Blackbird motor i en CBR900RR {{forumTopicSubject}}
Hej Forum
Jeg har engang hørt lidt om at en CBR 1100 XX blackbirdmotor skulle passe direkte over i en Fireblade.
I den forbindelse har jeg lige et par spørgsmål til hvem der end måtte vide noget om det....
Blackbird'en har samme motor frem til 00 mener jeg, kan man så uden de store problemer sætte en motor fra blackbirden over i en CBR900RR fra 96 (RRT) selvom motoren fra briden skulle være fra 00 ???
Er der noget man skal være obs på hvis man skulle fjante på at lave sådan en upgrade.
Der må også være noget omkring karburatorer og sprøjt, skal det være et skift fra karb til karb eller ville en sprøjt motor også passe ?? (Ved godt at det ville kræve ny ECU og instrument osv. osv.) Men det er også mere et spørgsmål om den overhovedet passer i stellet uden alt for store modifiseringer....
Kom glad med info !!!!
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.903
Ellers er der med garanti masser af Honda forums på nettet hvor man kan finde svaret. Ideen kommer jo fra USA, og de plejer at være flinke til at lave fyldestgørende beskrivelser af deres projekter...
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.075
Den passer IKKE direkte over i, men kan bygges om til at passe.
MEN kun karburator model da den med sprøjt har en hel anden vinkel på indsugning.
Der skal skæres en lille smule i motorophæng og ventildæksel skal ændres, jeg har lavet en guide som jeg skal se om jeg kan finde.
Jeg har en stående pt. som er bygget om som du kan komme og se.
Og så skal man først om sidst sætte penge af til at købe et sæt fladspjælds karburatorer til projektet, eller blir det aldrig rigtigt godt.
spørgsmål osv så spørg endelig løs.
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.075
jan 2005
Følger: 163 Følgere: 146 MC-er: 4 Emner: 248 Svar: 5.664
Lægger du ikke guiden her ind ?
sep 2007
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 124
Hvorfor bliver det aldrig rigtig godt med de originale kaburatorer ?
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.075
Tallene var sådan her:
org karb med standard kasse: 136hk
org. karb med pipercross skum filter 134hk og med verdens mest ujævne og frygtelige effektkurve, prøvede ALT, jetkit, alverdens dysser, lavede en kasse til filter, byggede en ramair kasse, prøvede med andre karburatorer, det blev aldrig godt
40mm Mikuni fladspjælds karbutratorer, 2 timers justering på rullefelt og den smed 146 på hjul med en effektkurve uden det mindste hul........og så lyden !!!!!!!!!
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.075
sep 2007
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 124
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 169
Anyway, tak for de gode råd.... Og ja det lyder squ som om at Kim er "The One" hvis blade'en skal have lidt flere ponyer.....
Blackbird motor i en CBR900RR