4.203 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Carbon fælge vs Alu ? Carbon fælge vs Alu ?
Jeg har hørt at carbon fælge begynder at "skalle af" i løbet af få år ??
Er der nogen der har erfaring med dette ?
Jeg ville sindsygt gerne have sådan et sæt BST carbon hjul.
http://www.oppracing.com/products/782-bst-carbon-fiber-rims/
Alternativet er et par Marchesini eller PVM alu...
http://www.oppracing.com/show_product/2648-marchesini-forged-aluminum-rims-yamaha-r1-2004-2008/
http://www.oppracing.com/show_product/1275-pvm-10-y-spoke-yamaha/
0 synes godt om
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
De skaller ikke af og er godkendte af ret hårde krav i forskellige lande, så de må køre på gaden.
De holder til hårdere slg (dvs fx når man kører gennem huller) end alu fælge.
Men når de går i stykker så kan de ej reddes....
Jeg har lige solgt mine Dymag carbon fælge og smidt std letvægts alu på min Superduke, da den simpelthen blev for voldsom at køre med carbon fælgene pga den lave vægt de har.
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.642
sep 2007
Følger: 56 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 650
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=77174
Selvom at fælgene er bestilt, tror jeg godt, at du kan nå at være med.
dec 2003
Følger: 120 Følgere: 116 MC-er: 3 Emner: 126 Svar: 981
Jeg synes at carbon fælgene er de lækreste pga materialet, men designet på Marchesini'erne er bare de flotteste
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
Til gengæld forstår jeg ikke hans kommentar om, at de skulle være for "voldsomme".
De er bare fede at køre med på alle måder. Det eneste negative er prisen, som er rigeligt høj. Man kan få mange andre gode oplevelser for 20 kkr.
Mvh.
Jan L
dec 2003
Følger: 120 Følgere: 116 MC-er: 3 Emner: 126 Svar: 981
Har du et link til forskellige modeller der kan bestilles ?
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
En alufælg har mere vægt ude i selve fælgen..
Buggi. den blev sindsyg kvik i styringen, hvilket den allerede var i forvejen. Det var nu ikke for meget, det var mere med kraften. Superduken er MEGA kvik på gassen og den yder voldsomt allerede ved 1500rpm.
Med de enormt lette fælge var 1. og 2. gear mere eller mindre umulig at køre med i fx byen. Den gik konstant i vejret og kørte man over et humpel eller på ujævn vej skulle man holde mere end godt ved, da den mindst ujævnhed i gashåndtaget, grundet kvikheden på gassen, fik den til at accelere voldsomt.
Kort sagt gik poweren direkte i asfalten så snart du bare kiggede på gassen. Ikke rart at køre med. Jeg havde dem på en uge, og hver gang jeg skulle køre var jeg snaspændt fordi jeg havde meget respekt for cyklen. Nu er std letvægtsfælgene kommet på, det er meget mere behalige at køre med, da man har "mere tid" at reagere på, selvom den stadigvæk er mere end voldsom..
dec 2003
Følger: 120 Følgere: 116 MC-er: 3 Emner: 126 Svar: 981
Jeg mener at din Honda jo har lette originale hjul, i stil med mine R1 hjul... (som er MEGET lettere end de originale Suzuki fælge fra først 90'erne
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
Husk lige, at du skal tillægge fragt og TOLD til priser fra USA.
Jeg købte hos:
http://www.bikehps.com/acatalog/BST_Wheels.html
Leveringstiden var en uge, og der er ikke told fra UK..
Mvh.
Jan L
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.642
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Kan ikke huske tallene, men det er noget med at 100g ved 100km/t giver en kraft der svarer til omkring 50kg elle rnoget i den stil....
I praskis vil et par kg lettere fælge få cyklen til at føles lettere ved alt slags kørsel, netop da gyroeffekten ikke er så stor. Den vil være nemmere at smide fra side til side
Da jeg skiftede fra std suzuki TL fælge til PVM alu var det helt vildt så meget det gav på TL´eren. Samme med superduken, der blev det dog bare for voldsomt...
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
Jeg havde ikke forventet den forskel.
Den er også lettere at vippe fra side til side, men den forskel opleves ikke så meget, da jeg havde ventet det, og min cykel i forvejen var god til det.
En anden fordel er, at på ujævn vej holdes hjulene langt bedre trykket mod asfalten(mærkbart), da den uaffjedrede vægt er meget mindre. Det hævdes af samme årsag, at dette medfører mindre dækslid, hvilket jo kan bruges til at overbevise konen om, at det er fornuftig investering på sigt.
Jeg købte dem for at have et par ekstra hjul, og så er prisforskellen ikke så alarmerende, men hvis ikke du har behov for et par ekstra hjul, er det mange penge, som du måske vil få mere glæde af til andre formål.
Mvh.
Jan L
sep 2007
Følger: 56 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 650
(link fjernet)
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
http://www.bikehps.com/PDFFiles/BST/BSTwheels.pdf
Jan L
Carbon fælge vs Alu ?