druknedød eller ... {{forumTopicSubject}}
Den har gamle CBR 600 f2 som jeg triller rundt på driller mig squ lidt. Jeg håber nogle af jer erfarne kan hjælpe mig.
Når jeg starter den fra kold, så starter den uden problemer. Nogen gange kan den starte helt uden choker og andre gange skal den have choker for at starte.
Omdrejningerne i tomgang er høje med choker på, så jeg plejer rimelig hurtig at tage chokeren af efterhånden som omdrejningerne stiger på maskinen. Uden choker når den er driftsvarm ligger den på ca 2000 omdrejninger.
Det mærkelige er at den nogen gange går ud kort tid efter den er startet. Det kan både ske hvis jeg kører uden og med choker. Oftest så sker det, hvis jeg ikke har tid til at den står og varmer op i lang tid inden jeg kører.
Fx her til morgen. Starter den med choker. Tager chokeren rimelig hurtig af. Cyklen står tomgang ca. 2 min. På et tidspunkt falder omdrejningstallet en lille smule, og første gang jeg rører gassen går cyklen ud. Bagefter kan jeg slet ikke starte den. Helt død. Efter en lille times trækken rundt begynder den at lave lidt prutter med fuld choker, men kun lige en tænding og ellers ikke noget.
Hvad fanden er det? Drukner maskinen eller får den en for mager blanding?
Umiddelbart trækker den helt som den skal, dog borset fra de gange hvor den går ud - Der kører den lidt ujævnt op til at den stopper.
Nogle tricks eller fif der kan bruges?
Cheers
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
2000 omdrejninger uden choker når den er driftsvarm.. er for højt.. ned med dem vil tro 1100-1200 omdrejninger ville være fint.. så kan den stå med choker lidt længer tid.. man behøver jo ikke give fuld choker.. så styr chokeren så den med choker går 1500 omdrejninger..
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 162
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 276
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Du kan måske slippe let om ved en rensning, ved først og til sætte en gang karb rens til et par tankfulde.... Jeg har købt mit ved Thansen, og bruger det lige et par gang om året, blot for og modvirke det værste...
sep 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 31
Cyklen er rimelig ny på mine hænder, så nej, jeg kender ikke forhistorien på den med service mv.. Det lyder som en rigtig god ide at få renset luftfilter, tjekket tændrør og måske få carbs synkroniseret. Jeg tager et kig på det... Tak for hjælpen
mar 2008
Følger: 1 Svar: 2
druknedød eller ...