{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

18 tommer bagdæk og trackdays {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Jeg lige høre jer kloge mennesker hvad i gør til trackdays når man har en cykel med 18 tommer bagdæk???

Har læst mig til at man skal ha fandt i en 17 tommer fælge for at få slicks på.

Bare lige for god orden skyld er cyklen en fzr 1000.
Planen er at komme ud og køre nogle bane dage i det nye år:-) Og hvis jeg bliver bidt af en gal racercykel må jeg jo ud og købe en nye cykel.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  18 tommer bagdæk og trackdays
  • #1   8. nov 2010 Mon dog du skal starte på slicks.

• #2   8. nov 2010 Patrick:

Rolig nu, der findes mange relativt gode dæk i 18".

De er med garanti bedre end du er som nybegynder.

Noget helt andet er, at en gadecykel, specielt en cykel i din alder, slet ikke kan håndtere det greb der er i nye slicks..

Hvis dine gadedæk er relativt nye, og reltivt runde stadigvæk, så kør på dem, du kører ikke hurtigere på slicks...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #3   8. nov 2010 SOm Morten siger, er slicks spildt på den cykel...

• #4   8. nov 2010 der skal dækvarmere til før at du har gavn af slicks, ellers skal du sateme køre retraderet

• #5   8. nov 2010 Okay så jeg kan starte med at køre min nuværende falde eller måske købe nogle nye dæk aller 160/60 ZR 18 TL 70W DIABLO STRADA.

Hvad med dækvarmere er det kun til slicks???

og tak for svarene:0)

• #6   8. nov 2010 Et andet "frisk" valg kunne også være Bridgestone BT16 - og dem kan du godt køre varme uden dækvarmere først

• #7   8. nov 2010 Patrick: hvad har du på?

Dækvarmere er egentligt til alle folk.. du betaler min. 1200kr for en Trackday.

Du har 7-8 pas.

og er du nygeynder når du 10 omgange på et pas.. de 3 af dem bruger du på at varme dæk op.

Så du spilder 1/3 af din trackday på at varme dæk op.. dvs 400kr /gang i spildtid

Og så snakker vi slet ikke om faren for styrt endnu... smiley

Dækmanden (aarhus) .:

Men at sige at man ikke kan køre slicks varme selv, er noget pjat... de skal jo holdes varme. Det er jo ikke sådan at den varme dækvarmerne har givet dem, holder hele passet.

Kan du ikke selv køre slicksne varme, er du ikke stor nok til at bruge dem (var generelt ment, ikke møntet på dig)

• #8   8. nov 2010 Tag du bare et par trackdays som "geden" er.. Så skal det nok komme til at gå ud over pengepungen..

Sats hellere på at affjedringen er sat nogenlunde ordentligt op. .. Så spiller de dæk ikke den store rolle.. c",)

Pøj Pøj med det...

/Rass

• #9   8. nov 2010 Hvad sidder der på nu? Mærke model årgang?

• #10   9. nov 2010 jeg har også fzr 1000 og var på min første trackday sidste år på knutstorp..kører bt016 og havde fint bid til mine evner/mod...dækvarmere...måske, kan sagtens følge plysdyrets argument, men prøv nu lige en dag eller to først og se om det er dig inden der investeres for meget. tjeck affjedring, da den jo tit er slidt helt i sænk på så gamle cykler og det samme med bremsevæske/klodser/skiver og gi den gas smiley

• #11   9. nov 2010 Uha bagdækket er et dunlop d208 zr mener osse fordækket er samme mærke. Og de er nok 1000 år;0) Bare lige for at i kan få lidt mere info så cyklen er lavet om det er ikke en 1000 men en 750 med 6 gear istedet for 5 gear. Den skulle osse have et langt 1. Gear op til 130-140 stykker blev jeg lovet;-) Den har kørt 10000 km hvor jeg osse har forgaffelbene og en gas bagdæmper. Som er std. Tag osse bremserne fra den med nye klodser har set på nogle ebc. Har osse en glasfiber kåbe liggerne til den ovs. Men så er det bare det med nogle ordenlige dæk og dækvarmer. Jeg har to sæt hjul med gamle dæk dog med masser af mønstre. Hvis jeg har forstået jer rigtig ville det være fint at start første gang på gamle dæk gerne med dækvarmer? Tak for svarene ;0). Ps. Håber teksten er til at forstå det blev lidt langt;-)

• #12   9. nov 2010 Jeg mener ikke du skal være bange for at køre på de d208. du kan selvfølgelig altid lige checke op på om de er vildt gamle eller hvad...

Mine første to banedage på min Aprilia var på 5 år gamle d207 (som faktisk er alt for hårde til sådan en let og svag maskine). Den fik alt hvad rammer og tøj kunne holde og der var ingen problemer smiley d207 er oveni købet et lidt gammelt og udskældt dæk. smiley

• #13   9. nov 2010 @ Martin så kan jeg rolig køre på de gamle dæk;0) sådan en fzr er ret tung selv uden motor;-)

• #14   9. nov 2010 Der sidder datomærkning på dækket. 4 cifre de 2 første er uge nummer og de 2 sidste er årstal. Hvis de både er slidte og gamle, ville jeg nok skifte. D208 er et ok dæk...

• #15   9. nov 2010 @ Rune fedt det vidste jeg ikke;-) jeg lære lidt hver dag det skal jeg lige kigge efter;-)

Kommentér på:
18 tommer bagdæk og trackdays

Annonce