{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Peter H
Peter H
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 55

Startermotor problem {{forumTopicSubject}}

To spørgsmål til Suzuki GS650G katana:

1. hvis der ikke er olie på motoren vil starteren så kunne aktiveres?

2. hvis sidestøttebenet er nede, vil starteren så kunne aktiveres?

Jeg er igang med at gensamle ovenstående MC, men starteren vil ikke køre. Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen elektrisk fejl, derfor ovenstående spørgsmål.

Vedr. støttebenet så ville den kloge nok sige, at jeg skulle prøve at slå det op, men oppe eller nede, advarselslampen slukker ikke (endnu et problem).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Startermotor problem
  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    maj 2004

#1   7. apr 2009 Iøvrigt så er der intet der klikker eller noget. Den er 100% tavs når jeg trykker på elstarten.

• #2   7. apr 2009 din dødmand's knap smiley

eller stelforbindelsen på din starter.. måske ?

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    maj 2004

#3   7. apr 2009 Dødmands knappen er på "run" smiley Stelforbindelser er checket.

• #4   7. apr 2009 har du tjekket dit starter relæ.. ? det kunne da godt være futtet ?

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    maj 2004

#5   7. apr 2009 Hvordan checker jeg det?

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    maj 2004

#6   7. apr 2009 Det er formentlig relæet. Jeg prøvede lige at omgå det og det fik starteren til at køre.

Jeg har faktisk en ekstra, desværre er den der sidder på umiddelbart modificeret. Jeg tror det er Erik Schnabel (E.S. Elektro) der har haft fat i den, for det er en af hans ensrettere der sidder på og elsystemet er modificeret en del.

Må prøve at ringe til ham i morgen.

Nogen der ved hvad han tager i timen?

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    maj 2004

#7   7. apr 2009 Well nu har jeg alligevel fået udelukket relæet. Det virker ihvertfald. Jeg prøvede det lige henover batteriet og så slog det til og fra.

Så umiddelbart er min tanke at det er støttefoden som gør at strømmen bliver cuttet et eller andet sted. Støttefodskontakten virker kan jeg konstatere vha. olielampen (byttede lidt rundt på ledningerne).

Så nu er gode råd sgu dyre, for jeg kan virkelig ikke regne ud hvorfor støttefodslampen bliver ved at lyse. Er der nogen som har et fif til hvordan jeg tager den ud af spillet?

• #8   7. apr 2009 Relæet kan godt sige klik uden at lave en forbindelse, du skal have et meter på!

Når din starter kører direkte på batteri, men dit reklæ ikke klikker, så lyder det som om, der er noget du ikke har samlet rigtigt. Mål dig igennem fra samling til samling, og mål derefter over relæet.

Umkiddelbart tror jeg Katanaen skal starte med støttebenet ude, bare den er i frigear. Alternativt kan der sidde en amerikansk kontakt, således at cyklen skal være i frigear og koblingen trukket

Kommentér på:
Startermotor problem

Annonce