1.679 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Erfaring med GPS (PDA) montering på MC Erfaring med GPS (PDA) montering på MC

Ja som overskriften lyder, hvordan fikser jeg lige den?

Jeg har en PDA med indbygget GPS antenne som jeg gerne vil have monteret på min Diversion, hvordan gør jeg det nemmest? Skal jeg bruge den sugekopholder jeg har til forruden af bilen, eller skal jeg til at lave et beslag til styret? Hvad virker bedst og hvad har i andre med GPS på MC'en gjort? Billeder tak smiley

En anden ting er ledningerne til strømmen, kan de trækkes direkte fra batteriet til et cigarstik, der så placeres således stikket fra GPS'en passer hertil. Eller skal strømmen tages fra ledningerne i styrkåben? Jeg er klar over at der skal monteres en sikring på ledningen - har leget en del med ICE (lyd) i biler.

Erfaringer og idéer tak :o)

/Anders

PS: Den skal monteres, så ingen indlæg med at det er for dumt og yada-yada smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med GPS (PDA) montering på MC
  • #1   27. feb 2006 Det første der slår mig er at hele installationen inkl. selve PDA'en jo skal være vandtæt.

Er det tilfældet?

Hygge
    Claus

• #2   27. feb 2006 Ikke vandtæt - Men vandafvisende. Jeg havde forstilt mig at installere den inde under kåben, således den ikke får vand. Dog er det muligt at købe overtræk til denne model, således den nærmest er vandtæt.

Men tak for tankerne smiley

/Anders

• #3   27. feb 2006 Jeg bruger den meget i bilen og kører en del på motorvej, der har jeg ingen problemer med den. Jeg har jo fra starten indtastet den ønskede rute og kan så følge anvisningerne på skærmen. Så tiden er vel ikke mindre på MC end i bil, eller?! Når man som mig kører meget på motorvej og har en touring MC er det jo netop de lange strækninger man kører og ikke "hygge" turene på landevejen - når de bliver kørt, vil jeg ikke have GPS med smiley

/Anders

• #4   27. feb 2006 Jeg bruger den fra motorvejen og til bestemmelsesstedet, f.eks. når ferien skal køres på MC eller de lange ture i weekenden. Jeg kan godt lide at have den "extra" navigator med, som en GPS er. Hellere det en fare vild! Jeg gider ikke fedte med et kort i en tanktaske, så hellere følge pilen på skærmen smiley

Back to topic - Hvordan monteres den?

/Anders

• #5   27. feb 2006 jeg ville lave en diskret holder til styret, bruge, det plastic PDA'en sidder i og modificere det lidt

• #6   27. feb 2006 Det fungerer fint. Se min profil for et billede.

OK, den er ikke vandtæt, men jeg prøver også at undgå regn.
    Hvis det endelig skulle være tager jeg bare en gennemsigtig plastikpose med i lommen smiley

Strømmen er taget fra nummerpladebelysningen, så der er automatisk sikring på og den trækker ikke strøm når der ikke er tænding på mc'en.

• #7   27. feb 2006 @ Henrik -> Ser ikke dumt ud, dog er prisen lidt høj smiley

• #8   27. feb 2006 @ Rune -> Ser ikke så dumt ud, kan du se instrumenterne, eller følger du bare PDA'en og lyden smiley ?

/Anders

• #9   27. feb 2006 Anders U: Ja, den dækker omdr.tæller og speedo
    Jeg synes ikke det er et problem, men det afgør din kørestil vist smiley

GPS softwaren viser hastigheden, men med ret små tal.
    Jeg har dog fundet et andet program til at vise hastigheden med store tal, men man kan ikke bruge det samtidig med GPS softwaren.

• #10   27. feb 2006 Der var et indlæg i turing nyt nr1-2006 ser da meget pæn ud på billedet, der imellem gaffelbenene.

• #11   27. feb 2006 @ Henrik -> Jeg er i gang med Google også smiley

@ Rune -> Tak for det. Jeg vil kigge nærmere på din opsætning.

@ Jens L -> Takker, det vil jeg lige kigge på i aften.

/Anders

• #12   27. feb 2006 Et lille input om emnet :

jeg kører selv med GPS alias vej spasser, og det fungererer perfekt. jeg valgte Garmin 2610 ( 100% vandtæt er den ) da det er den eneste jeg kunne finde med alle date på et CF kort, 1 GB, (nok til hele europa på vej nr niveau) da jeg har hørt alt for mange dårlige oplevelser med de muligheder der findes med harddisk, den KAN IKKE holde til det, tro mig den rasler i stykker. de er ikke beregnet til de rystelser der er på en mc.

og strømmen har jeg trukker direkte fra batteriet, og der er sikring indbygget i kablet, der følger med til den. og jeg har købt den rigtige mc holder til den. Det virker kanon og så er der udgang til lyd som jeg så har bygget højtalerer i hjelmen.

Højtalerne kostede omkring 100,- i usa.

det er selvfølgelig en lidt dyr løsning jeg har valgt men den kan nemt klikkes af og bruges af og bruges i bilen også. og så er det beregnet til mc,. og dermed virker det og er gennemtestet.

MVH
    Kenneth

• #13   27. feb 2006 Du kan lige ane den gennem kåbeglasset på det billed hvor du ser min cykel forfra.

den sidder perfekt der og der kan man og se resten af urerne uden problem.

og det er også selvom jeg har tanktaske på.

Kenneth

• #14   27. feb 2006 kig på :

www.gps.dk

De har alt i montering og kabler , og også holderer der passer til PDA hvis det er det du ønsker, personligt kan jeg oplyse at RAM MOUNT, er kram og det virker bare 100%

Håber dette kan hjælpe dig lidt på vej.

MVH
    kenneth

• #15   27. feb 2006 @ Kenneth -> Mange tak for det smiley

/Anders

• #16   1. mar 2006 var så lidt........

Kenneth

Kommentér på:
Erfaring med GPS (PDA) montering på MC

Annonce