{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

Justering på rullefelt {{forumTopicSubject}}

Min mc fik forleden PC og KN luftfilter til at matche den åbne udstødning. Inden PC etc. men med åben potte, kunne jeg ikke mærke nogle problemer imens jeg kørte, og kun når en kammerat kørte den, kunne jeg høre den ralle når man slap gassen. En lille prut blev det også til når man provokerede gassen i frigear.

Men så fik den PC og KN luftfilter, og blev justeret på rullefelt. Nu kan jeg selv høre at den raller imens jeg kører, og provokerer jeg den på gassen i frigear, kommer der en blå stikflamme ud.

Hvad jeg ved om den justering der blev foretaget på rullefelt er at den kørte 18,5 km (nulstillede triptælleren forinden), at det blev klaret på MAX 2 timer. Diagrammet jeg fik fortalte hvor mange HK den havde. Der var 4 kurver, alle gik de op til max fart, og begynder fra hhv. 40, 80, 140 og 190 km/t. Kurverne ser okay ud.

Justeringen var gratis ifb. med køb af maskinen, men nu skal jeg jo have den ud til FV Motor her i Århus som jeg kun har hørt godt om, og betale 2500,- for at de justerer den.

Jeg er selvfølgelig utilfreds, men sådan ud fra hvad jeg kan fortælle om justeringen, hvor utilfreds skal jeg så være???

De vil jo helt sikkert ikke betale 2500,- for at jeg får den rullet andetsteds, og ham som har justeret den, kan jo tydeligvis ikke sit kram, hvorfor det er meningsløst at bede om en ommer. Forretningen er desuden i Odense og jeg bor i Århus...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Justering på rullefelt
  • #1   27. jun 2009 Der er flere værksteder der har rullefelt, men ganske få der virkelig mestre det.. det indtryk jeg har fået er at hvis du har en r4 motor, skal du til FV, og hvis du har en V2, så skal du til DotE, for at få de bedste resultater..

    Der er stort set intet at komme efter på de rullninger og justeringer man for lavet ved de "lavere" værksteder... Det er bare at vælge omhyggeligt og få det gjort rigtig 1. gang..


  • #3   27. jun 2009 når du nu ikke har tiltro til at de kan gøre det bedre på det værksted du har benyttet, vil jeg anbefale dig og køre forbi en af specialisterne... (så må du jo selv gøre op om du gider bøvlet med at få pengene retur hos ham sydpå...)... men f.v. motor kan du ihvertfald trygt benytte dig af...

  • #4   27. jun 2009 Og FV kan altså sit kram med V2'ere også!

  • #5   29. jun 2009 Så fik jeg ringet ti lFV. Første melding var at det først kunne blive om 3-4 uger da Finn går på sommerferie nu her, meeeen hun ville lige høre om han kunne presse den ind onsdag. Så fik jeg ham selv i røret, og nu skal den derud tirsdag morgen, så får han den klar enten tirsdag eller onsdag - det er squ da fint!

    Da jeg fortalte ham om udskriften hvor de vist kun har justeret ud fra max accellerationstest, så sagde han også, "ja det kan de sgu ikke finde ud af." Hehe, han lyder som en man kan stole på og taler lige ud af posen.


  • #6   29. jun 2009 Var ude hos den mekaniker som jeg oftest går til. Han prøvede en tur på den, og mener ikke at det vil hjælpe at rulle den. Mente at den kørte fint, at det derimod var en lille utæthed ved udstødningen, som formentlig skulle være der, noget med noget vand der så kunne løbe ud. Han mente ikke at den kørte for magert.

    Men, når det er en slip on, uden DB-killer, og der ligefrem kan komme en stikflamme ud, er det så ikke sandsynligt at den skal indkøres derefter og at det vil løse problemet? Eller er det bare normalt at en åben udstødning prutter når man slipper gassen og at der kan komme en flamme ud når man provokerer gassen i frigear?


  • #7   29. jun 2009 En utæthed betyder der tilføres ilt til de varme udstødningsgasser. Det siger bang, som du jo har oplevet. Sørg for den er tæt, og lyt så efter om den skyder. Og ellers er det et drænhul du taler om, det skal være der.

  • #8   29. jun 2009 Jesper, Men burde det så ikke både ske uden såvel som med DB-killer monteret?

    Der er som sådan ikke rigtig et hul, men stikker jeg hånden ned omme bag på udstødningen, lige hvor potten stopper og går om mod forrørene, HELT op af potten, dvs. ikke der hvor der er monteret fjedre, der kan jeg omme bagpå ind mod mc'en, mærke lidt luft der kommer ud. Det er svært at tro at det er meningen, da der jo ikke er et decideret rundt hul, men det er jo en del af selve potten nærmest.

    Men hvordan kan man så evt. sørge for at den er tæt? For jeg kan jo som sådan ikke rigtig montere potten anderledes eller strammere. Det er en BOS oval.


  • #9   30. jun 2009 Nå, efter en tur hos FV kan jeg konstatere:

    PAIR systemet var stadig tilkoblet
    Lambdasonden var stadig aktiv
    PC'en var forældet. Er ikke blevet solgt fra Dot E de sidste 5 år. Er end ikke med USB.

    Snakkede så med forhandleren i dag, og de vidste godt at PC'en var for gammel, de havde fået den fra Holtug, ham der rullede den brugte blot mappet fra CD'en og lavede nogle små ændringer (hvor mange ændringer kan man lave når det er inkl. max test og man kun kører 8,5 km ialt???) og dernæst var det en anden mekaniker som havde klargjort den til ham, og altså ikke klaret PAIR og Lambdasonden.

    SUPER!!!

    FV har sommerferie på fredag, så de indruller den nu på den gamle PC. Den kan indstilles per 500 RPM istedet for 250 som på de nye, men den skulle stadig komme til at køre godt, og jeg slipper for alle pruttelydene og stikflammer.

    Nu må jeg så se hvad forhandleren vil gøre ved det. Enten kan de sende mig en nyere PC som jeg så kan sælge, give mig et betragteligt afslag i prisen, eller finde ud af noget bagdæk eller service eller lignende. Noget skal de sgu give.

    MEN FUCK HVOR ER JEG TRÆT AF ALT DET HER BES


Kommentér på:
Justering på rullefelt

Annonce