Erfaring med GPS (PDA) montering på MC Erfaring med GPS (PDA) montering på MC
Ja som overskriften lyder, hvordan fikser jeg lige den?
Jeg har en PDA med indbygget GPS antenne som jeg gerne vil have monteret på min Diversion, hvordan gør jeg det nemmest? Skal jeg bruge den sugekopholder jeg har til forruden af bilen, eller skal jeg til at lave et beslag til styret? Hvad virker bedst og hvad har i andre med GPS på MC'en gjort? Billeder tak
En anden ting er ledningerne til strømmen, kan de trækkes direkte fra batteriet til et cigarstik, der så placeres således stikket fra GPS'en passer hertil. Eller skal strømmen tages fra ledningerne i styrkåben? Jeg er klar over at der skal monteres en sikring på ledningen - har leget en del med ICE (lyd) i biler.
Erfaringer og idéer tak :o)
/Anders
PS: Den skal monteres, så ingen indlæg med at det er for dumt og yada-yada
maj 2005
Følgere: 9 MC-er: 8 Emner: 1 Svar: 294
Er det tilfældet?
Hygge
Claus
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 334
Men tak for tankerne
/Anders
feb 2006
/Anders
feb 2006
Back to topic - Hvordan monteres den?
/Anders
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 190
dec 2003
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 879
OK, den er ikke vandtæt, men jeg prøver også at undgå regn.
Hvis det endelig skulle være tager jeg bare en gennemsigtig plastikpose med i lommen
Strømmen er taget fra nummerpladebelysningen, så der er automatisk sikring på og den trækker ikke strøm når der ikke er tænding på mc'en.
feb 2006
feb 2006
/Anders
dec 2003
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 879
Jeg synes ikke det er et problem, men det afgør din kørestil vist
GPS softwaren viser hastigheden, men med ret små tal.
Jeg har dog fundet et andet program til at vise hastigheden med store tal, men man kan ikke bruge det samtidig med GPS softwaren.
jun 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 3 Svar: 23
feb 2006
@ Rune -> Tak for det. Jeg vil kigge nærmere på din opsætning.
@ Jens L -> Takker, det vil jeg lige kigge på i aften.
/Anders
aug 2005
Følger: 69 Følgere: 55 MC-er: 4 Emner: 177 Svar: 1.699
jeg kører selv med GPS alias vej spasser, og det fungererer perfekt. jeg valgte Garmin 2610 ( 100% vandtæt er den ) da det er den eneste jeg kunne finde med alle date på et CF kort, 1 GB, (nok til hele europa på vej nr niveau) da jeg har hørt alt for mange dårlige oplevelser med de muligheder der findes med harddisk, den KAN IKKE holde til det, tro mig den rasler i stykker. de er ikke beregnet til de rystelser der er på en mc.
og strømmen har jeg trukker direkte fra batteriet, og der er sikring indbygget i kablet, der følger med til den. og jeg har købt den rigtige mc holder til den. Det virker kanon og så er der udgang til lyd som jeg så har bygget højtalerer i hjelmen.
Højtalerne kostede omkring 100,- i usa.
det er selvfølgelig en lidt dyr løsning jeg har valgt men den kan nemt klikkes af og bruges af og bruges i bilen også. og så er det beregnet til mc,. og dermed virker det og er gennemtestet.
MVH
Kenneth
aug 2005
den sidder perfekt der og der kan man og se resten af urerne uden problem.
og det er også selvom jeg har tanktaske på.
Kenneth
aug 2005
www.gps.dk
De har alt i montering og kabler , og også holderer der passer til PDA hvis det er det du ønsker, personligt kan jeg oplyse at RAM MOUNT, er kram og det virker bare 100%
Håber dette kan hjælpe dig lidt på vej.
MVH
kenneth
feb 2006
/Anders
aug 2005
Kenneth
Erfaring med GPS (PDA) montering på MC