{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.842 visninger | Oprettet:

Ekstraudstyr reg. afgift {{forumTopicSubject}}

Under beregning af reg. afgift inde i motorregisteret, står et punkt der hedder: "værdi af ikke afgiftspligtig udstyr." Hvad indebærer dette punkt på en MC?

Har først haft fat i skat der ikke kunne svare på det og henviste mig til en synshal. Synsmanden mente at det indebar sidetasker, gps'er og udstødningssystemer.

Sagen er den at jeg har en MC jeg skal betale afgift af næste år, hvorpå der sidder en hydraulisk kobling fra Magura og nyt justerbart indmad til forgaflen fra HK Suspension. (sidder ikke på endnu) Derudover sidder der nummerpladeholder og lys fra R&G, samt styr fra Magura og derudover en original Honda alarm.

Er der nogen der kan svarer mig på om noget af det, går under "ikke afgiftspligtig udstyr?"

vh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ekstraudstyr reg. afgift
  • #1   19. nov 2015 Det lyder mærkeligt at de skulle være interesseret i det når der ikke skal betales afgift af det... Men ud fra synsmandens besvarelse, så er det vel alt det du fysisk sætter på cyklen. Hvis en taske er udstyr, så er alt det udstyr du nævner vel "ikke afgiftspligtigt udstyr".

    Spørgsmålet er vel mest hvad det har af betydning når nu ikke for afgiften? Ift. forsikring måske hvis du skal have kasko på? Men det plejer de vel selv at ordne.


  • #2   19. nov 2015 Alt det ikke afgiftspligtige udstyr trækkes fra reg. afgiften. Hvis for eksempel værdien af udstyret er 2000 kr. bliver der trukket cirka 14-1500 kr. fra afgiften...

  • #3   20. nov 2015 Det har stort set kun betydning på biler... og den slags spørgsmål skal man rette til SKAT - det er dem som har viden på det område - synsmanden ved noget om sikkerhed..

    Udstyr mv., der ikke medregnes

    Der kan ses bort fra betalingen for følgende udstyr mv., der indgår i handelen:

    Radioapparater, også fabriksmonterede, dog højst for et beløb på 1.000 kr.
    Sædvanligt ekstraudstyr og arbejdsydelser, der naturligt efterspørges ved køb af nye køretøjer, er fritaget for afgift, selv om det bliver leveret samtidigt med et nyt køretøj.
    Leverings- og finansieringsomkostninger efter nærmere fastsatte regler.

    Afgiftsfritagelsen for udstyr er dog betinget af, at ekstraudstyret eller arbejdsydelsen bliver leveret af forhandleren efter særskilt aftale mellem forhandleren og køberen af det nye køretøj, og af at montering eller udførelse af arbejdet i øvrigt på køretøjet, ikke bliver foretaget af fabrikations- eller importørvirksomheden. Se REGAL § 8, stk. 3 om udstyr.

    Fritaget for afgift er således udstyr, der supplerer et køretøjs standardudstyr, fx

    advarselstrekant,
    barnestol,
    bilradio,
    måtter,
    sædeovertræk,
    tyverialarm,
    udstyr som erstatter originalt monteret eller leveret udstyr, fx ved ombytning af standardmonteret bilradio eller af fælge og dæk.

    Til den afgiftspligtige værdi medregnes heller ikke betaling for sidevogne til motorcykler. Det er en betingelse, at sidevognen utvivlsomt er konstrueret og indrettet til godstransport og ikke benyttes til persontransport.

    Fritaget for afgift er endvidere på de anførte betingelser sådanne arbejdsydelser, som forhandleren udfører eller lader en specialvirksomhed udføre på et nyt køretøj, fx supplerende rustbeskyttelse eller montering af anhængertræk, sidevinduer (i varebiler) og skydetag.

    Fritagelsesbestemmelsen om ekstraudstyr omfatter også særlige garantiordninger for et nyt køretøj eller for udførte arbejder på dette, så længe garantien ikke ydes af fabrikations- eller importørvirksomheden.

    Udstyr som efter de nævnte regler kan holdes uden for afgiftsberegningen, skal anføres særskilt i købekontrakten.


  • #4   21. nov 2015 Min hydrauliske kobling erstatter jo også noget originalt udstyr. Er det så afgiftsfrit? Og det samme gælder affjedringen.

  • #5   21. nov 2015 Glem nu bare alt om den f..... kobling, der er ikke en kinamands chance i helvede for at der er nogen som bemærker den til toldsynet eller ved nogen anden lejlighed senere hen....

    Syn den som står og lad koblingen være kobling - der er jo masser af MC'er der er født med hydraulisk kobling..


  • #6   21. nov 2015 Jeg tror manden prøver på at slippe billigere i afgift, ved at få prisen på koblingen og dæmperen trukket fra, da han mener at det er "ekstraudstyr"..

    Husk at gøre opmærksom på at du også vil ha' trukket olien fra (den er sikkert også skiftet siden den blev produceret) - og hvad med dæk, kædekit, bremseskiver, filtre og øvrige væsker, nu du er igang? smiley


  • #7   21. nov 2015 Trække den fra??? Hmmm... du har egentlig nok ret smiley .. så langt rakte min fantasi ikke... Jeg troede at han havde fokus den evt. merværdi af koblingen..

    En kobling er jo heller ikke EKSTRA-udstyr, da den der er nødvendig del af køretøjet smiley


  • #8   21. nov 2015 Når man gør ind på motorregisteret og beregner afgift, skal man udfylde det felt der hedder "værdi af ikke afgiftspligtig udstyr" hvis man så tasker et beløb ind x, kan man se længere nede i beregningen af afgiften at cirka 80% af værdien af det beløb man har tastet ind i det pågældende felt bliver TRUKKET FRA.

    7# nej men den er erstattet med noget originalt monteret udstyr, som ifølge det du skrev i #3 ikke er afgiftspligtigt, hvilket i følge motorregisterets regnemaskine kan trækkes fra afgiften.


Kommentér på:
Ekstraudstyr reg. afgift

Annonce