3.550 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

christian j
christian j
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

ensretter eller generator problemer! ensretter eller generator problemer!

jeg har lidt problemer med min TL'er.
Den kan ikke holde spændingen når jeg kører med lys. når jeg slukker lyset og gir den ca 3000 rpm viser voltmetret ca 14V men tænder jeg lyset ryger spændingen ned på 12V øjeblikkeligt.
jeg tænker umiddelbart generator eller ensretter...
hvad siger den store tænktank....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ensretter eller generator problemer!
  • #1   13. maj 2009 Skulle lige til at oprette en tråd med nøjagtig samme samme problem- Jeg oplevede det samme på min kawa gpz600r idag. Skulle have været ud på en længere tur, men måtte vende om. Så jeg håber det er iorden hvis vi "deler" dennet tråd christian.

• christian j
    christian j Tilmeldt:
    feb 2009

#2   13. maj 2009 det er skam helt i orden.
    jeg håber godt nok at der sidder en kløgtig person derude og kan fortælle os hvad vi skal gøre ved vores problemstilling.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #3   13. maj 2009 Lidt inspiration fra en VFR - det kan måske bruges?

Fejlfinding i ladekredsløbet.
    Inden fejlfindingen skal batteriet være ladet op, og man skal sikre sig at alle
    forbindelser er rene, både mellem generator og ensretter, og mellem ensretter og
    batteri.

Måling af generator.
    Generatoren er forbundet til ensretteren med 3 gule ledninger. Skil stikket ad og
    mål (Kig i service manualen for din model for at lokalisere stikket):
    1. med et multimeter i OHM stillingen må der ikke være forbindelse fra de
    gule ledninger til stel
    2. med et multimeter i OHM stillingen må der ikke være mere end et par
    OHM mellem 2 vilkårlige gule ledninger. Prøv alle kombinationer
    3. med et multimeter i stilling VAC at der mellem 2 vilkårlige gule ledninger
    være mellem 20-70 volt, når motoren kører alt efter omdr. Prøv alle
    kombinationer
    Er der afvigelser fra ovenstående er generatoren defekt.

Måling af ensretter:
    Med fuldt opladet batteri og forbundet generator startes motoren. Mål med et
    multimeter i stilling VDC direkte på batteriet
    1. ca 13V med motoren gående i tomgang.
    2. mellem 14 og 15 volt ved ca. 5000 omdr., uanset om der er lys på eller ej.
    Er der afvigelser fra ovenstående er ensretteren defekt (Kig i service manualen
    for din model for at lokalisere ensretteren).

Måling på batteri:
    Batteriet skal når det er fuldt opladet kunne holde ca. 12,6V når det står
    ubelastet i et par dage.

• #4   13. maj 2009 Havde samme problem med min VFR, det var ensretteren.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #5   13. maj 2009 Og her er det så "lige" man skal undlade at dømme ensretteren "ude"... idet der kan opstå følgefejl... Batteri såvel Generator er og blir' punkter der skal checkes! smiley

• #6   14. maj 2009 på suzuki i de årgange, kan det være ensretteren der er stået af, eller stikket op til din ensretter der har dårlig forbindelse

på de SRAD motorere/ledningsnet jeg har haft, har jeg haft problemer med alle 3 ledningsnet (ensretter /det stik der går fra ensretteren.)

prøv at kontroller stikket for ir etc. rens stikkene og se om det blir bedre.. hvis ikke er det med stor sandsynlighed din ensretter der trænger til en udskifter.

et af mine stik smeltede engang, pga dårlig forbindelse.. så stod jeg der i england med en cykel der afladede batteriet på en halvtimes kørsel... værkstedet mente det var en kombi af en svag ensretter og dårlig forbindelse i stikket der gjorde det. de fiksede ledningerne i stikket og jeg ku køre videre dagen efter, men de anbefalede mig at skifte ensretteren når jeg var kommet hjem

husk SRAD modellerne er nogenlunde samme årgang som din TL'er .. så de deler sikkert samme problem

• #7   14. maj 2009 Undskyld jeg også lige hopper på, men jeg har lige skiftet ensretteren på min og det hjalp ikke på mit ladeproblem så jeg har prøvet og måle på statoren og modstand er ok, overgang til stel er der heller ikke men når jeg måler spænding ( i VAC stilling) imellem de gule ledninger med motoren startet er der max. 10 volt ved 4000rpm, så er det ikke statoren der er defekt så??

• #8   15. maj 2009 Og så lige et dumt spørgsmål: ensretteren er den der "rillede dims" ikke ???

• christian j
    christian j Tilmeldt:
    feb 2009

#9   15. maj 2009 tak for hjælpen folkens. det er sku altid dejligt at få nogle bud på mine problemstillinger. snakkes

Kommentér på:
ensretter eller generator problemer!

Annonce