961 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Jonas M
Jonas M
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Hvinen fra z750 Hvinen fra z750

Jep, jeg har en Z750 o4 model.

Jeg har lige (I går) skiftet kæde og for og bag tandhjul.
og skulle idag ud og køre og kunne efter ca. tyve km konstatere en hvinen fra min maskine.

Det er i alle 6 gear, lyden er til stede.
Jeg kan bedst beskrive lyden som lyden af en lille el motor, der køre. (Hviner/Hyler)

Lyden bliver mindre når jeg trækker koblingen, men forsvinder ikke. Den daler i takt med motor omdr.

Jeg "Håber" lidt det kan have noget med det kædekit at gøre, så jeg ikke skal i kassen på den:(

Nogen gode ideer???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvinen fra z750
  • Jonas M
    Jonas M Tilmeldt:
    aug 2007

#1   20. sep 2009 Lyden er der ikke når den står stille i frigear.

• #2   20. sep 2009 Tillykke, du har fået en kæde som køre godt :o)
    Der er squ ikke noget galt, højest er kæden en anelse for stram, chek det.
    Min kæde på min Virago gjorde det også, trode jeg skulle have ny motor til jeg satte øret ned til kæden smiley

• Jonas M
    Jonas M Tilmeldt:
    aug 2007

#3   20. sep 2009 Der er ingen tvivl om at lyden kommer fra det område hvor kæden køre. så jeg må forsøge at løsne den lidt imrgen.

Er der nogen der har en tommelfingerregel for hvor meget den skal spændes??

• #4   20. sep 2009 jep en kæde skal kunne bevæge sig ca 2,5 cm op og ned på midten af det lange stykke mellem tandhjulene.
    og mere hvis du læsser maskinen tungt da ca 3 cm

• #5   20. sep 2009 Du skal i hvert fald ikke køre længere på den, før du har tjekket om kæden er for stram!

Er den det, kan du risikere at ødelægge det leje, som sidder ved forreste tandhjul og det koster dyrt!

• #6   21. sep 2009 Husk at det er 2-3 cm op og ned altså alt i alt 4-6cm "slup"
    Kæden skal omvendt heller ikke slæbe over jorden på tilbagevejen til hjulet, som der er nogle der lader dem gøre, altså ikke bogstaveligt talt...
    Hvis den er for slap kan kæden godt få geden til at hoppe en smule, da kæden godt kan komme i svingninger, og kan i værste fald falde af, men der skal altså meget til, og som ofte skal hjulet længere frem end det kan komme i kædestrammeren, for at det er muligt.
    Men har haft en knallert en gang hvor kæden valgte at lægge sig dobbelt oppe ved motoren, det korstede et kædeskjold - det var navet på hjulet som gav op - kina lort!

• #7   21. sep 2009 På mange org. kædekit er der monteret noget gummiagtigt på fortandhjulet, hvilket af en eller anden grund tager noget af støjen fra kædekittet.. Det sidder der ikke på mange af de kits du køber.. men den kunne også være for stram..
    Man skal huske at tænke på at den afhængig af mc strammer mere når man sidder på.. få evt en makker til at tjekke mens du sidder på..

• #8   21. sep 2009 desuden har z750 en okai god gearkasse/ motor.så tror du finder fejlen i en af ovennævnte ting. smiley håber jeg da

• Jonas M
    Jonas M Tilmeldt:
    aug 2007

#9   21. sep 2009 Jeg har slækket kæden lidt idag og kørt en kort tur. Jeg syns lyden er mindsket men ikke væk. Men den kun høres hvis jeg læner hovedet mod venstre side (kæde siden)

Jeg kan se som du nævner Allan J at der sidder en gummi vulkanisering på det orginale foreste tandhjul og denne sidder ikke på det nye. Dette er et masivt hjul.

Jeg prøver at køre ud til forhandleren og få ham til at køre en tur, jeg har ikke haft den længe så jeg har jo ikke noget at sammenligne lyd med, andet end før jeg skiftede kæden.

Kommentér på:
Hvinen fra z750

Annonce