4 cyl. går på 2 cyl. under belastning? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har taget min ZX10'er på arbejde i dag (kun få km væk fra hvor jeg bor).
Det er første gang i år, den er ude og køre, bortset fra i aftes, hvor jeg startede den op for at prøve at se om den ville.
Cyklen starter fint - også her til morgen - og startede egentligt med at køre okay, men efter 1-2 km begyndte den at gå gradvis værre... Og da jeg kom herhen, gik den nærmest kun på 2 cylindre under belastning - i tomgang og ved gasgivning med koblingen trukket, kører den til gengæld helt fint... nogen der har en ide om hvad det kan være???
Når jeg kommer hjem, så vil jeg selvfølgelig gå den efter, men det er da lidt ærgeligt, når det er den første tur i år...
okt 2004
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 386
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 386
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Når cyklen står i tomgang er karburatorerne omgivet af varmen fra motoren, men når du kører, så er det iskold fartvind som hives ind.
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.077
Har selv haft samme problem, køre fint bare ikke under belastning.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 370
Altså føl varmen.. der er hurtigt forskel på om cylinderen kører eller ej.
Hvis det er i samme side kan det jo være en tilstoppet benzinslange/filter som gør at den ikke kan få den mængde benz som kræves til at svømmerhusene er fyldt. Ofte så er de parvis 2 og 2 koblet på tanken.
Og da det er ved fuld gas at den løber tør/dør ud så kunne det være en mulighed
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 276
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 667
->Obrian
Tilstoppet benzinslange er det sandsynligvis ikke. Dels fordi der er benzinpumpe på dyret (med tilhørende meget fint filter) - dels fordi selve benzinsystemet er fuldstændigt rent. Selv hvis man kigger ned i tanken, er den fuldstændig blank overalt, som om motorcyklen var helt ny...
Jeg hælder til noget karburering af en art - specielt fordi den ellers går godt, men når håndtaget blev vredet, gik den bare ud på en eller to cylindre. Men nu må jeg se her til eftermiddag, hvordan den starter og kører... hvis den starter fint op igen, så er det helt sikkert kondensvand i systemet, og så må jeg tage den derfra.
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 276
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
-Men jeg tror du klarer det med en flaske karb. sprit til en tyver eller hvad det nu koster. Det fjerner som folk siger dit kondensvand ved at binde det og få det knaldet af. Men når det er så koldt og fugtigt så skal du nok regne med at køre med det indtil det blir lunere i luften.
Lykke til, og pas på de kolde dæk
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Under belastning er kompresionen højere og så kræver det en højere spænding at få tændrørene til at gnistre...
Er det cyl. 1+4 ell. 2+3 den ikke går på...?
Find ud af det og tjek derefter den del af dit tændingsanlæg...
(tændspole- tændrør- kabler- hætter og forbindelser i det hele taget...)
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Tjek benzinforbindelsen til de 2 karburatorer det er galt med....
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 667
Jeg vil prøve dette, hvis den stadig ikke går ordentligt, når jeg skal køre hjem. Heldigvis er tændingsanlægget rimeligt simpelt at checke på den model her - selvom det dog er noget ged at komme ind og mærke på forrørene.
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 667
Problem løst... det var såmænd bare et defekt NGK-tændrør, som var stået af!!
Efter arbejdstid røg den lige ind på værkstedet, for at mærke på forrørene - okay, den kører ikke på cyl. 1 og cylinder 4 føles ikke så varm som de andre. Så er det altså noget tændingsværk. Måle på tændspoler - hmm... de har ens modstand, så enten er de lige dårlige eller lige gode... men jeg må jo nøjes med at skifte rørene, for at se om det hjælper, da det er det eneste jeg kan få fat i.
Over til T-hansen for at høre om de har nye rør - joo, det har de, men desværre kun NGK-rør igen. Nå, men den skal jo køre hjem, så 4 nye rør indkøbes.
Efter montering af det første rør, kan jeg ikke nære mig for at starte den op... jo sørme, der er liv - og sørme om ikke alle 4 forrør føles lige varme... måle på tændrør som sad på 1'eren... okay, røret er nærmest kortsluttet!!
Jeg har prøvet at have samme defekter med NGK'ere på min gamle Z650'er, men kan altså nu konstatere at alle typer af NGK-rør er rimeligt følsomme overfor blandingen. Det er med garanti begyndt at stå af, allerede da jeg startede den om morgenen med fuld choker på. Så det er ikke kun NGK-rør af typen B**** som står af ved for fed blanding - men også C****-rørene kan stå af på grund af dette.
Behøver jeg at nævne at hjemturen var helt perfekt...
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
De NGK har det med at dø efter fx for meget benz..
sep 2007
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 67
4 cyl. går på 2 cyl. under belastning?