2.294 visninger
|
Oprettet:
BANE SLICKS {{forumTopicSubject}}
mig og brormand skal ha smasket vores trackday mødom godt og grundigt næste weekend igen, og har til den lejlihed bestilt bane slicks hjem til cyklerne.
man skal jo ikke gå ned på udstyr
spørgsmålet er: skal de klargøres på nogen måde??
vi har ikke fået fingrene i nogen dækvarmere endnu, og de føles glatte som min barnerøv.
er der nogen af jer der har nogle gode råd til os??
sandpapir??
en varm krammer??
anal lube??
på forhånd tak.
rene.
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 139 Svar: 1.068
PS. Beklager spam
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Emner: 39 Svar: 1.141
ellers kan i lige så godt køre på gadedæk
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 659
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
I så fald kører I i et tempo hvor et sæt gode sports/race dæk vil være et bedre valg, de kan køres optimalt med lavere temperatur...
Så mit råd er at smide nogle BT-003 på (eller lign). Se program #8
http://magacin.dk/motorcykler/programmer/
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 49 MC-er: 5 Emner: 35 Svar: 1.408
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 659
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 25
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 20 Svar: 250
ok....tak for input gutter.
ja planen var også at starte på vores gadedæk, pirelli diablo rosso, og så forhåbentlig ha fået nok fart på cyklen til at kunne sætte de slicks på.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 25
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Det der med sandpapir og pis, det dur ikke. Sagen er den at dækket skal op i driftstemperatur for at gøres klar.
Men mht. det at køre på slicks som nybegynder, det er total spild.
I superstock kører de hurtigere end du formodentligt nogensinde kommer til, på DOT godkendte dæk.
Og slicks har den ulempe frem for DOT mærkede dæk (afhænger selvf. af mærke) at de har mindre feedback i grænseområdet.
Det skal forståes sådan at et DOT mærket, eks. supercorsa pro. giver god feedback fra 80% af grænsen, mens et slick først begynder at give feedback ved 98% af dets formåen. og dermed har du større chance for at crasche, hvis ikke du har helt styr på dit dækvalg.
Men som tidligere nævnt, du får dem nok kune brugt cirka 40-50% så nyd du bare dine nye slicks.
Tag den med ro de første 3-4 omgange, og begynd så gradvis at presse mere.
Men tænk lige over at dine penge havde været givet bedre ud på dækvarmere til dine normale dæk, end på slicks, så skulle du ikke bruge 20% af din trackday på at varme dæk op !!
Hvad dækvarmere angår, så sværger jeg til Diamond security.. De gver klart den bedste fordeling af varmen, og dækkene er altid 78gr. (tro mig har prøvet mange gennem tiden.) og så holder de længe.
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 20 Svar: 250
det er super med lidt input fra de erfarne ryttere.
(dækkene køber jeg til en god pris, så det er der ingen spildt mælk over)
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 20 Svar: 250
tak.
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Uanset om i kører nogle stille omgange først, så vil i ALDRIG kunne køre dem så varme at de kommer i drift temp, før end passet er forbi.
Derfor vil i ødelægge dem uden at i har fået noget ordentligt ud af det.
Men hvorfor smadre sine banedage med at skulle varme dæk op når i har nogle udemærket dæk på som klarer opgaven bedre en slicks???
Hvis i bliver grebet af det baneræs, skal i jo alligevel ud og købe banecykler når i kommer hjem.
Husk på hvis i låner/køber dækvarmere, så må i ikke give jeres gadedæk så høj temperatur som slicks skal have.
Så ødelægger i jeres gadedæk.
Kan i vælge temperatur på dækvarmerene så vælg ca 60 grader, og kør den første omgang moderat inden i lægger mere gas på.
HUSK nu at sætte dæktrykket ned til ca 2 bar og hold øje med om dækket bliver skrællet eller om det har den rigtige slidning.
Jo koldere asfalten/vejret er jo lavere tryk, og når det bliver varmere i vejret kan i hæve trykket, hvis slidet på dækkene bliver mere markant.
Ellers er det bare at lære at køre de rigtige linier, og ikke bremse for meget for sent. Det giver uro i cyklen og dræber farten.
Når linierne er der kommer farten af sig selv.
God fornøjelse.
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 20 Svar: 250
bare fyr løs rødder.
skal ha suget til mig:=)
(jeg skal nok stå til rådighed ang. det der anal lube hvis folk har spørgsmål=) )
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Jeg har kørt på Pilot power de første 1½ år uden dækvarmere og derefter på Metzeler racetec og de står sgu fint fast (men kræver også dækvarmere) inden jeg nu kører på slicks...
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 20 Svar: 250
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Dæktrykket bliver jo ikke så lavt at dække bliver mast sammen...
Er det noget du har fra en test eller hva´?
Jeg mener stadigt at trykket skal ned også i regn... Det virker for mig
feb 2005
Følger: 78 Følgere: 78 MC-er: 4 Emner: 96 Svar: 1.935
start på nogle pilot power eller lign.
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.336
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 20 Svar: 250
hmm...har kigget lidt på pirellis diablo supercorsa sc.
ville det så ikke være et bedre dæk til en rookie??
har skaffet dækvarmere:)
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.336
Skal i afsted med Zenergy? For så ses vi deroppe
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 25
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.336
Hvis får problemer deroppe så kig efter den gamle Gixxer, vi plejer at ikke at gå ned på udstyr
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 20 Svar: 250
BANE SLICKS