CBR400RR: Motor går kun på 3½cyl.! {{forumTopicSubject}}
Har i weekenden rodet i et CBR400RR(NC29)-projekt, som har stået gemt i en garage i 5-6 år.
Efter at have fået forbundet ledningsnettet, et batteri og noget frisk benzin, sprang den hurtig igang, men kun på 2 cyl.
Det viste sig at tændrørene på cyl 3 og 4 var helt døde. I med 2 andre pløkker, og så gik den på 3 cyl.
Cylinder 3 var stadig død, men hvis den blev tvangsfodret ned gennem karburatoren, så kom der en smule varme i forrøret og den gik nærmere på 3 1/4 cylinder.
Karburatorerne blev afmonteret og karb. 3 blev åbnet. Umiddelbart ikke noget skidt indeni og eneste fejl, var at fjedertappen mellem nåleventil og flyder sad fast. Den blev løsnet og det hele blev pustet igennem samlet igen.
Stadig kun 3 1/4 cyl!
Forsøg med anden tændspole og andet tændrør, stadig uden effekt!
Umiddelbart gæt, kunne være en utæt ventil, men hvis man klapper på indsugningen på karb.3 kommer der lidt varme i forrøret, så noget tyder på at, den kan trække lidt benzinen ind og man kan også mærke lidt sug gennem karburatoren.
Næste step er at prøve lidt mere med tvangsfodring igennem karburatoren, og se om den kan komme til at gå på alle 4. for at udelukke ventilen.
Og ellers er det af med ventildækslet og så prøve at puste gennem tændrørshullet og observere for utætheder gennem ventilerne.
Er der nogen der har andre bud og guldkorn??
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
Er der benzin i svømmerhuset på karb 3?
Er der gnist på tændrør 3?
Har du prøvet med lidt dieselstart?
/Andreas
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Det jeg mener med, at der er sug gennem karburator 3 - er, at der så trods alt er kompression på cylinderen og dermed måske ikke nogen utætte ventiler.
- Ja, der er benzin i svømmerhuset på karb 3
- Ja, der er gnist på tændrør 3
- Havde ikke noget dieselstart til tvangsfodring, så det blev gjort med benzin. Men jeg vil få fat i noget dieselstart i dag,og se om jeg kan vække den til live med det.
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Den kommer en lille smule med, når den får gas. hvilket også kan mærkes ved at der kommer en smule varme i forrøret når den får gas.
Jeg prøvede en kort tur på den i går, og den går ikke konstant på 3 cylindre, men hakker mellem 3 og 4 cylindre hele tiden.
Mest ved lave omdrejninger.
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 223
Hvis det er vacum karburator på den, hvad der jo nok er.... har du kigget efter, at der ikke er hul i membram gummiet, til vaucum spjældet?? Har prøvet det selv, på min gamle VFer.....
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 961
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Karburatorerne blev afmonteret og totalt adskilt, og så viste det sig, at der sad noget fast i Slow-Jet på karb.3!
Efter en del bøvl, fik jeg den renset ud. Alle dele blev rengjort, inspiceret og samlet igen - Og voila!! Så spandt hun lige så fint på alle 4 cylindre.
Nu gå den perfekt i tomgang og tager gassen rigtig fint, men under testkørslen hakker den en del, når den kommer op i omdrejninger - Som om den ikke får benzin nok! Jeg har mistanke til at fødepumpen slet ikke kører, og den derfor ikke får benzin hurtig nok, så i morgen bliver pumpen bypassed - og så tror jeg den er der!
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Så længe man holder den under ~2-3K omdrejninger kører den fint, men det virker stadig som om den får for lidt benz ved højere omdrejninger.
I aften prøver jeg at bypasse det orginale benzinfilter og pumpen og benzindækslet bliver åbnet, så der ikke kan suges vacum - Så har den bare at være der!!
CBR400RR: Motor går kun på 3½cyl.!