{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

Nyt bagdæk - Erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige nu et Bridgestone Battlax BT-021 190/50-zr17 bagdæk der er ved at være klar til udskiftning.

Jeg kører en Yamaha YZF-R1 2004

Er der nogen der kan anbefale et andet bagdæk, som performer bedre? Jeg behøves ikke kommentarer fra folk der ikke aner hvad de skriver om smiley

PFT Christian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt bagdæk - Erfaringer?
  • #1   12. maj 2009 en ting er sikkert, du skal have samme model dæk for og bag :o)

• #2   12. maj 2009 hvad er dine kriterier??

skal det være max grip for at kunne køre lidt hårdt..

eller skal der være lidt km i det så du kan køre lidt lang ture??

kører du meget motorvej eller slet ikke??

• #3   12. maj 2009 Jeg ville vælge et bagdæk der passer til mit fordæk. De er lavet som sæt.....

• #4   12. maj 2009 - og i forhold til bt021 får du ikke svært ved at finde et dæk der er performer bedre på en R1, for de to ting passer ikke sammen (been there done that)
    Jeg kører selv på pilot power, ikke det nyeste dæk, men det står sku fast

• #5   12. maj 2009 kunne jo være at han ville få mere ud af at skifte dæktype..?? istedet for bare at vælge det der sidder foran..?

• #6   12. maj 2009 Naturligvis skifter jeg fordæk i samme hug.

Jeg spørger, fordi jeg ikke har så stor erfaring med dæktyper og håber derfor der var andre der havde noget fornuftigt at sige om det emne.

Ved ikke hvad jeg forventer, men hvis fordele/ulemper tæller for/imod et andet dæk-fabrikat, så kan jeg jo tage det med i beslutningen når jeg skifter dæk!

PFT Christian

• #7   12. maj 2009 Robert A: Hvad mener du bør sidde på min R1 så? hvis ikke BT021? Jeg har egentligt været okay tilfreds med dækket, som hverken ryster, er ubehageligt på lange ture og grip - tjaaa, jeg har da oplevet bedre, men det er nok fordi det er klar til udskiftning! smiley

• #8   12. maj 2009 Christian I
    Du skal vælge dæk efter din kørselsstil og ikke efter hvilken motorcykel du kører. Et sportsdæk giver bestemt ikke altid det bedste bid i vejen...
    Denne artikel af Tommy Rønn kan give en god pejling til valg af dæk:
    (link fjernet)
    F.eks har jeg haft sportsdæk på min F800 og det har ikke været et hit. Jeg kører på arbejde tidligt om morgenen, hvor det ofte er koldt og regnvejr er jeg ikke bange for og der er sådan et dæk rigtig dårligt. Jeg har flere interessante oplevelser pga. ringe vedhæftningsevne. Jeg er nu gået tilbage til sporttouringdæk (Z6 Interact), der har godt greb under de fleste forhold.

• #9   12. maj 2009 Christian hvis du sætter sportsdæk på skal du regne med at skifte noget oftere, da der ikke er mange km i dem, du skal ikke regne med mere end mellem 3-5000 km på et bagdæk, hvorimod det du køre med nu er der 10-12000 km i. Køre selv med Bridgestone Battlax BT-021 190/50-zr17 og kunne ikke tænke mig at køre på andet.

• #10   12. maj 2009 Hvis du vil skifte begge dæk så vil jeg give Jeppe ret. Vælg dæk efter din kørestil. Det er nemlig ikke altid at et sport sport sport dæk er lige nøjagtigt det der passer bedst til dig. Det er jo også begrænset hvor mange der egentligt kører med slicks på gaden smiley

• #11   12. maj 2009 Jeg svinger nok mellem Sport og Sportstouring- men jeg går ud fra at mit nuværende bagdæk er et sportstouring dæk.

Hvis jeg vil skifte til et sportsdæk (blot for at prøve med en anden dæktype) hvad kan anbefales?

Tager man sin Yamaha R1 ud i regnvejr med vilje? smiley

Jeppe(Amager) tak for linket til en fin artikel.

• #12   12. maj 2009 michelin pilot power.. går du ikke galt i byen af.. har selv slidt et par af disse op.. de står super godt fast..

men jeg vil prøve metzeler sportec m3 næste gang da jeg har hørt at de skulle have noget nær samme grip men have lidt flere km i sig..

• #13   12. maj 2009 Man køber vel ikke en R1 for at køre touring med givi tasker?
    En sports mc skal da have sportsdæk. Hvilke der er bedst er der mange svar på :o)

• #14   12. maj 2009 Ligesom Kwak vil jeg anbefale BT 016, hvis du køre lidt frisk til. Jeg har dem selv på min r1'er fra 2006. Og cyklen styre lange bederen, og er blevet meget mere stabil end de continental der sad på før.

• #15   12. maj 2009 Great - jeg vil prøve at tage BT 016 med i overvejelserne. Tak for info.

• #16   12. maj 2009 Jeg kører med BT -016 på min SV 1000 og der er de fine, men tror jeg ville gå efter noget lidt bedre til en R1, kommer jo også helt an på din kørestil ...
    Satte Metzeler Sportec M3 på en R1 sidste uge og må sige jeg var yderst positiv over hvor godt det står fast.

• #17   12. maj 2009 -Junior
    "noget lidt bedre til en R1" - hvad er det så? Der er stadig ikke noget dæk, der er passer til en bestemt mc. Man vælger dæk ud fra kørselsstil og -behov.
    Tommy Rønn konkluderer meget rammende i sin artikel (se link længere oppe):
    "At se en hypersportsmaskine, monteret med de mest sportslige dæk, som kun bruges på midten er synd for brugeren. Ved et dækskift til en anden type dæk kan han opnå langt mere inspirerende køreegenskaber. "

Kommentér på:
Nyt bagdæk - Erfaringer?

Annonce