{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.294 visninger | Oprettet:

BANE SLICKS {{forumTopicSubject}}

mig og brormand skal ha smasket vores trackday mødom godt og grundigt næste weekend igen, og har til den lejlihed bestilt bane slicks hjem til cyklerne.

man skal jo ikke gå ned på udstyr smiley

spørgsmålet er: skal de klargøres på nogen måde??

vi har ikke fået fingrene i nogen dækvarmere endnu, og de føles glatte som min barnerøv.

er der nogen af jer der har nogle gode råd til os??

sandpapir??
en varm krammer??
anal lube??

på forhånd tak.

rene.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BANE SLICKS
  • #1   20. aug 2009 Hvis du smider en plade på med Barry White og finder luben frem så er de klar på now time... smiley


    PS. Beklager spam


  • #2   20. aug 2009 dækvarmere dækvarmere dækvarmere dækvarmere dækvarmere dækvarmere dækvarmere dækvarmere dækvarmere dækvarmere dækvarmere dækvarmere !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ellers kan i lige så godt køre på gadedæk


  • #3   20. aug 2009 kør de første to omgange roligt, og øg tempoet langsomt, så passer pengene.... anal lube, har jeg ikke den store erfaring med, men giv lige en melding på hvordan det virker hvis i ender op med det....

  • #4   20. aug 2009 Hvis det er jeres første trackday, så starter i vel i en af de lave klasser, hvis der er sådan en.
    I så fald kører I i et tempo hvor et sæt gode sports/race dæk vil være et bedre valg, de kan køres optimalt med lavere temperatur...
    Så mit råd er at smide nogle BT-003 på (eller lign). Se program #8
    http://magacin.dk/motorcykler/programmer/


  • #5   20. aug 2009 slicks uden dækvarmere, er absolut ikke særlig godt

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #6   20. aug 2009 Dækvarmere.....

  • #7   20. aug 2009 jeg har haft en makker med et par gang hvor han har lånt min og kørt i 'langsom' gruppe, mine bridgestone slicks var næsten iskolde når han kom ind efter et pas....så dækvarmere skal der til og aå ellers stram kabel

  • #8   20. aug 2009 Rene? tror vi skal have nogle dækvarmere???

  • #9   20. aug 2009 hahaha spam er altid godt. specielt hvis det er spam spam and cheese with spam.


    ok....tak for input gutter.

    ja planen var også at starte på vores gadedæk, pirelli diablo rosso, og så forhåbentlig ha fået nok fart på cyklen til at kunne sætte de slicks på.



  • #10   20. aug 2009 vi ryger op i sort klasse i løbet af formiddagen smiley

  • #11   20. aug 2009 Hvis ikke du har dækvarmere, så glem alt preperation.

    Det der med sandpapir og pis, det dur ikke. Sagen er den at dækket skal op i driftstemperatur for at gøres klar.

    Men mht. det at køre på slicks som nybegynder, det er total spild.

    I superstock kører de hurtigere end du formodentligt nogensinde kommer til, på DOT godkendte dæk.

    Og slicks har den ulempe frem for DOT mærkede dæk (afhænger selvf. af mærke) at de har mindre feedback i grænseområdet.

    Det skal forståes sådan at et DOT mærket, eks. supercorsa pro. giver god feedback fra 80% af grænsen, mens et slick først begynder at give feedback ved 98% af dets formåen. og dermed har du større chance for at crasche, hvis ikke du har helt styr på dit dækvalg.

    Men som tidligere nævnt, du får dem nok kune brugt cirka 40-50% smiley så nyd du bare dine nye slicks.

    Tag den med ro de første 3-4 omgange, og begynd så gradvis at presse mere.

    Men tænk lige over at dine penge havde været givet bedre ud på dækvarmere til dine normale dæk, end på slicks, så skulle du ikke bruge 20% af din trackday på at varme dæk op !!

    Hvad dækvarmere angår, så sværger jeg til Diamond security.. De gver klart den bedste fordeling af varmen, og dækkene er altid 78gr. (tro mig har prøvet mange gennem tiden.) og så holder de længe.



  • #12   20. aug 2009 ok...tak for rådene morten.

    det er super med lidt input fra de erfarne ryttere.

    (dækkene køber jeg til en god pris, så det er der ingen spildt mælk over)


  • #13   20. aug 2009 Glem de slicks. På en dag opnår du ikke de evner det kræver for at kunne køre på dem. De skal køres til konstant for at holde temperaturen, og dermed egenskaberne oppe. Gør du ikke det, står du ikke meget bedre fast en på et par heidenau eller lign.

  • #15   20. aug 2009 det vidste jeg sgu ikke don t.

    tak.


  • #16   20. aug 2009 KLART skal i gemme de slicks til en anden god gang! smiley

    Uanset om i kører nogle stille omgange først, så vil i ALDRIG kunne køre dem så varme at de kommer i drift temp, før end passet er forbi.
    Derfor vil i ødelægge dem uden at i har fået noget ordentligt ud af det.

    Men hvorfor smadre sine banedage med at skulle varme dæk op når i har nogle udemærket dæk på som klarer opgaven bedre en slicks???

    Hvis i bliver grebet af det baneræs, skal i jo alligevel ud og købe banecykler når i kommer hjem. smiley

    Husk på hvis i låner/køber dækvarmere, så må i ikke give jeres gadedæk så høj temperatur som slicks skal have.
    Så ødelægger i jeres gadedæk.

    Kan i vælge temperatur på dækvarmerene så vælg ca 60 grader, og kør den første omgang moderat inden i lægger mere gas på.

    HUSK nu at sætte dæktrykket ned til ca 2 bar og hold øje med om dækket bliver skrællet eller om det har den rigtige slidning.
    Jo koldere asfalten/vejret er jo lavere tryk, og når det bliver varmere i vejret kan i hæve trykket, hvis slidet på dækkene bliver mere markant.

    Ellers er det bare at lære at køre de rigtige linier, og ikke bremse for meget for sent. Det giver uro i cyklen og dræber farten.
    Når linierne er der kommer farten af sig selv.

    God fornøjelse. smiley



  • #17   20. aug 2009 tak jannik.

    bare fyr løs rødder.

    skal ha suget til mig:=)


    (jeg skal nok stå til rådighed ang. det der anal lube hvis folk har spørgsmål=) )


  • #18   20. aug 2009 Jeg kan nævne at det først er i år på min 3 sæson på banegeden at jeg kører på slicks. smiley

    Jeg har kørt på Pilot power de første 1½ år uden dækvarmere og derefter på Metzeler racetec og de står sgu fint fast (men kræver også dækvarmere) inden jeg nu kører på slicks...


  • #20   20. aug 2009 gracias..........

  • #21   21. aug 2009 Don T: ??????

    Dæktrykket bliver jo ikke så lavt at dække bliver mast sammen...

    Er det noget du har fra en test eller hva´?

    Jeg mener stadigt at trykket skal ned også i regn... Det virker for mig smiley


  • #23   21. aug 2009 husk lige at hvis ikke i kører relativt stærkt og hårdt til, så vil i ikke kunne holde varmen oppe på den relativ høje arbejdstemperatur som et slick dæk kræver.

    start på nogle pilot power eller lign.



  • #24   21. aug 2009 Har kørt en masse på slicks uden dækvarmere, og det kræver ca. 2 omgange før de begynder at virke... men de bliver slidt hurtigere på den måde, og i spilder god køretid på det, så se at få købt dækvarmere smiley www.diasec.co.uk har gode dækvarmere til en god pris, og de levere hurtigt smiley

  • #25   21. aug 2009 ok....
    hmm...har kigget lidt på pirellis diablo supercorsa sc.

    ville det så ikke være et bedre dæk til en rookie??
    har skaffet dækvarmere:)


  • #26   22. aug 2009 Supercorsa skulle være en rigtig godt dæk til både vej og bane, har jeg læst, ikke selv prøvet...
    Skal i afsted med Zenergy? For så ses vi deroppe smiley


  • #27   22. aug 2009 jeps det skal vi..... smiley

  • #28   22. aug 2009 Cool smiley

    Hvis får problemer deroppe så kig efter den gamle Gixxer, vi plejer at ikke at gå ned på udstyr smiley


  • #29   22. aug 2009 hahaha ja rune...det er også lidt vores motto....bland andet smiley

Kommentér på:
BANE SLICKS

Annonce