1.067 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

For meget olie? For meget olie?

Hej. Jeg tror måske jeg kom til at fylde lidt for meget olie på min MC ved service her i efteråret. Den er meget svær at aflæse præcis, da den skal stå helt lige (uden centerstøtteben og så har den en meget kort oliepind.... Nåmen kan man køre med for meget olie, eller risikerer jeg at jeg soder hele systemet til?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For meget olie?
  • #1   20. dec 2008 Jo det var også min tanke, men ved slet ikke om det har nogen betydning om der er for meget olie på, derfor jeg lige spør....

• #2   20. dec 2008 ok... Det lyder ikke godt... må få en makker til at holde cyklen helt lige og så få pejlet den olie... hvis der er for meget må jeg tappe af via bundprop.... takker for info!

• #3   20. dec 2008 Ja alt for meget olie kan godt være skadeligt men ½ litter det burde der være plads til uden det gør moget

Gi den noget gas så æder den lidt olie smiley så er det iorten men hvor meget for meget tror du der er på

• #4   20. dec 2008 hvis det bare er en lille dl eller noget skal du ikke tænke på det...det forbrænder motoren...

hvis det er alt for meget olie kan motoren gå i hydrostatisk lås det vil sige den laver tryk på begge sider af stemplerne og det vil du ikke have smiley så tjek olien sammen med din makker og få fat i en sprøjte (sådan en til kanyler) istedet for kanylen tager du bare en lille gummi slange og tapper lidt olie af igen, hvis du gør sprøjten ren bagefter kan denne også bruges en anden gang hehe god bagjul

• #5   21. dec 2008 HVis du kan se, at den bare står lidt over max-mærket, så betyder det intet. Er der meget for meget på, så tap lidt af. Lader du påfyldningsproppes sidde fastskruet, er det menegt lettere at tappe lidt ad gangen fra bundskruen.

Kommentér på:
For meget olie?

Annonce