611 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Karburatorsynkroniseringsproblem..... Karburatorsynkroniseringsproblem.....

Hej med jer.
Jeg har problemer med at få mine karburatorer synkroniseret. Der er tale om en Suzuki GS750E med Mikuni VM26SS Four.
Problemet er, at cylinder 3 ikke vil justeres ind. Den ligger væsentligt under de andre tre karburatorer i vakuumværdi.
I forsøget på at afhjælpe er flg. gjort, dog uden resultat:
- Nye pakninger (pakningspapir) monteret mellem indsugningsgummi og cylinder.
- Nye bundpakninger monteret på karburator.
- Komporessionstest er udført på alle cylindre med OK resultat (7:1).

Hvad kan der være galt her ?????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Karburatorsynkroniseringsproblem.....
  • #2   7. apr 2009 Umiddelbart tror jeg, at Morten har fat i den lange ende, men det er jo også muligt at du en revnet membram/klokke.

• #3   7. apr 2009 på min honda er det nr 3 som man justerer efter. Prøv og se om du kan se hvordan link systemet mellem kuburatorene er strikket sammen, så kan man se hvad der burde ske når man drejer på skruerne

• #4   7. apr 2009 Jaa Tror også morten har fat i noget .. Min er det også Nr 3 som de andre skal følge

Men tag lige en komp test
    , Husk det skal gøres med fuld gas og alle tændrør ude

• #5   7. apr 2009 Det lyder sansynligt at nr.3 er referencen, som dermed ikke kan justeres, men afhængigt af hvilket værktøj du bruges til at vis vacum, kan der sagtens være forskel på urene. Derfor er det altid en god idé at prøve at bytte om på urene og se om visningen ændrer sig.

• #6   7. apr 2009 JA urene skal være i orden og vise ens, prøv at sætte dem alle på den samme cylinder en efter en så skulle de gerne vise det samme

• Poul-Erik S
    Poul-Erik S Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 67
    #7   9. apr 2009 Kan være en bitch det synk Hvis cyklen har nogle mil på bagen er det ikke alttid at du kan ramme den værdi som er foreskrevet, ved ikke hvordan dine karber ser ud men hvis den ene er uden justering skal de andre justeres efter den. Naturligvis skal synk. værktøjet være ok, har selv skiftet den med uret ud med en carbtun med kviksølv søjler (kan fåes for ca. 500 på nettet) Man skal ikke være for hidsig med at skrue juster giv lidt gas og lad den falde til ro, tror du at den trækker falsk luft så prøv at spay lidt dieselstart rundt om dine karber. Stiger den i omdr. er der en uttæthed. Du tror ikke at det bare er en dum slange på synk måleren? Husk at når du justere på en karb har den effekt på en anden. Prøv at pille luftfilteret af så alle karber kan trække vejeret ens.

• #8   10. apr 2009 Topklasse...
    1000 tak for de mange indlæg. Jeg prøver dem alle af i løbet af påsken og lader jer vide om noget af det bærer frugt !
    Endnu engang tak for de gode råd.

vh.
    Dan

Kommentér på:
Karburatorsynkroniseringsproblem.....

Annonce