1.072 visninger
|
Oprettet:
Justering af blanding uden rullefelt? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg skal til at montere 4 i 1 på min Suzuki gsxr 750 og i den forbindelse skal dyret justeres, kontrolleres i blandingen osv?
Mit spørgsmål går på om dette kan lade sig gøre uden et rullefelt.
Mekanikeren som påstår han kan dette har tænkt sig at prøvekøre den og så se tændrørene og så køre den igen osv osv indtil den skulle være i vinkel..
Hvad er jeres mening om denne metode til justering af blanding?
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.065
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 48
ANdre der har en holdning til dette?
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 48
mar 2004
Følger: 53 Følgere: 53 MC-er: 5 Emner: 149 Svar: 439
og den kan altså være svært at se..!!
sep 2005
Følger: 9 Følgere: 12 Emner: 11 Svar: 233
Skal du alligevel betale en mekanikker flere timer for rode med det kan det næsten ikke betale sig ikke at få den dysset ind på rullefelt. Det kan kun dreje sig om en beskeden merpris, og resultatet vil med stor sandsynlighed være meget bedre, samt dokumenteret sort på hvidt.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Desuden burde du på et forum kunen se hvad andre kører med justeringer på netop dit setup. Find fx et tysk gsxr forum
sep 2005
Følger: 9 Følgere: 12 Emner: 11 Svar: 233
>Og det er trods alt sådan, at en MC ikke pr. definition kører dårligt eller er
>fejljusteret, fordi den ikke har været testet på et rullefelt...
Du har fuldstændig ret. Jeg vil dog mene, at chancen for, at en cykel alligevel ender op fejljusteret, ellers lad os sige ikke helt optimalt justeret, er en del større ved den manuelle metode, end ved rullefeltsmetoden.
Jeg har i hvert fald selv oplevet at få installeret et JetKit af en mekanikker, der almindeligvis er kendt som dygtig - også til at dyse cykler ind via den "gameldaws" metode. Meningen var at fjerne et magert område i kabureringen og det lykkedes da også. Cyklen brugte herefter en del mere benzin og var, udover det sted hvor kurven tidligere havde haft et lille dyk, generelt set ikke blevet mere kørbar.
Fik så cyklen dysset ind på rullefelt lidt senere. Cyklen blev mere benzinøkonomisk end fra fabrikken og den blev markant mere kørbar med bedre gasrespons etc. Faktisk som en helt anden cykel at køre på.
Skulle jeg kaste penge efter en mekanikker igen for at dysse en cykel ind ville jeg bestemt vælge ham med rullefelt.
Justering af blanding uden rullefelt?