{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

AAaaaarghhh... rullefelt... {{forumTopicSubject}}

Ok, jeg var hos Rydberg i dag, og fik som mange andre, testet musklerne på cyklen... og jeg var sgu ikke imponeret over resultatet... Det siger 165Hk på baghjulet... Skal lige huske at fortælle at den er tidligere målt på selv samme felt, (under justering!) til 189Hk på hjulet.... Hvad gik der lige galt? Pyt, det er en ommer... Ud og investere i et big bore kit!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AAaaaarghhh... rullefelt...
  • #1   21. apr 2007 Det er sgu skidt, når den yder det standard! Og så den ikke gør det med al det lort på....

• #2   21. apr 2007 Dennis.... Ja det var da noget af en forskel, ikke godt. Planen er selv, at jeg skal ud med min imorgen og jeg er lidt spændt på resultatet.... Har jo aldrig haft min på rullefelt.
    Du glemte da at kigge forbi til en kop kaffe smiley

• #3   21. apr 2007 Jeg var også derovre (fik dog ikke testet min) Men jeg hørte manden snakke om at luften var for tør, til at de yder det optimale... Ved ikke om der er noget i det... Men det kunne jo godt tyde lidt på det. Men så kan man jo egentlig ikke bruge den måling til ret meget. En forskel på 24 HK... vildt... det kan vel ikke kun være det.

• #4   21. apr 2007 He he he... mange heste er mit liv, og nej, den er mindst 20 cm....

• #5   21. apr 2007 Trænger den til en ventiljustering, eller ligende ?

• #6   21. apr 2007 Nej, men jeg var nu heller ikke den eneste derude, der syntes at det kom med mærkelige målinger.... Det er også ligemeget... prøver en anden dag, så må vi se...

• #7   21. apr 2007 cyklen kører jo ikke anderledes fordi du har fået en dårlig måling! Har du kunne mærke de 24hk forskel. Jeg vil vædde med at efter du har fået rulelt så er det pludselig ren placebo effekt at du ikke "har nok" heste smiley Og nu er et hele galt smiley

185hk på en zx12r er MEGET optimistisk! De har typisk mellem 160 og 170 med pc3 og komplet system. SKal man opnå mere kræver det større ændringer i motor.

Tag et smut over til Mr. Dyno eller tag til powermeet, så vil du græde endnu mere smiley :)

Her er de bedste resultater fra powermeet 2007:
    1 Kawasaki ZX12R Jan Johansen Randers 170.1 HK
    2 Kawasaki ZX12R Per Brandt Haderslev 164.8 HK
    3 Kawasaki ZX12R Jesper Olsen Hovedgård 163.2 HK

Det kræver mere end et komplet system og powercommander at få samme HK på baghjulet som der er opgivet på motoren!

• #8   21. apr 2007 folk har altid en masse forventninger til bænke.
    Altså en mc der har opgivet et HK antal på motor. Man kan IKKE komme op på samme antal hestekræfter på hjulet medmindre man begynder på større ændringer. De bænker der skyder samme HK antal ud som der er opgivet på motor er altså optimistiske! smiley

Det kræver altså MEGET at hente 10HK på en mc!
    Det lader sig gøre på enkelte såsom fx bandit 1200 bare ved at skifte slipon og fjerne et par restriktioner. Men cykler der i forvejen er pumpet, der skal altså mere til smiley

Det eneste man kan bruge en bænk udskrift til er at sammenligne sin mc med andre der er kørt ind på samme bænk. smiley

• #9   21. apr 2007 @sebastian, alt det der er jeg godt klar over... Og der skal meget til, for at få mere ud af svinet... men det der irreterer mig, er differencen, når det er på det samme felt. Og selvfølgelig kan jeg ikke mærke forskellen, for det kan sgu tælles på en hånd, de gange jeg har haft håndtaget i bund på den cykel.... fordi det er slet ikke nødvendigt! Det er bare sjovt at sætte tal på.....

• #10   21. apr 2007 Du har vel bare glemt en pudseklud eller to i "fiskemunden" Ha ha..

• #11   21. apr 2007 Niels, ja det er faktisk muligt.... Må hellere ude og se efter!

• #12   21. apr 2007 Dennis.... Skulle lige spørge fra Bo hvilken Knallert du køre på, siden den ikke har flere HK?? Hehe

• #13   21. apr 2007 Trine; pas nu på, ellers kommer jeg og banker den lille skabs trans... *S*

• #14   21. apr 2007 kan godt forstå du irriterer dig mht differensen. Men kan du mærke forskellen?

Men det siger da også en del om den bænk når den kan lave målinger med så stor forskel!

• #15   21. apr 2007 Jeg skal til Rydberg i morgen og så får jeg at se hvad hans bænk viser.
    Min er rullet ved MR. dyno og jeg mener hans viser en del midre end mange andre bænke.

Jeg er dog mere intreseret i at få opgiver NM. Og for at se min momentkurve.

Jeg skal desuden over til MR. Dyno den 27 april og så skal vi lige hente lidt mere ud af den. Det mendte han godt han kunne.
    Jeg går og håber på mindst 76 HK og 105 NM på baghjulet ved ham.

Jeg vil gerne have et udprintning af det hvis man kan. ? Så kan jeg sammenligne de forskellige rullefelte og deres tal.

Så jeg vil prøve at møde op til så mange der giver en mulighederne for det.

• #16   21. apr 2007 Fenris smid ham en Mail,så sender han din moment kurve smiley

• #17   21. apr 2007 Hej
    Fik ingen udprintning....tog et par billeder af kurven istedet.

God tur

• #18   21. apr 2007 Du kan få det hele sendtsom pdf og så selv skrive det ud p en farveprinter og laminere det Du kan se i min profil hvordan det ser ud

• #19   21. apr 2007 Som sagt så send ham en mail. Så sender han som PDF til jer. Den kan i printe

• #20   21. apr 2007 Fenris en makker og jeg har planer om at teste en masse bænke her itl sommer. Vi tager rundt og får udskrifter forsekllige steder fra med vores cykler som der er justeret ved mr. dyno. Det skulle gerne give en masse forskelligheder :9

Glæder mig lidt til det

• #21   21. apr 2007 ok nice ..og så for en flad 50er smiley

• #22   21. apr 2007 Og fenris, hvorfor betale igen for at få hentet de få ekstra heste? Du mærker det jo knap alligevel. Det er jo kun på papiret de står smiley

Alene forskellefra dag til dag når du kører kan svinge mange heste afhængig af vejret. Så kan et svare sig? Du har den jo justeret nu, så den er smidig, har respons osv osv

• #23   21. apr 2007 Er det ved Rydbjerg man kan få den til at sende en PDF fil med effektkurven ..?

Så tror jeg sgu jeg vil en smut derned i morgen ...

Kommentér på:
AAaaaarghhh... rullefelt...

Annonce