{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

Justering af blanding uden rullefelt? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg skal til at montere 4 i 1 på min Suzuki gsxr 750 og i den forbindelse skal dyret justeres, kontrolleres i blandingen osv?

Mit spørgsmål går på om dette kan lade sig gøre uden et rullefelt.

Mekanikeren som påstår han kan dette har tænkt sig at prøvekøre den og så se tændrørene og så køre den igen osv osv indtil den skulle være i vinkel..

Hvad er jeres mening om denne metode til justering af blanding?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Justering af blanding uden rullefelt?
  • #1   17. maj 2008 Hvis det er en uden sprøjt så kan man godt gøre det på den måde.. ringede selv og fik samme besked fra dot-e.dk dengang jeg skulle montere jetkit, åbne filtre på min honda..

  • #2   17. maj 2008 Den er uden sprøjt:-)
    ANdre der har en holdning til dette?


  • #3   17. maj 2008 smiley

  • #4   17. maj 2008 man kan godt gøre det på den måde, men det er ikke særligt præcist og vil være et skøn fra mekanikerens side om tændrørne har den rigtige farve!
    og den kan altså være svært at se..!!


  • #5   17. maj 2008 Det var sådan man gjorde i gamle dage inden det blev almindeligt med rullefelt hos div. MC-forhandlere. Så til grovjustering kan det da godt bruges hvis mekanikkeren er skrap.

    Skal du alligevel betale en mekanikker flere timer for rode med det kan det næsten ikke betale sig ikke at få den dysset ind på rullefelt. Det kan kun dreje sig om en beskeden merpris, og resultatet vil med stor sandsynlighed være meget bedre, samt dokumenteret sort på hvidt.


  • #7   17. maj 2008 Du kan evt selv gøre det...
    Desuden burde du på et forum kunen se hvad andre kører med justeringer på netop dit setup. Find fx et tysk gsxr forum


  • #8   17. maj 2008 Strada,

    >Og det er trods alt sådan, at en MC ikke pr. definition kører dårligt eller er
    >fejljusteret, fordi den ikke har været testet på et rullefelt...

    Du har fuldstændig ret. Jeg vil dog mene, at chancen for, at en cykel alligevel ender op fejljusteret, ellers lad os sige ikke helt optimalt justeret, er en del større ved den manuelle metode, end ved rullefeltsmetoden.

    Jeg har i hvert fald selv oplevet at få installeret et JetKit af en mekanikker, der almindeligvis er kendt som dygtig - også til at dyse cykler ind via den "gameldaws" metode. Meningen var at fjerne et magert område i kabureringen og det lykkedes da også. Cyklen brugte herefter en del mere benzin og var, udover det sted hvor kurven tidligere havde haft et lille dyk, generelt set ikke blevet mere kørbar.

    Fik så cyklen dysset ind på rullefelt lidt senere. Cyklen blev mere benzinøkonomisk end fra fabrikken og den blev markant mere kørbar med bedre gasrespons etc. Faktisk som en helt anden cykel at køre på.

    Skulle jeg kaste penge efter en mekanikker igen for at dysse en cykel ind ville jeg bestemt vælge ham med rullefelt.



Kommentér på:
Justering af blanding uden rullefelt?

Annonce