{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.083 visninger | Oprettet:

Blackbird motor i en CBR900RR {{forumTopicSubject}}

Hej Forum

Jeg har engang hørt lidt om at en CBR 1100 XX blackbirdmotor skulle passe direkte over i en Fireblade.

I den forbindelse har jeg lige et par spørgsmål til hvem der end måtte vide noget om det....

Blackbird'en har samme motor frem til 00 mener jeg, kan man så uden de store problemer sætte en motor fra blackbirden over i en CBR900RR fra 96 (RRT) selvom motoren fra briden skulle være fra 00 ???

Er der noget man skal være obs på hvis man skulle fjante på at lave sådan en upgrade.

Der må også være noget omkring karburatorer og sprøjt, skal det være et skift fra karb til karb eller ville en sprøjt motor også passe ?? (Ved godt at det ville kræve ny ECU og instrument osv. osv.) Men det er også mere et spørgsmål om den overhovedet passer i stellet uden alt for store modifiseringer....

Kom glad med info !!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blackbird motor i en CBR900RR
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.903
    #1   28. sep 2009 Der er en til salg i markedet - det var måske en mulighed at spørge ham.

    Ellers er der med garanti masser af Honda forums på nettet hvor man kan finde svaret. Ideen kommer jo fra USA, og de plejer at være flinke til at lave fyldestgørende beskrivelser af deres projekter...


  • #2   28. sep 2009 I'M THE EXPERT !!!

    Den passer IKKE direkte over i, men kan bygges om til at passe.

    MEN kun karburator model da den med sprøjt har en hel anden vinkel på indsugning.

    Der skal skæres en lille smule i motorophæng og ventildæksel skal ændres, jeg har lavet en guide som jeg skal se om jeg kan finde.

    Jeg har en stående pt. som er bygget om som du kan komme og se.

    Og så skal man først om sidst sætte penge af til at købe et sæt fladspjælds karburatorer til projektet, eller blir det aldrig rigtigt godt.

    spørgsmål osv så spørg endelig løs.


  • #3   28. sep 2009 Har siden 1998 bygget 10 om, så jeg kender ALLE faldgruberne !!!

  • #4   28. sep 2009 Kim:

    Lægger du ikke guiden her ind ?


  • #5   28. sep 2009 Lytter lige med her overvejer selv projektet.

    Hvorfor bliver det aldrig rigtig godt med de originale kaburatorer ?


  • #6   28. sep 2009 Problemet med de org. karburatorer er at de dels er for små, og så er de umulige at få justeret 100% ind hvis du ikke har den originale luftfilterkasse.

    Tallene var sådan her:

    org karb med standard kasse: 136hk

    org. karb med pipercross skum filter 134hk og med verdens mest ujævne og frygtelige effektkurve, prøvede ALT, jetkit, alverdens dysser, lavede en kasse til filter, byggede en ramair kasse, prøvede med andre karburatorer, det blev aldrig godt

    40mm Mikuni fladspjælds karbutratorer, 2 timers justering på rullefelt og den smed 146 på hjul med en effektkurve uden det mindste hul........og så lyden !!!!!!!!!



  • #7   28. sep 2009 Og grunden til at man ikke kan bruge den originale luftfilterkasse er at den er ALT ALT for stor til den lille plads under tanken på en sc28/33

  • #8   28. sep 2009 Tak for info det lyder til du er manden man kan spørge til råds hvis man går igang med projektet.

  • #9   29. sep 2009 Ja så kom jeg endelig på igen, vejret har j oværet fint idag så der skulle lige rulles 300 km..... DEJLIGT....

    Anyway, tak for de gode råd.... Og ja det lyder squ som om at Kim er "The One" hvis blade'en skal have lidt flere ponyer.....



Kommentér på:
Blackbird motor i en CBR900RR

Annonce