej hvis krumtappen fx er i top?

Skal også ha fat i en alternativ not til krumtappen. Det er ikke sådan en halvcirkel som det jo er ved stortset alle maskiner, men istedet et rundt stykke hærdet stål i cyllinderform, på 3,2 mm tykkelse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  knastaksel placering?
  • #1   27. apr 2010 er der ikke nogle mærker på tandhjulene? Gætter på den er tandhjuls trukket som ex en plæneklipper hvor det også er med stødstang. Not ved jeg ikke. Du kan måske bruge noget ristfri stang??

• #2   27. apr 2010 DOH! Jeg overså noget meget tydeligt. Der var en pil på knastaksel tandhjulet og en prik på krumtaps tandhjulet ;o)

Not'en var jeg nødt til at bestille fra Skave, så jeg har den torsdag. Kan regne ud at jeg ikke får tid til at køre det nye stempel til inden fredag, medmindre jeg virkelig kører meget torsdag.

• #3   27. apr 2010 Er det ikke bare at klodse den op på en mælkekasse og vride øret i bund på den? smiley

• #4   27. apr 2010 Den har 2 gange før smadret den øverste stempelring, så jeg tør efterhånden ikke gi den fuld gas uanset om den er kørt til eller ej smiley

Kommentér på:
knastaksel placering?

Annonce