Hvad er ekstraudstyr på MC hensyn Forsikring {{forumTopicSubject}}
Ja...
jeg er ved at skifte forsikring da jeg fandt ud af med at selvrisiko ville bliver 4000 kr billigere til min bil til ca. samme pris om årligt som jeg har nu da jeg har både MC, Bil og ulykke til sammen så det giver rabat
men så siger de at om jeg har ekstraudstyr på min mc så de kan skrive det ind.. ja hvad er det så man skal sige ?
altså jeg har selv skiftet forgaffel men den koster vel ikke meget mere en originale tænker jeg.. potte fx men den sad på min mc da jeg købte den ... og alle de små ting styr grev osv..
og ja jeg har kvittering på de ting som jeg har købt, det var nok til at bevise siger han,
men jeg tænker at ekstraudstyr er fx Mobil holder beslag til tasker men det er eller langt fra for mange penge.
men så jeg spurgte om fx jeg skal jo skifte dæk, bremser og kæde osv og han sagde jo nej da det er std. at man gjorde men ikke fc med jeg har skiftet hele forgaffel, andre potte Jeg har ikke købt dem selv men det er jo hurtigt 6-7000 kr sagde han fordi jeg sagde at de potte jeg havde på kostede vis noget med 3000 pr styk.. osv kn filter og så den dag jeg får power commander på skal det så også med ?
er der nogen der har prøvet det? eller ved mere om det
Det skal lige siges jeg har kasko på min mc da jeg har købt den gemmen forhandler med afbetaling
Mvh Tim
aug 2016
Følger: 15 Følgere: 45 Emner: 29 Svar: 818
mar 2018
Følger: 5 Følgere: 141 Emner: 34 Svar: 190
aug 2010
Følger: 65 Følgere: 56 MC-er: 6 Emner: 8 Svar: 128
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 249
aug 2010
Følger: 65 Følgere: 56 MC-er: 6 Emner: 8 Svar: 128
mar 2018
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 144 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
De skriver at der regnes med de ting den er opgraderet med i forhold til da den rullede af båndet som standard..
Så selvom jeg fik den lev. med org. varme håndtag, køre led lys, telefon holder/lader dims og topbox, regnes det som ekstra udstyr, takseret som eftermonteret på lige fod m det org. Udstyr den senere har fået..
mar 2018
Jeg må lige skrive tinge ned og tale med dem en gang når jeg har fået styr på det
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 785
Du siger at potterne koster 3000kr pr stk.
Hvis originalpotter er dyrere end det, er cyklen jo i realiteten blevet mindre værd da potterne er udskiftet ned nogle uoriginale der er billigere.
mar 2018
maj 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 192
mar 2018
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 683
Du laver en bule i tanken og melder det til forsikringen. Du får 5500 til en standard tank.
Du klager - for tanken koster jo 25.000,- med håndlavet og efterfølgende airbrush.
Så siger forsikringsselskabet - jammen det skulle du have oplyst, da præmien så skulle have været højere da omkostningerne ved skade er større = risikoen er større.
Så når de spørger efter ekstraudstyr, så er det for at sikre sig om at begge parter er enige om hvad der forsikres.
Har gentagende gange hørt historierne om "Så kørte jeg galt i min bil og forsikringen ville ikke dække alle de body-mods jeg havde lavet" - nej for du havde ikke oplyst om dem og betalte præmie efter at de ikke var der.
Så når der spørges ind til ekstraudstyr, så er det for at kunne sætte præmien derefter, og til gengæld også dække det i tilfælde af uheld.
Men moralen er at hvis der bare er en anden potte som koster i nærheden af en original, så betyder det ikke noget. Men er det en Ducati malet af Hornsleth og du forsikrer den som en normal Ducati så skal du nok ikke forventer andet end en rød standard lakering hvis forsikringsselskabet ender med at skulle betale en omlakering.
jan 2015
Det påvirker jo også risikoen. Og alt forsikringspræmie beregnes jo i forhold til risikoen....
mar 2018
Okay jeg forstår godt det du skriver men med hensyn hk det får jeg nok ikke mere ud af som den er nu
Men nu tænker jeg bare mere jeg ved jo ikke om den forgaffel jeg har fået skiftet om det er en ekstra udstyr?
jan 2015
Men spørg forsikringsselskabet for at være sikker.
mar 2018
Hvad er ekstraudstyr på MC hensyn Forsikring