590 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Ventiler Ventiler

Hej.

Jeg tror jeg skal have stillet ventiler, det tikker en kende fra maskineriet..
Men kunne egentlig godt tænke mig at vente lidt med at køre den på værksted, for så kan han få lov at skifte dæk samtidig.
Spørgsmålet er så om der sker noget ved at køre med venstiler der trænger til justering? Kan ikke selv se hvad der skulle ske, men er også rimelig grøn inden for teknik.

Og hvad plejer sådan en justering at koste?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ventiler
  • #1   30. jun 2009 prisen svinger fra model til model ....
    ved at du kører med for stort spillerum , slider mere på knasterne osv. ved for lille spillerum risikerer man at brænde en ventil ......

i begge tilfælde går motoren dårligt og med ringe trækkraft

• #2   30. jun 2009 Okay. Tak for svaret.

Den trækker sådan set fint, og synes heller ikke den køre dårligt, så det er måske ikke så slemt endnu.. Men vil da prøve at ringe til mekkeren imorgen

• #3   30. jun 2009 jeg fik en pris på min r1 hos autoriseret værksted... de skulle have om kring 5000... for en standard... min der så har lidt ekstra mente han ville løbe i 6500...

• #4   1. jul 2009 Hvis den ikke kører mærkbart dårligt, så er der ikke noget faretruende ved at køre med lidt tikkende ventiler.
    Det værste er faktisk at, når en ventil/ventilsæde bliver slidt med tiden, så står ventilen strammere og strammere og det kan du ikke umiddelbart høre andet hvis din motorgang er meget ujævn og den ikke er til at synkronisere på karburatorerne.
    Men som sagt, hvis du ikke kan mærke noget på motorgangen, så kør du bare lidt videre.

Det tager nok en dags tid på sådan en som din, med adskillelse og samling igen, for den motor er faktisk lidt bøvlet at stille ventiler på, da der kun er 1 overfald, som holder begge knaster på plads. Så man er nødt til at tage alle ventiler på en gang og så samle det hele og måle efter igen. Det tager lidt mere tid på den måde.

Kommentér på:
Ventiler

Annonce